Litt mer bursdagsstoff… og -garn

I forrige post nevnte jeg nærmest i forbifarta at jeg hadde hatt en aldri så liten strikkebursdag sammen med Tittei. Jeg kan jo ikke bare håve inn lekre fibergaver uten i det minste å dele bildene av dem.

2008_11100008

På en strikkebursdag står ofte papir og kort i stil med dagens tema.

2008_11100006

Det var de herligste nøster som flytta inn hos meg, alpakka, kidsilk og sokkegarn. Noe av garnet kom med mønster, det er alltid spennende å få et ferdig prosjekt i hendene, jeg har ikke blitt skuffa så langt.

2008_11100012

Dette garnet fikk jeg en hel kilo av, og sannelig hadde det med seg matchende maskemarkører også. Fargen er lekker rødbrun.

2008_11100004

Håndspunnet garn og Noro sokkegarn, sistnevnte hadde følge av Harmony woodspinner. Mine første HW forresten. Jeg har tviholdt på at jeg ikke trenger dem, men enkelte har visst gjennomskuet bløffen min…

2008_11100007

Uglestoff og prikkestoff fikk jeg også, herlig. Kanskje jeg omsider kan få knødd meg til å sy de pinnemappene jeg har hatt planer om i noen år. Nytt nålebrev skal jeg også få, det behøves virkelig siden det gamle er i skumgummi fra 60-tallet og er ganske så morkent. De nydelige hardangerhjertene er det forresten Tutten som står bak, hun har en imponerende produksjon!

2008_11100015

Jeg har ikke bare fått inn mye nytt, noe har blitt produsert også. Jula nærmer seg kjapt og et forsøk på liste over hvem som skal få hva til jul har resultert i at Babisteppet fortsatt ligger i sine enkelte deler og venter på bedre tider.

2008_11100017

Det ene votteparet resulterte i en stim. Nå ligger seks par og venter på at nåla skal komme ut av det morkne nålebrevet og feste ca 50 tråder. Sokker og kluter ligger i samme haugen og venter. Den brune saken er det sørgelig forsømte Mystic Earthsjalet. Siden det ikke skal få ny eier i jula lider det samme skyggetilværelse som teppet.

2008_11100019

Det kommer som oftest bestilling på vinvesker før jul, så også i år. Jeg er i gang med siste pynt, nå gjenstår bare den overfestlige monteringa.

2008_11050019

Det var en del garn igjen etter babysettet jeg strikka i sommer. Myk start-boka lyste mot meg sist jeg var på biblioteket. Bok + restegarn = omslagsjakke. Siden jeg hadde to nøster av det grønne og ett av det hvite valgte jeg såklart å strikke av det grønne. Da ermene var altfor korte var det slutt på det første nøstet og jeg skulle bare hente fram det andre grønne… men der lå det to hvite nøster. Lang historie kort – Cruzidull ga meg nok brunt garn til å få fullført jakken (hvitt på ermevrangborden er ikke altfor praktisk til ettåringer) og med noen striper i overgangen ser det ikke altfor rotamedhvormyegarnhunhadde ut.

8 svar til Litt mer bursdagsstoff… og -garn

  1. lise sier:

    Så fine vinvesker, mine er liksom aldri blitt fullt så fine.. Kanskje fordi jeg ikke gidder å pynte så voldsomt? Omslagsjakken ble veldig fin, det kan absolutt passere som planlagt. Flotte gaver du har fått, nå gleder jeg meg til mars!

  2. Kicki sier:

    Så mye fint du har fått, slit’an! Og for en produksjon det er på deg, jeg er imponert.

  3. Josefine (HB) sier:

    Høres morsomt ut med strikkebursdag ! Lekre farger på vottene…🙂

  4. Hege sier:

    Det var mange flotte gaver!
    Nydelige farger på genseren.

  5. mimouna sier:

    Så mye fint du har fått! Og jammen har du laget mye fint også. Ser du har romjulsprosjekter klare også, hihi! Greit med noe påbegynt da egentlig, så slipper man hva-i-all-verden-skal-jeg-strikke-nå-da-panikken.

    Forøvrig forvandlet mitt blå nøste seg til brunt da jeg skulle hente det ned fra loftet. Snodig fenomen det der! Bra vi kan fikse ting til likevel, Klumpens votter har sterke likhetstrekk med din jakke.

  6. Cruzidull sier:

    Hei hei. Kjempemye fint du fikk, og vel fortjent var det og!
    Gratulerer med dagen som var.
    LilleCruz hilser og sier at hun ikke fryser på beina med labbene hun fikk av deg. Hun hadde dem til og med på seg under kjolen på den store dagen!
    😀

  7. Cruzidull sier:

    Ja, og så skulle jeg jo si at jakken ble kjempefin, som alt annet du strikker, og at du jo ikke hadde trengt å sende meg noe som helst for å låne noen meter brunt. Er det noe jeg har som du kan bruke så si absolutt fra, men jeg skal ikke ha noe for det.

    Ha en fortsatt fin uke😀

  8. Bella sier:

    oj, blir rett svimmel av denne produksjonen jeg, hehe!
    Og grattis med dagen på etterskudd!

Legg igjen en kommentar

