Småstrikk

Det kom flere spørsmål om hvor babygensermønsteret kommer fra (selvfølgelig). Jeg fant det som gratismønster på en eller annen nettbutikk, skal prøve å finne det fram igjen til neste bloggpost. Lover!

Garnhemmeligheten har avslørt seg, og det var som jeg ante – det ble to ekstra tråder som må festes. Det hvite var tydeligvis en merketråd av et eller annet slag som hang ved siden av en knute.

garnknute

Jeg har brukt litt tid på å lage babybornklær, her er noe av resultatet så langt.

babyborn

Nei, det er IKKE meninga at dette skal brukes som et sett!!!

Jeg syns egentlig sokkegarn er for bråkete å lage annet enn sokker av. Siden garnet er slitesterkt og tåler maskinvask og det er imidlertid greit å få brukt opp litt av alle sokkerestene jeg har liggende satser jeg på at dokkeforeldre kanskje har en litt annen smak enn meg.

Skulle du ha lyst til å gi et lite bidrag i form av enten klær og utstyr eller noen kroner til å kjøpe dokkene for er det bare å legge igjen en kommentar så kan jeg sette deg i kontakt med ‘rette vedkommende’.

9 svar til Småstrikk

  1. Anne-Ruth sier:

    Så fine dukkeklær!

    Takk for en koselig helg🙂

  2. LindaN sier:

    Takk for sist, dette må nok gjentas årlig😉

    Jeg er sikker på at klærne du strikker er midt i blinken for dukkeforeldre!

  3. tutten sier:

    Tusen takk for en kjempehyggelig helg.Det blir mange lykkelige dukkeforeldre som får nydelige dukkeklær.

  4. vivi sier:

    Jeg tror nok det er noen småjenter som blir kjempeglade nå!
    Så snill du er som strikker og syr til en god sak:)

  5. irenetur sier:

    Tusen takk for en flott helg. Strikkingen din kommer til å glede mange små dukkeforeldre!

  6. Ronille sier:

    Så var nok ei uke over og det er snart helg. Eg er på min ukentlige God Helg bloggbesøktur, og ønsker deg ei fin helg.
    Klem fra Ronille

  7. vibbedille sier:

    Syns tråden på Boden sklir aldeles helt ut nå! Som eg skrev til anne – ruth reagerte eg på overskriften, men selve innholdet er jo helt greit, oppfatter det overhodet IKKJE som press og syns det er et flott tiltak! Stå på og masse lykke til! Klem Vibbedille

  8. marí sier:

    Kjempefine dukkeklær! Ha en flott dag

  9. Sylvia sier:

    Jeg kjøpte 2 bøker med oppskrifter på klær til Baby-born, men rakk aldri å strikke noe fra den, fordi alle andre strikket klær til datterens babydukke. jeg får heller vente til jeg blir bestemor (leeeenge til håper jeg!)