Elgbæsj?

Ikke vet jeg hva elgbæsj har med hobbybloggen min å gjøre, men noen har altså kommet på besøk etter å ha søkt på – nettopp, elgbæsj!

Pi-sokkene som er årets første sokker i Sokker 2009 er helt ferdige. Jeg er fremdeles av den oppfatning at interessant er det peneste man kan si om fargekombinasjonen. Jeg syns heller den ble verre enn bedre underveis, men de er i det minste ferdige og trådfesta.

2009_01220049

Garn: Opal + Regia restegarn, 64 gram, Pinner nr 2,75.

Designer Knitting ramla ned i postkassa mi her om dagen. Det vil si, det ramla kanskje ikke, det var vel helst et postbud som putta det oppi. Uansett var det et prosjekt som fenga meg umidelbart, så da var det bare å finne fram garn og pinner og sette i gang.

2009_01220024

Temmelig knotete start, det er sjelden jeg starter med 4 masker på pinner nr 2.

2009_01220032

Litt flere masker, men ganske så smått fremdeles. Siden metallpinnene mine er 20 cm lange syns jeg det var greiere å bruke bambuspinnene mine som er 15 cm, men med så tynn bambus minner det om å strikke med lakrislisser, ikke at jeg har prøvd altså, men noe så slapt og vinglete har jeg ikke vært borti.

2009_01220003

Kan også brukes som svibelbladvarmer.

2009_01220037

Sommerfugl?

2009_01240016

Fargene er mye sterkere og gløder mer enn jeg klarer å få fram på skjermen min.

Sist jeg strikka hansker sverga jeg på at det var første og siste gang, aldri mer skulle mine pinner produsere hansker. Nå har det gått greiere denne gangen fordi det faktisk er litt greiere å strikke fra fingertuppen og opp, og fordi det ikke er selbuhansker med mønsterstrikk ut i den minste lille lillefinger.

Likevel må jeg innrømme at med en og en halv hanske ferdig er det like før jeg gjentar løftet fra forrige gang…

27 svar til Elgbæsj?

  1. Ruth@ sier:

    Herlig disse hansken ser ut ser ut som det er greit og strikke den veien også… smart…

  2. Tebasile sier:

    Wow, det var en ny måte å strikke hansker på. Flott farge. Og må legge til at du har en veldig koselig blogg.

  3. Heklejenta sier:

    Kjempefine hansker! Og pi-sokkene er også stilige synes jeg🙂

  4. anjahsh sier:

    Flotte hansker.:)

  5. amylin sier:

    For en flott vante! Flott farge også. Likte det veldig godt.

  6. Pondusa sier:

    Da har jeg lest mye av bloggen din, må få si den var virkelig flott.
    Ble litt nysgjerrig på dette Designer Knitting, hva er det? De hanskene var jo kjempeflott, og så smart å strikke fra fingertuppene og ned.

  7. sisselS sier:

    Ser ut som en grei måte å strikke votter på, selv om det er smått i begynnelsen.
    knall farge på dem var det også.

  8. Marit sier:

    Kjempe fine hansker. Herlig farge på dem:)

  9. habitata sier:

    Kanskje jeg også skal prøve meg på hansker igjen. Jeg strikket også hansker for en stund siden og lovte meg selv at det ble leeeeenge til neste gang. Det virker likevel litt fristende å prøve igjen fra fingertuppsiden i stedet for fra vrangborden. Og forresten, så var jo fargen nyyyydelig!

  10. kamelia sier:

    Har ikke strikket hansker på mange, mange år og tror ikke jeg kommer til å gjøre det med det første. Beundrer din tålmodighet! De ble råfine.
    Kule sokker også!

  11. Så utrolig flotte hansker! Og så lurt å starte med fingrene🙂

    Ha en fin dag!

  12. salvie sier:

    Kjempekoselig blogg du har!og de vantene var jo bare så flotte.:)

  13. Hei!
    Så nydelige hanskene ble! Sokkene så jo kjempegode ut :0)
    Kjedelig når man ikke blir fornøyd med fargene…
    Ha en fin-fin søndag!

  14. Red Hobbitt sier:

    Jeg syns faktisk at Pi -sokkener er skikkelig tøffe. Og de hanskene du har laget, de er bare helt nydelige. Lag en fin søndag!

  15. lise sier:

    Hansker ja, det har jeg aldri våget meg ut på, men jeg kjenner en liten spire av lyst nå. Dine blir flotte – herlige farger også.

  16. Kicki sier:

    Wow, hanskene blir kjempeflotte!! Hansker tror ikke jeg at jeg skal begi meg utpå…

  17. Januarsola sier:

    Så tøff du er, jeg har aldri turt å prøve meg på hansker. Kanskje fordi jeg stortsett bare har sett Selbuvarianter før… Men, nå fikk jeg egentlig litt lyst til å gjøre et forsøk, når jeg ser at man kan strikke fingrene først😉
    Bloggen din er så koselig å besøke, takk for titten for i dag !

  18. Skautrollet sier:

    Jeg har tatt en liten titt gjennom det meste av bloggen din: Fy fillern så mye fint du lager!! Nydelige sjal. tepper, sokker…. Jeg er imponert og titter innom igjen.

  19. lenaf sier:

    oj, jag skulle aldrig orka sticka handsker även om jag tycker att jag stickar «allt», maken till jobb!

  20. Jane sier:

    Smart måde at strikke handsker på🙂
    Jeg synes farvekombinationen på dine pi-sokker er vældig flot.

  21. vivi sier:

    De ble kjempefine! Og forrige helg var det jo bare noen få fingertupper å skue! Du er tålmodig! Lekker farge også. Jeg har ikke strikket en maske på over en uke. Hva skal det bli av meg?

    Ha en herlig uke!

  22. Hannesol sier:

    Stilige vanter, både mønster og farger! Har faktisk ikke tenkt på at «tå-opp varianten» kan brukes her også – takk for tips🙂

  23. LindaN sier:

    Så lurt å strikke fingrene først! Jeg har et hanskepar liggende som mangler kun tre fingre på hanske nr to. Men IKKE om jeg kommer til å få de ferdig, de har ligget iallefall i 8-10 år nå…..

    Håper vi sees snart 🙂

  24. Felisi sier:

    Herlig sokkebilde! Og lekre vanter, tenk så tålmodig du er… Smart å strikke fingertupp-opp da.
    Det ligger en award eller to til deg i bloggen min😉

  25. ronille sier:

    Heisann. Ute på min ukentlige bloggbesøksrunde. Ønsker deg ei fin helg🙂

  26. petronella sier:

    Nydelige vanter – herlig farge🙂

  27. Tone M sier:

    Hey, nydelige hansker ! rett og slett nydelige !

Legg igjen en kommentar

