Klar, ferdig…

Nå kan det tredje mønsteret i skp2008 gjerne komme, jeg er klar:

Jeg skulle egentlig vise fram det ferdige hentesettet nå, men siden det fremdeles er vått blir det bare et lite glimt av frontlappene til genseren. Siden småtasser har det med å sikle og søle har jeg laga en ekstra.

Jeg fikk endelig tatt det nye blokkesettet mitt i bruk, det er genialt. Jeg har forresten et ekstra sett, er du interessert i å overta det er det bare å legge igjen en kommentar. Du får det for 100.- + evt. porto.

Dagens første sneglerunde er også unnagjort. Siden det er oppholdvær var det et heller magert resultat, men noen fant jeg da på den ene sneglemagneten jeg har lagt ut. Denne delen av hagen er heldigvis uten innsyn fra naboene. Siden vi fremdeles ikke kjenner mange av dem er det ikke nødvendig at de får med seg at jeg omhyggelig plasserer bananskall rundt om på strategiske steder…

Mye av hagegleden blir borte på grunn av sneglene, men noe er det da som har overlevd de tyggende slimhordene.

9 svar til Klar, ferdig…

  1. Anne-Ruth sier:

    Jeg vil ha det! Tar du det med imorgen?

  2. Marihøna sier:

    Stakkars dere som er så plaget med snegler. Vi har *bank i bordet* ikke hatt en eneste en – ennå. Vi har bare rosebusker og roser er de visstnok ikke så veldig glad i :o)

    Lykke til med jakten!

  3. FrkSnupp sier:

    Finfin blomkarse, og veldig søte fronter på babygenseren. Synd at blokkesettet forsvant så fort =P

  4. grethe sier:

    Hallo Dyveke…. som jeg leste på hobbyboden at egentlig heter *******;o) Eller…. var det slik. Litt forvirret her. *klør meg i hodet med et smil*. Jeg får heller spørre hvor du har kjøpt blokkesettet ditt? Jeg var i Edinburgh i vår, og de skjønte iallefall ikke hva jeg snakket om. (Nå skal det sies at min engelsk er slattes ikke god.) Kanskje det er noen nettbutikker her i Norge som selger også??? Vet du, så gi meg iallefall et hint. Høstens mål er å strikke x antall sjal til julegaver, et annet mål er å prøve å få det til etter engelsk oppskrift. *whæ*

    Når det gjelder snegler er det et stort problem på Møre også. Jeg nekter å ta med noen fine staudeavleggere fra min mor, for det svineriet der vil jeg unngå lengst mulig!!!!

    Egentlig skulle jeg bare innom for å ønske deg en riktig god sommer… med eller uten snegler!

  5. vivi sier:

    Jeg tror dere må ha alle sneglene i mils omkrets, for her er det svært lite. Håper du får tatt knekken på de! Så nydelige forstykker du har strikket, og det blokkesettet var jo genialt! Ha en fin uke!

  6. syglad sier:

    Nydelige roser og blomkarse og de frontene på jakken var flotte også. Enig med forrige her at det er en geniel sak dette blokksettet du har kjøpt.
    Ønsker deg en flott uke og håper det ikke blir så alt for mange snegler🙂

  7. irenetur sier:

    Å, det der blokkesettet såg genialt ut. Hvor har du kjøpt det? Og de jakkene du lager, er bare supersøte, og superpraktisk med utskiftbare frontstykker.

  8. lises sier:

    Smart blokkesett. Jeg hadde veldig lyst på et sånt et da jeg blokket mitt første sjal. Første og foreløbig siste… Jeg synes blokkingen var kjedelig, ja…

  9. solveigb sier:

    Så flott genser du har strikket, og det var da som svarte at jeg var altfor sent ute med å sikre meg blokkesettet ditt. Det så veldig enkelt ut, mye bedre enn 1000 knappenåler hvertfall.

Legg igjen en kommentar

