Ei uvanlig helg

For første gang har jeg tilbrakt ei hel helg med mange som har samme lidenskapelige forhold til fiber som meg. Fredag til søndag var jeg på Moreppen grendehus sammen med nærmere hundre likesinnede fra hele landet. Det var et kjempeopplegg arrangørene sto bak, all ære til Arielle, Aud, Ellen strikkedilla og Nita som la ned mye jobb for oss. Romerikes blad hadde en reportasje om treffet.

Det ble spist, drukket, strikka, hekla, spunnet, prata og faktisk sovet littegranne. Støle lattermuskler var det mange av tror jeg? Det var helt fantastisk å treffe så mange av de jeg har tasta med på Hobbyboden, og vært på bloggbesøk hos. Merkelig nok hadde de aller fleste helt feil dialekt, alle har nemlig et merkelig anstrøk av Tromsødialekt når jeg leser det de skriver i bloggene sine.

En busstur til garnpushere i området gikk hardt ut over diverse bankkonti, men andre skader hørte ikke jeg om. Her er noe av det som fikk bli med meg hjem.

Jeg hadde med noen luer til Irenesol som skal levere dem på kreftavdelinga på Ullevål sykehus, blant annet denne som var rykende fersk av pinnene. Strikka i Karaoke.

Vi hadde blant annet utlodning av diverse som var gitt av deltakerne på treffet, i forbindelse med at oktober er brystkreftmåneden – og under over alle under – jeg vant ikke mindre enn tre gevinster! Jeg som brukte opp all vinnerlykka mi da jeg vant en kjeledress i herrestr str 54 som toåring… Jeg vant en ruskepose(sydd av Christinepusen) som jeg hadde veldig lyst på, pinner og tre garnnøster. I tillegg fikk jeg kjøpt sjarmtrollboka som Unni nylig har gitt ut!

Like før treffet som mønsteret til Mystic Earthsjalet, og jeg fikk strikka noen omganger på det før jeg gikk over til enklere strikkeprosjekt.

Mitered mittens så passe enkle ut, men hjelpes som jeg knota innimellom før jeg ble ferdig med dem! Med litt rødvin innabords gikk det greit, men ellers klarte jeg tydeligvis ikke helt å holde konsentrasjonen…

Festlig! For en pasjonert trådfestehater er dette noe av det verste som kan skje!

Finn en feil.

Mitered Mittens har en noe spesiell tommelvariant som jeg ville teste. Her er maskene til tommel plukka opp.

En maske klippes over.

Tråden rekkes opp langs pinnene, og tommel strikkes.

greit nok, men siden det gir to ekstra tråder å feste går jeg tilbake til vanlig strikke-inn-tommeltråd på neste par.

Vottene er strikka i Noro Kureyeon, jeg måtte gå ned til 40 masker for å få riktig størrelse.

17 svar til Ei uvanlig helg

  1. Kiwa sier:

    åååh så mye kjekt garn! Jeg er så glad for at du var der borte, for da får jo jeg også kjekt garn! HErlig!

    Og de vottene er helt supre, så nå leter jeg etter pinner og garn…

  2. Tittei sier:

    Vottene ble herlige. Noro har utrolig flotte farger.
    Vinnerlykken din har jeg merket før altså…
    *sier ingenting om turen jeg ikke var med på* *hulk*

  3. Sommerfuglen sier:

    Nydelige votter! Kanskje jeg skal teste motet og prøve? Det er noe med den saksen som ikke frister så veldig.
    Ha en flott uke

  4. mimouna sier:

    Gøy å lese om strikketreffet, drømmer om å være med en gang jeg også. Så fine ting du vant da, du er heldig!

  5. Anne-Ruth sier:

    Åh, som jeg angrer på at jeg ikke heiv meg med på dette treffet også!! Det er så utrolig kjekt å være strikkesosial! Deilig garn du har shoppet deg og så gøy med vinnerlykke!!!

  6. hekla sier:

    Kjempekjekt å hilse på deg også:O) Lillegutt taklet heldigvis alt sammen veldig bra. Såå heldig du var som vant ruskeposen.. den hadde jeg sett meg ut på forhånd;) Vottene dine var nydelige!

  7. FrkSnupp sier:

    Vottene ble kjempefine! Blir spennende å se hvordan thujamassakren arter seg…

  8. lise sier:

    Det var mange flotte nøster som var heldige å få et nytt, godt hjem! Flotte votter, de står et eller annet sted på listen min også.

  9. […] 2008 kl. 2:30 pm (Uncategorized) Her en dag så oppdaterte Dyveke bloggen sin og viste frem noen flotte votter. De var strikket i Noro Kureyon og var så fine at det tok ikke lange tiden før jeg måtte ha noen […]

  10. Cruzidull sier:

    Hei hei. Du tar selvfølgelig helt feil. Alle strikkebloggere snakker kav bokmål med anstrøk fra beste OsloVest… helt til man møter dem… Rart det der.
    Så ut til at det var skikkelige skatter som fikk bli med hjem, og kanksje de til og med får plass i glassmonter? Lurer på hva samboeren hadde sagt om jeg insisterte på vitrineskap i stuen for å oppbevare garnet standsmessig? Må jo ha det i stuen all den tid jeg ikke har vært så heldig å få meg hobbyrom. Ikke sant?
    LilleCruz hilser så mye til deg og altmuligmannen. Hun gleder seg til å bruke de varme små skoene hun har kikket på flere ganger i bloggen din nå😀

  11. tutten sier:

    Så mye flott garn du kjøpte på strikketreffet. Lekre votter og så heldig du var som vant ruskeposen.Ha en fin mandag i ruskeværet.

  12. Felisi sier:

    Lekre votter! Og gratulerer med gevinstene, skal si du hadde vinnerlykke!
    Hyggelig å hilse på deg, synd at jeg ikke fikk kommet før ja…

  13. ronille sier:

    Innom med en klem og ønske om ei fin helg🙂

  14. Marita sier:

    Koselig å hilse på deg igjen og heldig du var som vant så mye flott!

  15. Anne-Ruth sier:

    Det er visst bursdagen din idag, gratulerer med dagen *klem*

  16. Tutten sier:

    Gratulerer så mye med dagen.Ønsker deg en strålende dag.Solen skinner for deg🙂

Legg igjen en kommentar

