SKP2008 – finalen.

Etter to hastige blogginnlegg er det på tide å komme med en skikkelig oppsummering.

Fjerde runde resulterte i at jeg klarte å strikke meg opp til en andreplass, med to andre rett i hælene på meg. Førstemann kunne brukt et par uker på finalesokken sin og likevel vunnet så henne var det ingen vits i å prøve seg på, men andreplassen totalt er da sannelig en seier det også. Så jeg hadde planene klare for en perfekt finalerunde. Siden mønsteret skulle komme en lørdag slo jeg meg sammen med Tittei og inviterte en liten del av strikkegjengen til felles strikkebursdag. Det er så mye kjekkere å nistrikke sammen med andre. God plan, ikke sant?

2008_11010023

Onsdagen før klarte jeg å hilse på en av de skarpe knivene våre med venstre pekefinger. En ganske sentral finger når jeg strikker, og den eneste tanken min da jeg kjente kniven gli gjennom huden var ‘SOKKENE’… Såret ser lite ut, men produserte mye blod (ok, jeg klemte ut en del ekstra for å føle dramatikken skikkelig) og selv et lite sår kan gi stort strikkehandicap.

Torsdag kveld titta jeg innom SKP-gruppa for å se om tidspunktet for publisering av mønsteret var lagt ut. O skrekk – der viser det seg at sjefen har bestemt seg for en liten Halloween treat (mer trick spør du meg) og mønsteret skal komme på fredag i stedet. Tidspunkt – sannsynligvis 13:30 norsk tid, men kanskje tidligere. Jeg sjekka fredag morra da jeg kom på jobb, heldigvis ikke noe mønster enda.

2008_110100282

Sjekka igjen 9:30 – og der var det allerede. Snakk om utgangspunkt når man stiller til start i et maraton og vet man har konkurrenter som er like kjappe??? Det var som å komme til startområdet og se de andre halse avgårde og selv måtte vente flere timer på å få springe etter. Jeg har heldigvis fleksitid og mange plusstimer så jeg avspaserte etter lunch. Klokka ett var jeg i gang med seriøs sokkestrikking. Man kan jo ikke gi opp bare fordi de andre har fått et forsprang? Fingertupper gror heldigvis fort, så jeg var ikke særlig plaga av handicappet mitt.

2008_11010030

Vinneren kom som vanlig med sine sokker da jeg var litt over halvveis, og da viste det seg at mønsteret hadde en skrivefeil som for min del resulterte i at jeg strikka sokker som var mye lengre enn nødvendig. Ikke nok med at jeg kom til startstreken for seint, jeg hadde løpt mange strafferunder – fire ekstra timer… Sokkene mine var ferdige kl 5:30 neste morra etter mye kaffe, da så himmelen sånn ut:

2008_11050002

Etterhvert kom det innlegg som viste at de to som lå rett i hælene på meg absolutt ikke hadde stått på startstreken da startskuddet gikk. De hadde slett ikke mulighet til å starte før mange timer etter meg, og da forsvant mye av moroa for min del. Hva er vitsen med en andreplass når konkurrentene ikke har hatt en sjanse? Krafty hadde andreplassen før forrige runde og hadde store planer om revansje, her og her ser du hvordan det gikk.

2008_11050018

Moralen? Man flytter ikke starten på en konkurranse!

2008_110500171

Men sokkene ble fine!

11 svar til SKP2008 – finalen.

  1. LindaN sier:

    Sokkene ble veldig fine!!🙂 Og samstrikk er koselig, konkurranse eller ikke konkurranse…🙂

    Men kjedelig at det var rot i reglene (og mønsteret)!

  2. sisselS sier:

    Sokkene var skikkelig fine, og jeg må si du har vært flink også da som klarte å strikke med den fingeren. Synd at det har vært så mye fram og tilbake med «utdeling» av mønster da.

  3. Hege sier:

    Nydlige sokker!
    Synd det var rot i reglene…

  4. Cruzidull sier:

    Kjempefine sokker!
    Både LilleCruz og jeg heiet på deg da vi så statusen på msn. Nå som du er ferdig er du vel tross alt ikke skuffet over at sokkene ble lenger enn nødvendig? Men jeg er enig i at man ikke endrer startid på en slik konkurranse! Høres jo helt teit ut.

    Skulle så gjerne vært med og strikket i bursdagen. Hørte dere hadde hatt det gøy, at det både ble strikket og spist og skravlet… som vanlig.
    *sukk*

  5. lise sier:

    De ble veldig tøffe – og sikkert finest med såpass langt skaft. Synd konkurransen ble «ødelagt», får håpe neste arrangør er mer seriøs.

  6. Merete sier:

    For noen nydelige sokker! Bedre lykke neste gang!
    Ha en god helg!

  7. Grete sier:

    Heia!

    Løsningen for fingertupper og andre skrammer på fingrene er Compeed mot liktorner! De er akkurat passe store og føyer seg fint inntil fingeren. Da kan du strikke lenge — helt til plasteret blir litt sort i kanten og henher seg opp. Men da er sikkert såret grodd!

    Kjerringråd fra Grete

  8. Tutten sier:

    Sokkene ble kjempefine.Ha en strålende helg.

  9. vivi sier:

    Sokkene ble kjempefine! Synd at konkurransen ble så rotete, sånn helt på tampen… Man får litt bitter ettersmak da, på en måte.

  10. irene sier:

    Nydlige sokker, virkelig nydelige.

  11. Retz sier:

    Så vakre sokker!

Legg igjen en kommentar

