Pinneaction.

Det har vært lite pinnestoff i det siste, på tide å rette opp i det tenker jeg.

Siden det er mange babyer i produksjon rundt meg for tia har jeg kost meg med litt babygenserstrikk. Så langt har det blitt to gensere i alpakka (fra ebay så klart). Syns de er geniale med det løse forstykket som til og med kan byttes ut hvis de skulle få katastrofale flekker.

De mangler riktignok knapper fremdeles, men de skal på så snart jeg får pakke fra Hong Kong.

babygenser 1

Babygenser 2

Babygenser 3

Jeg har brukt bittesmå pinner også, av typen knappenåler. Jeg har nemlig blokka fire sjal som har lagt sammenkrølla i påvente av stor nok blokkeplass. Med gjesterom som står tomt mesteparten av tia er det bare å blokke i vei. Deilig å få dem ferdig for andre gang!

sjal

Jeg er godt i gang med Mysticlightsjalet mitt, men nøstet hadde en aldri så liten overraskelse på lur til meg, bare se her:

garn med tråd

To hvite tråder titta plutselig ut. Jeg må vrenge hele nøstet for å finne ut hva det er, så jeg får heller strikke meg fram til overraskelsen. Det aner meg at det blir et par ekstra tråder å feste her…

Jeg er forresten ferdig med del to av fem, så dette er pis åv kæik i forhold til det forrige sjalet.

Mysticlight

Jeg er i gang med et prosjekt med en liten pinne også, av typen symaskinnål.

Det skal åpnes en SOS-barnelandsby i Bergensområdet i løpet av 2008. Jeg tenker å lage en del klær til babyborndukker som skal gis til landsbyen. Sånne dukker er temmelig kjedelige hvis de ikke har en skikkelig garderobe. Så jeg har tatt i bruk de tidligere kjøkkengardinene i første omgang. Greit å bli venn med symaskina og produsere dukkeklær av stoff som jeg har rikelig av.

Dukkeklær

Jeg er litt overgitt over alle kommentarene som kom i forbindelse med kommentar nr 500. Det var mange som ikke hadde lagt igjen spor hos meg tidligere, og jeg har planer om en gjenvisitt til samtlige i løpet av den nærmeste uka. Jeg lover å legge igjen spor hos deg! Det var forresten spørsmål om å linke til min blogg – det ser jeg på som en stor ære, så værsågod! Får jeg et lite hint om at du linker til meg så linker jeg selvfølgelig til deg.

15 svar til Pinneaction.

  1. lises sier:

    Gensrene ble kjempefine – og knappene blir vel den berømte prikken over i-en. Hobbyrom og gjesterom, du har det fint der ute på landet!

  2. vivi sier:

    Nydelige gensere! Gleder meg til å se de med knappene i:)
    Ledig gjesterom sier du? Vi må ha et sytreff en gang, så kan jeg fylle gjestesengen og syrommet ditt! Sjalene ser lekre ut de også. Ha en flott helg!

  3. sipusa sier:

    Flotte ting!
    De babyjakke/genserene er jo kjempesøte! Og sjalene ser flotte ut, blir spennende å se hvordan overraskelses-sjalet blir da!:-D

  4. Merete sier:

    Nydelige barnejakker! Spennende med overraskelse i garnet!

  5. Anne-Ruth sier:

    De genserene blir nok supersøte! Ser veldig praktiske ut også ja! Og sjalene dine…. du er helt rå altså!

  6. mimouna sier:

    Så flotte farger du bruker, her var det mye fint å hvile øynene på.
    Babyjakene var jo kjempelure, den løsningen hadde jeg ike sett før. Har du funnet på det selv? Skulle hatt noen slike da Klumpen min var baby, hakn både siklet og gulpet til den store gullmedalje.

    Ønsker deg en god helg!

  7. Ronille sier:

    Så masse flott du har produsert. Ønsker deg ei fin helg🙂
    Klem fra Ronille

  8. tutten sier:

    Flotte gensere og sjal du har laget.Ha en fin helg.

  9. grethe sier:

    Sjalene dine ser så fine ut… skulle gjerne sett litt mere av dem. Fine babygensere også. Du er en rask strikker. Her går det utrolig tregt for tiden….sukk!

    Ha en fortsatt fin søndag!

  10. grethe sier:

    Sjalene dine ser så fine ut… skulle gjerne sett litt mere av dem. Fine babygensere også. Du er en rask strikker. Her går det utrolig tregt for tiden….sukk!

    Ha en fortsatt fin søndag!

  11. irenetur sier:

    De babyjakkene er jo bare utrolig nydelige, Dyveke! Hvor var det du hadde funnet mønsteret til de?

  12. Heklejenta sier:

    Flotte gensere du har strikket. Sjalene dine ser også lekre ut. Jeg har kost meg med å surfe litt rundt på bloggen din. Du har en koselig blogg og lager veldig mye fint! Ha en fin og kreativ uke!

  13. Skautrollet sier:

    Nydelige farger på sjalene du har laget. Ble veldig begeistret for babyjakkene også. Hvor finner man mønster på dem??

  14. marie sier:

    De babygegenserene var virkelig nydelige. Både mønster og fargevalg.

    Tusen takk for hyggelig jubileumshilsen i bloggen min. Jeg setter virkelig pris på så mange hyggelige hilsener.

    Ha ei flott langhelg!

  15. FrkSnupp sier:

    Kjempefine babygensere, og mye lekkert garn her…ha en fin uke!

Legg igjen en kommentar

