Litt om mye.

De siste ukene og månedene har livet vært så hektisk at blogging har kommet på en tilnærma bunnplass i kampen om fritida mi. Det kommer nok til å være flere perioder mot jul med minimal bloggtid, men jeg kommer tilbake en gang, så heng med hvis du gidder.

De siste par månedene har vi kjøpt hus, pussa opp bad + gjort
uhorvelig mye mer med huset vi bor i så det skal være enklere å finne
en ny eier. Nå har vi en rolig periode mens vi håper en kjøper skal
dukke opp – så tetner det seg til igjen når vi pakker og flytter om noen uker.

Det har faktisk blitt litt ferie på meg innimellom alt ‘husarbeidet’.

Først gikk turen til Kreta på en absolutt nødvendig ferie sammen med
altmuligmannen. Vi var så slitne at vi gjorde minst mulig. Det ble solt, badet, karaokesunget, spist og drukket. Her er noen stemningsbilder fra den turen:

Kreta I

Kreta II

Siden vi nettopp hadde fuget vårt eget bad la jeg merke til absolutt alt
fugearbeid som var utført der jeg var innom. Mye dårlig, det verste
eksempelet er på bildet over.

Noen uker etter at vi kom hjem gikk turen til Berlin sammen med
arvingen, og det ble en temmelig annerledes ferie:

Berlin I

Jeg fant både stoff og garn, noe jeg ikke gadd å se etter da vi var på
Kreta(er man for sliten blir selv garn uinteressant)

Berlin II

Jeg plukka til og med med meg (mye me i denne setninga…) noe rosa fra Berlin, så noe rosa er det faktisk mulig å finne her i heimen(ref forrige bloggpost).

Tøfler

Jeg var på strikketreff hos Heidi Kim for en liten evighet sia, og der hadde vi et aldri så lite garnbytte. Jeg fikk de to røde Regianøstene på bildet under, er de ikke fine?

Nytt garn

Jeg var også med på en bli-ferdigutfordring som Kiwa  dro i gang, og sannelig om ikke ballongen hennes valgte meg til vinner etter at kattlørva hadde snudd halen til! Onlinenøstet er premien jeg fikk for å bli ferdig. Syns det er litt flaut nesten. Jeg gjorde bare ferdig OktoberRosasjalet mens andre jobba mye mer med større prosjekt. Jaja, jeg stakk i det minste ikke av med Lottomillionene denne helga heller så litt rettferdighet er det vel i verden.

Jeg syns det er så artig å få i hus garn jeg ikke har valgt selv, det være
seg premier eller hemmelig bytte. Som oftest er det farger jeg ikke ville
plukka ut selv, men når jeg begynner å strikke med dem opplever jeg
ofte at jeg faktisk er mer fornøyd med resultatet enn jeg er mange
ganger når jeg selv bestemmer farger.
Rare greier, er det flere der ute som har det sånn?

5 svar til Litt om mye.

  1. kicki sier:

    Så mye fint du har kjøpt deg i det siste da, og det fortjener du virkelig etter alt strevet. Likte spesielt godt stoffet du har kjøpt deg.

  2. Tittei sier:

    Berlin hadde mye spennende å by på ser jeg. Stoffene var veldig fine, og jeg vet hvor du bor.

  3. Vivi sier:

    Så lekre stoffer. Gleder meg til å se hva du lager av de.
    Jeg har også kikket på dårlig fuging i ferien. Sannelig blir man preget av å pusse opp bad. Ser ut som du har hatt 2 flotte og velfortjente ferier!
    Tøflene var mega!

  4. irenetur sier:

    hehe, stilig de tøflene. og ja, de var rooooosa!!

  5. Sylvia sier:

    Så deilig med ferie, da! Å pusse opp hus kan ta knekken på alle og enhver…har selv opplevd det.
    Jada, er enig med deg i at å få garn fra andre gir et litt piff, særlig når andre velger fargene. Man kjøper som regel de samme om og om igjen…….boring!

Legg igjen en kommentar

