Sokker små og store å.

Det er heller sjelden jeg får lov til å strikke noe til arvingen. Jeg har tigd meg til å få strikke noe småtteri til henne, men det er lenge siden sist. Når jeg spør om hun trenger noe er alltid svaret at hun har. Og prøver jeg å friste med fine mønstre, lekkert garn eller noe jeg har på pinnene er svaret stort sett at ‘joda, det er jo fint, men ikke helt min stil’ – arvingen er da veloppdragen og høflig må vite.

Så når hun en sjelden gang kommer og spør om jeg kan lage noe til henne kaster jeg fra meg alt jeg har i hendene og produserer før hun rekker å ombestemme seg. Denne gangen var det tjukke, varme innesokker hun gjerne ville ha. Så dermed ble to tråder Lavish alpaca fra Peru (50g=106yds) og en tråd Opal til varme arvingsokker.

De små sokkene oppå arvingsokkene er den ene sokken til vimsenevøen(den minste) og to sokker som skal flytte til Lillecruz. Hun har nemlig vært på veldig koselig besøk hos oss og da hun fikk se nevøsokkene ønsket hun (eller var det mamman hennes i samarbeid med undertegnede) seg sånne sokker. Siden hun etterhvert har blitt en ganske så stor Cruz holder det ikke med bittesmå nyfødtsokker så da var det bare å bygge ut sokken litt.

De hadde forresten gave med til meg, hele fire nøster fikk jeg av dette spennende geitegarnet. Det ser ut for at geiter også er ålreite dyr. Som den observante strikker ser klarte jeg ikke å motstå fristelsen da jeg fant Debbie Blissbladet her om dagen, det måtte bare bli med hjem.

Siden det blir stadig mer høst her jeg bor har jeg begynt å se framover mot neste vår. Mine blomster blir aldri så fine som på bildene, men jeg kan i det minste drømme om vakre tulipaner når det er surt, kaldt og mørkt.

Jeg har store planer om å massakrere noen av de mange metrene med thuja som har slått skikkelig rot ved sia av huset. Foreløpig har jeg bilder i hodet mitt av hvordan det skal bli, så får vi se om det lar seg realisere.

Her om dagen var det en spøkelsesaktig morgen med mye tåke, sånn så sola ut med et tåkeslør foran:

Mindre enn ett minutt seinere var det helt annerledes:

9 svar til Sokker små og store å.

  1. vivi sier:

    Nydelige naturbilder! Vi bor i et vakkert land, det er helt sikkert.
    Heldige lillecruz som har så snill barnevakt.
    Min arving vil også bare ha strikkede sokker, og det er helt greit for meg. Bare hun vil ha NOE!
    Jeg har også store planer med hagen her hjemme, men foreløpig har jeg lagret det meste i hodet. Men moro å planlegge!
    Nå er det leiligheten til mamma det går mest i. Den rykker stadig fremover, og om en liten måned eller to, så bør den være klar. Nå går det i «favoritten» til K, nemlig sparkling og sliping av gipsvegger. Hoho.

    Håper vi sees snart!

  2. mimouna sier:

    Frøkna her lover bort mine strikkesaker til folk hun, så det er ikke noe problem å få avsetning på dem nei. Litt ulike der altså. Foreløpig i alle fall….

    Deilig geitegarn, spennende å se hva det kan bli. Og lykke til med tulipanene!

  3. Matja sier:

    Nydelige naturbilder.Flotte sokker til store og små.Her i huset er det tøfler det går i.Nå har Teenie sine venninner begynt å komme med bestillinger også.I følge TV reklamene er strikk in i år,så da er det kanskje håp om å få strikke noe annet til arvingene våre.Ha en fin dag:)

  4. Tirill sier:

    For en flott blogg du har.
    Så du forklarte meg hva Babette er inne på Hobbyboden, tusen takk. Må si at forklaringene dine her på bloggen er utrolig gode. Og det ferdig teppe er jo bare så fint.

  5. turvid sier:

    Kjempefine bilder. Minisokkene var søte!

  6. sipusa sier:

    hehe, nei i en viss alder så blir det nøye hva man har på seg;-) men sokker er alltid kjekt da (synes jeg i hvert fall;-D)

  7. FrkSnupp sier:

    Skjønn babystrikk! Kjempekoselig å treffe deg i helgen, vi får håpe det blir flere treff. Klem!

  8. tutten sier:

    Stemningsfulle bilder du har tatt.Tulipanene kommer nok flott opp neste år.Ha en super uke.

  9. turvid sier:

    Takk for en koselig helg. Kjempekoselig å hilse på deg. (Jeg måtte forsikre meg om at du var deg, ved å sjekke på boden).🙂

Legg igjen en kommentar

