Gode hjelpere!

På en fin, men vindfull dag

2009_01220065

ble to av kommentørene fra bursdagsposten trukket ut og kommer til å få en liten oppmerksomhet i posten.

2009_01220069

For å være helt sikker på at trekningen skulle gå rett for seg måtte jeg hente inn bistand. Først noteres alle kommentørene på hver sin papirbit, som samles til en bukett.

2009_01220073

Deretter litt forhandling med hjelperne for å finne ut om de er villig til å påta seg oppgaven. Gamlemor syns det var altfor skummelt, så hun fikk seg en brødbit og satt seg innerst i hjørnet og klamra seg fast til biten sin. Den ene av de yngste var bare så måtelig interessert, løpehjulet var adskillig mer interessant.

2009_01220102

Men sistemann la hele sjela si i oppgaven. Hun elsker papir og kaster seg over det hver gang hun får sjansen.

2009_01220101

Det hales og dras i papiret, og aller helst skal det en æresrunde eller to i buret før det deles i småbiter og danderes i senga.

2009_01220088a

Den observante titter kan se at trådrestene etter babetteteppet har fått nytt liv som sengefor.

2009_01220082

Små dyr er kjappere enn utløserfingern min.

2009_01220095

Hun brukte ikke lang tid på å velge to vinnere:

2009_01220096

Felisi og Mereteveian!

Tusen takk for kommentarene fra både dere og alle de andre.

Jeg var ikke primært ute etter å få masse skryt, selv om det varmet å få det også. Men flere av kommentarene kom med tips som jeg tar med videre.

Jeg skal bli flinkere til å komme med litt flere opplysninger om det jeg lager, så garntype, pinnenr etc opplyses heretter. Jeg har ikke tenkt på at andre har lyst til å lage det de ser bilde av her, selv om jeg lar meg inspirere av andre. Jeg kan ikke love å oppdatere oftere, jeg må ta det når jeg har lyst ellers blir det helt stopp.

Små dyr kommer kanskje til å opptre litt oftere, jeg har vært usikker på om de skremmer bort noen. Er fullstendig klar over at mange syns smågnagere er ufyselige greier, dessuten er de til tider klin umulige å få tatt bilder av.

Når det gjelder designet på bloggen har jeg ikke planer om store endringer. Jeg har jobba i databransjen sia tidlig på 80-tallet og har tilbrakt mange timer foran skjermen. Det var spennende med blinking og mye farger da de første fargeskjermene kom, men etter ei ukes tid fant jeg ut at det enkle er det beste for meg. Derfor holder jeg meg til et heller blasst og kjedelig oppsett og prøver heller å ha et fargerikt innhold.

Scener fra hverdagslivet vil helt sikkert forekomme i framtida også, men Se&Hørsegmentet får dessverre ikke dekket behovet sitt her.

Bilder av garnet ja… Det kan vel hende det kommer noen bilder og et blogginnlegg etterhvert som jeg klarer å forsone meg med hva jeg egentlig har klart å slepe i hus i årenes løp.

Torskeinnvoller lover jeg å ikke blogge, snegler derimot vil det nok bli mer av – bare fire måneder til sesongen starter – men jeg kan advare deg hvis det kommer bilder, Kiwa.

8 Responses to Gode hjelpere!

  1. anjahsh sier:

    Så moro dere har det med trekking. Måtte smile til flinke dyr 🙂

  2. mereteveian sier:

    Takker og bukker, også for oppsummeringen: Mye nyttig tankemat!

  3. sol sier:

    Morsom måte å trekke på – jeg er veldig for flere opptredener av de små pelskledde 😀

  4. Ruth@ sier:

    Hei på deg…
    Herlig måte og trekke på da… heldige vinnere også…

  5. mimouna sier:

    Her var det virkelig godt dokumentert at trekkingen gikk riktig for seg ja! Gratulerer til vinnerne. :o)

    Jeg hadde fortrengt at det fantes brunsnegler jeg. Takk for påminnelsen. *hmpf* Heldigvis kjøpte vi inn masse grovsalt da det var glatt. Det burde gjøre nytten når de slimete hordene gjør sitt inntog.

  6. lise sier:

    Det er jammen kjekt å ha god hjelp i huset. Gratulerer til de heldige!

  7. irenetur sier:

    Godt å ha gode hjelpere i hus. De var utrolig søte!

  8. Retz sier:

    Jeg falt selvsagt pladask for hjelperne! Gnagerfreak, that’s me. 😉 Liker bloggen din, både tekst og måten du presenterer bilder på. Variert presentasjon uten støy.

Legg igjen en kommentar