En seier!

I dag har jeg vært hos tannlegen, og det ble et litt uvanlig tannlegebesøk.  Jeg strikka ikke i stolen denne gangen, det har jeg  tross alt gjort før, så det er jo nesten en vane etterhvert.

Nei, denne gangen lot jeg tannlegen bruke boret på en av mine tenner  helt  uten bedøvelse!!!

For mange av dere der ute er det gjerne ikke noe stort, ikke noe å skryte av – men for meg viser det at jeg har kommet over tannlegeskrekken som har plaga meg fra jeg hadde ublide møter med skoletannlegen på midten av 60-tallet og helt fram til for få år sia. Jeg var den som ikke så en mista plombe som grunn til å gå til tannlegen (bare å tygge på andre sia for der er det ikke skjærende vondt å bite i maten), og som begynte å skjelve og grine allerede da jeg slo nummeret for å bestille time. Jeg satt ikke i stolen, jeg var en dirrende pinne 5 cm over, og puste gjorde  jeg ikke før etter at ytterdøra slo igjen bak ryggen på meg.

Takket være verdens beste tannlege har jeg blitt kvitt skrekken – og det er deilig!!! (og bittelitt skummelt)

6 svar til En seier!

  1. Tittei sier:

    Gratulerer! Tannlegeskrekk er noe av det verste. *klem*

  2. Vivi sier:

    Gratulerer! Bare det at du kan strikke i stolen, er jo et tegn på at du er avslappet! Uten bedøvelse, det er tøft det! Juhu!

  3. tutten sier:

    Det er godt at du har kommet over tannlegeskrekken.

  4. Merete sier:

    Gratulerer Dyveke! Så flott! Du er kjempetøff!
    Ha en riktig god helg!

  5. Lise sier:

    Hva er en tannlege? *fortrenger*

  6. inglan sier:

    Jeg bøyer meg i støvet, så langt som du er kommet, kommer aldri jeg.
    Aldri om jeg borrer uten bedøvelse. setter meg nesten ikke i stolen uten bedøvelse.

Legg igjen en kommentar

