Julegaveinnspurt

Mange av julegavene vi gir bort må sendes til motsatt kant av landet, derfor prøver jeg å få dem ferdig så tidlig som mulig. Hvert år dukker det opp noen ønsker i siste liten, så dermed blir det gjerne en frenetisk produksjon de første dagene i desember. Denne gangen var det et par votter og ei lue som mangla.

2008_12080035

Tova votter i finull, det er favorittgarnet mitt til denne typen votter.

2008_12080037

Tenk om luer kunne vokse på thujatrær, da skulle jeg vurdert å la dem stå noen år til.

Litt juleinspirerte sysler har det også blitt. Husene er ganske små, og jeg designer dem gjerne underveis. I år ble det blant annet et hus med hel gelatin glassfasade. Altmuligmannen mener det ser ut som en stall…

2008_12080026

Vi ble invitert til middag hos ei som samler på nisser, så da slengte jeg sammen en vinflaskenisse i full fart. Den ble faktisk helt som planlagt, det skjer ikke alltid.

2008_12080004

Jeg strikka ansiktet inn.

2008_12080002

siden det skulle toves klippa jeg over trådene på baksia i stedet for å strikke fram og tilbake.

2008_12080008

2008_12080012

Syns den ble ganske bra til vinflaskenisse å være, jeg er egentlig ikke overbegeistra over nisser som skjuler saker og ting.

2008_12080013

Jeg har til og med starta på et prosjekt som er til meg, og bare til meg. Dette skal bli en kjole/tunika. Den strikkes i Faerytale og jeg har selvsagt endra på mønsteret. I stedet for å strikke nedenfra begynner jeg på toppen. Dermed slipper jeg å sy sammen på skuldrene, jeg plukker opp masker til ermene så de ikke må syes i, og jeg kan bruke opp alt garnet på lengden på kjolen.

5 svar til Julegaveinnspurt

  1. irenetur sier:

    Den nissevinveska var bare knallstilig, håper damen ble fornøyd. Gleder meg til å se tunikaen du har begynt på.

  2. mimouna sier:

    Fine gaver, synd de ikke vokser på trær på ordentlig. *fnis*

    Nydelig farge på tunika-ganet ditt, det er kjekt å strikke noe til seg selv også innimellom.

  3. lise sier:

    Nissevinvesken er så tøff! Jeg gleder meg til å følge utviklingen på tunikaen.

  4. Margrethe sier:

    Sånne minihus lager jeg også! Artig! Gleder meg til å se tunikaen ferdig, den ser kjempefint ut!

  5. sol sier:

    Tuja’er som grodde luer hadde vært praktisk – da hadde de blitt stående her også.

Legg igjen en kommentar

