En stor dag!

Mitt eneste avkom har etter 15 år omsider vist at hun har arvet et snev av strikkegenet mitt!!! Vi var på høstferie i Berlin (bilder kommer etterhvert) og på en tur innom garnavdelinga på KaDeWe kom hun med et nøste og lurte på om hun kunne strikke seg et skjerf av det. Tror alle som var i butikken skvatt av lyden da haka mi klaska i gulvet. Jeg kunne ikke få handla inn garnet fort nok av redsel for at
hun skulle ombestemme seg.

Hun begynte å strikke på skjerfet torsdag kveld, og i dag er det ferdig:

Skjerf

Og så har jeg visst blitt tagga for første gang, av Lise:

Her er reglene:

Link to your tagger and post rules
Share 7 facts about yourself, some random and some weird
Tag 7 people at the end of post and list their names
Let them know they were tagged by a comment on their blog

Syv ting om meg:

1. Jeg liker ikke rosa, det skal mye leiting til for å finne noe rosa her i huset.

2. Ikke ta meg med på shopping, det blir kjedelig for alle parter. Jeg
har like mye tålmodighet som en 2-åring når jeg kommer inn i butikker. eBay er genialt.

3. Jeg kunne ett grep på gitar, men nå har jeg visst glemt det også.

4. Jeg klarer ikke å drepe andre insekter enn de som stikker, alle andre
fanges og slippes ut. Edderkopper lever godt hos oss.

5. Når jeg går alene teller jeg som oftest trinnene i trappene jeg går i.

6. Jeg fordrar ikke å flytte, likevel er jeg i ferd med å flytte inn i min 22
(tror jeg) bolig.

7. Jeg utstår ikke husarbeid. Da jeg var 15 fikk jeg valget mellom å
vaske kopper hver kveld(ca 15 min) eller ta kveldsstellet i fjøset
(minimum én time). Det var et lett valg, sauer er ålreite dyr.

Siden hele bloggverdenen allerede er tagget lar jeg være å sende
denne videre.

9 svar til En stor dag!

  1. lises sier:

    Flinke avkom! Det så ut som et råtøft garn – du skal bare se hun har arvet den estetiske sansen din også!

    Jeg kan forresten lære deg hele tre grep på gitaren. Det er så uuutrolig motiverende å kunne spille «Se min kjole.» Men nok er nok.

  2. Lena sier:

    Så flink datter du har, flott skjerf:-)

  3. Vivian sier:

    Takk for hyggelig hilsen i min nystartede blogg.

    Så koselig at datteren din ville strikke. Skjerfet ble jo pent, håper hun vil få mye glede av pinnene i årene som kommer.

    Så at du laget sokker med kontstrikk. Laget pulsvarmere med kontstrikk (alpakka garn), for noen år siden. De ble kjempefine, men det tok så lang tid. Tror det ble med 6 – 7 par.

  4. Irenetur sier:

    Så kjekt!! Skjerfet såg kjempeflott ut, håper det ga mersmak for jenta. jeg venter fortsatt på at mitt avkom skal se lyset…

  5. Sylvia sier:

    Datteren har vært kjempeflink til å strikke skjerf. Hun fikk det jo langt nok!! Slike skjerf ender alltid midt på, og blir lagt bort. Min datter på 9 har vel etpar skjerf liggende, ikke ferdige…..tror ikke de blir det, men…….
    Sønnen i huset hjelper til med å nøste opp garn, så de er da litt inne i det med garn.
    Så du foressten jeg hadde et bloggtreff med «naboen» Vivi på fredag? Det kan du se i bloggen min….

  6. Vivi sier:

    Så stilig! Et sånt skjerf har avkommet mitt også strikket faktisk, men det er noen år siden. Og hun har ikke tatt i strikkepinner på årevis *snurt*
    Håper dere hadde en flott tur!

  7. grethe sier:

    Så koselig når ungene vil strikke. Sjefen i huset lærte å strikke av bestemor da hun var 5 år, eldste englebarnet har strikket seg veske og tovet, den ble veldig fin. Kanskje jeg skal vise henne dette så hun kan begynne på et nytt prosjekt. Skjerfet ble iallefall veldig fint. Du må hilse 15-åringen og si hun har vært flink. Gøy å lese om deg. *smil*

  8. Felisi sier:

    Takk for oppmuntrende ord! Jeg VET jo at det blir vår igjen, men akkurat nå føles det fryyyktelig lenge til… ;o)

    Så flott skjerf barnet har strikket! Jevnt og pent, og garnet ser deilig ut!

  9. Ronille sier:

    Så koselig at jenta di vil strikke. Mi lisje snuppe på 19 år er totalt utskjemt med strikka ting, så ho ser ingen grunn til å begynne med dette sjøl… Men eg har da heldigvis nokre elevar på 13 år som meir enn gjerne vil lære å strikke🙂 Ha en fortsatt fin søndag.

Legg igjen en kommentar

