Klar, ferdig, ferdig, ferdig.

Jeg er inne i en stim av ferdigheter, det ene prosjektet etter det andre er unnagjort!

Ferdig nr 1.

SKP-sokkene gikk mer eller mindre smertefritt denne gangen. Jeg fant riktig mønster på første forsøk og gjorde ikke en eneste feil underveis. Den første sokken gikk relativt fort unna, starta 18:15 og var ferdig 00:15.

Siden jeg ikke skulle på jobb dagen etter starta jeg på sokk nr to og hadde fint driv nedover skaftet. Hælen ble også forsert men så møtte jeg veggen. Da klokka var halv fem og det gjensto ca 1.5 times strikking gikk pinnene saktere og saktere. Det var omtrent som å høre på en kassettspiller med dårlige batteri. Jeg måtte bare kaste inn håndkleet og få meg et par timers søvn. Jeg våkna igjen da resten av familien skulle på jobb halv sju og kunne konstatere at førstemann hadde lagt ut bilde av sine ferdige sokker kl 6. Under en og en halv time seinere la jeg ut bilde av mine ferdige sokker som nr to. I ettertid ser jeg at hvis jeg hadde klart å komme meg over bøygen halv fem hadde jeg faktisk klart å slå nr en med noen få minutter.

Galskap? Oh yess, men artig galskap! …og neste mønster kommer 1.september…

Ferdig nr 2.

Hentesettet er både ferdig og hentet. Bestilleren er fornøyd med resultatet og da er alt vel. Mammafølelsen sier fremdeles jente selv om fagfolket sier gutt, så da ble det mekka en liten rosa blomst som kan settes på lua hvis mamman har rett. Blomsten ble mekka mens de var på vei ut døra, så sorry – ingen bilder.

Lua er strikka etter dette mønsteret, sokkene etter dette, genseren er en modifisert versjon av genseren jeg har strikka tidligere og buksa er eget design.

Ferdig nr 3.

Mystic meadows ble litt forsinka på grunn av hentesettet. Nå er det imidlertid ferdig strikka, trådfesta og blokka. Blokking gikk som en lek med det nye blokkesettet, fint ble det også. Det kom en del spørsmål etter at det ekstra ble kuppa så fort, mitt sett er kjøpt her.

Flere bilder av sjalet kommer så snart det har vært ute en tur med meg, kameraet og Petra prøvedukke.

10 Responses to Klar, ferdig, ferdig, ferdig.

  1. Tittei sier:

    Nyyyyydelige hentesett. Jammen har du mange ferdigheter. *fnis*
    Jeg gleder meg til å se Petra med nytt sjal. Skynd deg.

  2. kicki sier:

    Hjelpe meg, her går det unna. Kjempeflotte ting du har laget!! Og for et racertempo på sokkene. Jeg er helt imponert.

  3. ronille sier:

    Ojsann, kjempe gøy å sjå ferdige produkt også, eg har bare nypåbegynte 🙂

  4. mimouna sier:

    Så flink du har vært! Hentesettet var nydelig, likte både mønstrene og fargen du (eller mammaen?) hadde valgt.

    Her i huset er ingenting ferdig for tiden, men det jobbes intenst med noe som MÅ bli klart til fredag. *svett*

  5. lise sier:

    I høst diskuterte var vi noen kollegaer som diskuterte hva som faktisk er ferdigheter, og det er intet enkelt svar, men her har du definitivt brukt begrepet riktig (dog originalt..)! Veldig flott, alt sammen! Sokketempoet imponerer stort.

  6. Solveig sier:

    Utrolig tempo på de sokkene. De var jo ikke helt enkle heller. Babytøyet var flott. Kjempefin grønnfarge.

  7. tutten sier:

    Flotte sokker og hentesettet ble nydelig.Sjalet ble lekkert.Kos deg i sommervarmen.

  8. Cruzidull sier:

    Oioioi. Håper slikt smitter også visuelt. Helt overveldet her jeg sitter!
    Det hentesettet ser jo bare fantastisk flott ut, men det var nydelig mønsteret på sokkene og!

  9. petronella sier:

    Hei – Har besøkt bloggen din i dag, og er virkelig imponert over så mye fint du lager. Det sjalet var bare superlekkert, og hentesettet ble nydelig 🙂

  10. Strikkforbi sier:

    Så nydelige ting! Babysettet og sjalet var jo helt fantastisk!! Som jeg så ofte gjør, jeg tar av meg hatten og slenger meg ned med nesa i støvet fullt imponert!

Legg igjen en kommentar