Ta en tag og la den vandre.

Cruzidull var så grei å tagge meg med en aldri så liten utfordring i går. Den går ut på å lage ei liste med seks (u)interessante ting om seg selv og tagge fem andre bloggere. De skal få vite det gjennom en kommentar på bloggen sin.

Etter over et døgns hjernevirksomhet og tankeblogging klarte jeg ikke å finne mer enn fire punkter, men altmuligmannen hosta ut av seg tre til i løpet av sekunder. Punktet hans om den spisse nesetippen min velger jeg å utelate, så her er de seks utvalgte tingene om meg:

1. Når jeg har fått et garnnøste i hus er det fryktelig vanskelig å gi det bort. Det har tross alt flytta fra vennene sine og har fått et nytt hjem, tenk om det ikke liker å flytte ofte? Når jeg derimot har strikka noe av garnet gir jeg det så gjerne bort… Kanskje fordi det er ‘brukt garn’? Jeg vet sannelig ikke.

2. For 35 år sia grilla jeg en maur på et bål, tror det var fordi jeg hadde hørt om kulturer der de spiste grilla maur. Jeg var småkvalm i flere dager etterpå og føler meg fremdeles litt uvel når jeg tenker på den stakkars mauren som bare krølla seg sammen og ble til ingenting, ikke en flekk var igjen en gang. Men det er kanskje ikke så mange andre maur som huskes så lenge etter sin overgang til de evige maurtuer?

3. Altmuligmannen flytta inn hos meg to timer etter at vi møttes første gang, men det var vi ikke klar over da…

4. Grøt MÅ ha kanel på før sukkeret strøs på!

5. Jeg klarer ikke å feste klesklyper i ansiktet, huden sitter for hardt fast i underlaget.

6. Vasken må tømmes for vann før jeg kan spytte ut tannkrem, ifølge altmuligmannen er det sært!?!

Så skal stafettpinnen videre til fem nye, det er egentlig den vanskeligste delen av utfordringa, det er ikke så greit å vite hvem som syns det er greit å utfordres og hvem som syns det er helt håpløst – så dere som får pinnen fra meg får i grunnen gjøre som dere vil.

Beyla – skriver morsomt og lager mye fint

Felisi – strikkemappemesteren, den jeg kjøpte hos henne er såklart den fineste.

Tutten – en racer med bunadsbrodering for tia.

Irenesol – En mester på lueinnsamling!

Merete – stadig noe nytt og inspirerende å se hos henne.

Da fortsetter jeg på gardinkjettingene mine mens jeg venter på eventuelle svar på utfordringen!

7 svar til Ta en tag og la den vandre.

  1. kicki sier:

    Hi hi, jeg synes definitivt at punkt nummer 3 var det kuleste🙂 Og punkt nr 1 kjenner jeg meg sååååååå godt igjen i *fnis*

  2. Merete sier:

    Takk for utfordringen Dyveke. Jeg må nok tenke litt!
    Har ikke hørt om grilla maur før, men sjokolade med maur, det solgte de i delikatesseforretningen i Horten. Det sa i alle fall ryktene.

    Ha en fin søndag!

  3. sol sier:

    Punk fem er i grunnen noe å være glad for, er det ikke?😀

  4. Tittei sier:

    Er det normalt å gå rundt med klesklyper i ansiktet? Nei.

  5. sipusa sier:

    hehe, synes ikke det med spyttinga er sært i det hele tatt jeg, men jeg er jo litt sær da så ikke juble for tidlig;-)

  6. Beyla sier:

    Hahahaha brilliant!! Jepp, da er jeg straks ferdig med vott nr 2 med hjemmesnekra hjerter. så blir kanskje nr 1 ferdig iløpet av jula…?

    Idag hadde vi det nesten helt skyfritt, og månen var SÅÅ stor og lyste veldig klart! Kl14 begynte det å bli helt mørkt igjen, og vet du hva… Det var skikkelig blåvær! Du skulle sett fjellene i den blåsølvfarven som bare mørketiden kan lage, det var så vakkert at jeg fikk tårer i øynene. Naturen er julepyntet!😀

  7. Tutten sier:

    Takk for utfordringen.Jeg må nok tenke litt på den.Ha en fin kveld.

Legg igjen en kommentar

