Perlepulslerier.

Jeg har fått den helt store perlepulsånden over meg, og etter fire par med Stillows Bryggenmønster var jeg i grunnen klar for noe nytt.

Først et par med forsøk på å lage et litt annet Bryggenmønster, ikke særlig vellykka i egne øyne. (Stillows mønster til venstre)

Bryggen II

Nå har jeg fått det for meg at det kan være fint med et litt større motiv midt på pulsvarmeren, og det er der jeg er nå:

Perlepulsfugl.

Vi hadde strikketreff på en garnbutikk på tirsdag, og jeg benytta sjansen til å plukke med meg noen nøster alpakka og flere perler til pulseriene mine.

Pulsvarmergarn

Klok av skade går jeg gjennom nøstene så jeg slipper å møte en knute like etter at jeg har tredd en fantasillion (hvertfall 117) perler. Hvorfor er det så mange nøster som ender som en dårlig sløyd torsk når man bare skal ha tak i den lille trådenden? Halve innmaten følger jo med!

Garnspy

8 svar til Perlepulslerier.

  1. Anne-Ruth sier:

    Det er så nydelige farger på garnet du kjøpte! Alpacagarnet er noe herk å trekke ut innenfra. Jeg har aldri klart det uten å sitte med halve nøstet trekt ut jeg heller….

  2. kicki sier:

    Utrolig nydelige pulsvarmere!! Likte veldig godt fargevalg på både pulsvarmere og nytt garn. Ha en fin dag.

  3. Vivi sier:

    Nydelig garn du har kjøpt! Du tryller det utroligste frem med hendene:-) Mirasolgarnet jeg kjøpte hos To Damer var faktisk ganske snilt av seg, og halve nøstet kom ikke ut til en forandring. LIker veldig godt pulsvarmerne dine*nikker* Ha en flott uke!

  4. tutten sier:

    Nydelig farge på garnet du kjøpte og flotte pulsvarmere.Du lager utrolig mye fint.Ha en fortsatt fin uke.

  5. Tittei sier:

    Så stilig fugl! Wow! Du er kjempeflink. ~~~:o)

  6. Lise sier:

    Du imponerer stadig med både kvalitet og kvantitet på arbeidene dine! Og garn som ikke er av typen ibei, da!

  7. trulte38 sier:

    utrlig stilige pulsvanter, herlig garn og nydelige farger…

  8. Live Johnsen sier:

    Hei!
    Har akkurat begynt å strikke pulsvarmere med perler, og surfer rundt på nettet etter inspirasjon. Kom over din blogg og synes du lager mange fine! Lurer bare på hvor du henter inspirasjonen fra, noen tips å dele?

    Hilsen Live Johnsen

Legg igjen en kommentar

