Luksus til meg selv!

For en gangs skyld skal jeg strikke noe til meg selv, og prosjektet jeg er i gang med er Lady Eleanor entrelac stole fra boka Scarf Style. Jeg strikker i Noro Silk Garden, farge 232.

Her er den spede begynnelse:

Lady Eleanor, begynnelse

Entrelac er en helt ny teknikk for meg, men det gikk kjapt å komme inn i den. Det verste med teknikken er at man bare strikker noen få masker før man må snu og strikke tilbake. Lat som jeg er gidder jeg selvfølgelig ikke å snu arbeidet så ofte som påkrevd, så derfor har jeg bestemt meg for å lære meg å strikke fram og tilbake uten å snu. Jeg knota fælt til å begynne med, men nå går det adskillig lettere!

Lady Eleanor

Et par votter i Oleanagarn er også ferdig tova, de ble litt boucléaktig og det passer meg bra.

Oleanavotter

Påskegjesten måtte selvfølgelig også få noe siden han har vist så voldsom interesse for strikkinga mi. Fra før har han fått ei seng (litt bak i bildet). Denne gangen ble det hengekøye, her undersøker han den for første gang.

Hengekøye

8 svar til Luksus til meg selv!

  1. Janicke sier:

    Takk for hilsen i bloggen min. Så mye fint du lager!! Hvor får du kjøpt Oleanagarnet? Har aldri hørt om det, og ble nysgjerrig! Artig med rotta. Det hadde jeg på videregående for nesten 20 år siden…

  2. Tittei sier:

    Så fin Lady Eleanor blir. Og heldige Duster, nå trenger han bare en drink og en palme. ~~~:o)

  3. Vivi sier:

    Hengekøye! Litt av et luksusdyr det der:) Sjalet ditt blir skikkelig lekkert.
    Kjekt at du tenker på deg selv også!

  4. Cruzidull sier:

    Ja, du har rett, Tittei.
    Drink tipper jeg han har, men den kan jo alltids piffes litt opp (med vitamintilskudd) Og en palme strikker nok Dyveke i en fei!

  5. Lise sier:

    Kult skjerf! Ser ut som en artig teknikk – følger fargene rutene like godt hele veien?
    Duster kommer til å nekte å dra noen steder som helst…

  6. Sylvia sier:

    Det skjerfet, er det «kontstrikk» du driver med? Eller dominostrikk?
    Jeg har fremgangsmåten på begge to, men ikke orket å satt igang med noe i det. Tror kanskje det vil ta for lang tid *utålmodige meg*
    Sååååå lekre sokker!
    Håper du har hatt en superduper påske sammen med dyrevennene dine. Herlighet, så søt han var i hengekøya da!!

  7. RedRobin sier:

    Morsomt skjerf du lager må jeg si. Det ser uhyggelig komplisert ut!! :o)
    Artig kar han Duster da, han har vel blitt helt bortskjemt nå med egen hengekøye og greier….hihi…

  8. kicki sier:

    Det blir kjempelekkert det sjalet. Og det skulle bare mangle at du ikke skulle strikke noe til deg selv🙂 He he det er det Duster har prøvd å si hele tiden *striiiiiikk eeeeen heeeeengekøye til meg. Det funker jo!! *fnis*

Legg igjen en kommentar

