Bursdag!

I dag fyller bloggen min to år, og det må da være verd å markere. Da jeg skrev det første innlegget trodde jeg ikke jeg kom til å holde på så lenge, og langt mindre at jeg kom til å ha noenlunde jevne oppdateringer. Å utsette er nemlig noe av det jeg er aller mest flink til.

Jeg kommer nok aldri til å bli en av dem som oppdaterer daglig, og heller ikke av dem som forteller så altfor mye fra privatlivet. Likevel har det nok kommet litt mer fram her enn jeg egentlig trodde det kom til å gjøre i den spede begynnelsen.

Litt statistikk:

I løpet av to år har jeg skrevet 118 innlegg, fått 1.114 kommentarer og hatt 31.876 besøkende.

Utdrag av hva de besøkende har søkt på siste døgn:

hekle sammen lapper
pulsvarmere
en rose er utsprungen
potetgåte
snø luer
strikking
«strikke sokker» and «mønster»
babetteteppe
torsk+innvoller
ost berlin
baby vibbedille
hellas

Det er vel nå jeg skal reflektere over hva jeg har lagt bak mkeg, og hvordan bloggveien skal gå videre. Men nei, vi skal ha middagsgjester så reflekteringa får vente til en annen gang.

Derimot vil jeg gjerne ha tilbakemelding og aller helst konstruktiv kritikk fra dere som kommer innom på besøk. Om du er en av de noenlunde faste som titter innom ofte, eller om du titter innom for første gang vil jeg sette stor pris på å få en liten kommentar om hva akkurat du mener.

Er det noe du vil se/høre mer eller mindre om her inne? Hva gjør at du kommer tilbake titt og ofte, hva gjør at det blir med en engangsvisitt? Er det bare ‘hobbyvenner’ som titter innom, eller er det noen ‘andre’ også som ramler inn her?

Jeg kommer til å trekke en eller to av de som legger igjen kommentar som svar på spørsmålene over her (nei, god helg holder ikke for å være med i trekninga selv om det ellers er en koselig hilsen), og du/dere får en oppmerksomhet i posten. Hva oppmerksomheten er vet jeg ikke enda, det kommer an på hvem som trekkes ut. Det er liten vits å sende garnnøster til en som ikke bedriver hobbyvirksomhet.

Takk for besøket – og for en eventuell kommentar – god helg!

20 Responses to Bursdag!

  1. Gratulerer med 2 år som blogger. Titter innom her i ny og ne, som oftest via oppdateringstråden på Hobbyboden. Jeg synes det hadde vært fint om du kunne vært litt flinkere til å skrive om hvor man finner oppskriften på det du lager, pinnenr. og garnforbruk for du inspirerer mange av oss som er innom her. Det hadde vært koselig å høre om dyrene dine litt oftere, det er mange av oss hobbydamer som er veldig glade i dyr. Fortsatt god helg!

  2. Cruzidull sier:

    Haha. Jeg iler inn så fort jeg ser du har oppdatert på Bloglines, og oftere og for det kunne jo hende Bloglines hadde oversett noe… Jeg liker bildene dine og den tidvis halvironiske teksten, men så ser jeg også for meg den flotte damen bak og fryder meg over det hele. 😀 Jeg er en av de faste med andre ord selv om jeg kanskje ikke er blandt de flinkeste til å legge igjen hilsen, men begynner du med bilder av torsk +innvoller, nei da tror jeg muligens jeg takker for meg 😉
    Tør jeg ønske god helg?
    Ja! God helg til deg, Altmuligmannen og arvingen!

  3. karna sier:

    Gratulerer som 2 års blogger, og for en hærlig blogg du har. Slik vil åsså jeg ha ,-)
    Har ikke vært innom så mange ganger før tror jeg, men nå kommer jeg tilbake. Skjønner veldig godt dine innledningstanker; skal jeg blogg, skal jeg fortsette, skal ikke si noe om det private osv. Har hatt en oppdateringsrunde med meg selv OM jeg selv skal fortsette. Det var noen rare dyr du har, og det skjønner du når du ser hos meg. Og samtidig som jeg skriver dette snorker elgbikkja ved siden av meg. Historien og glattisen var knallgod, jeg smuttet og lo her for meg selv. Uttrykket er ifl min halvdel meget snodig, men glattis kjenner vi til. Hans ord når jeg lurer på hvordan vegen er; Du kommer alltid ned. Takker sier jeg da. Ha en hyggelig kveld.

  4. Hespetre sier:

    Gratulerer!
    Jeg vil gjerne høre mer om torsk +innvoller, haha!

    Neida, jeg leser de fleste innleggene dine, og begynte med det fordi jeg synes du lager spennende ting. Fant deg inne på Ravelry, og stikker innom hver gang jeg ser du har nytt innlegg på vennelista. Humrer godt av noen av historiene dine, de må du gjerne fortsette med.

  5. Jeg stikker innom de fleste ganger du forteller på hobbyboden at du har oppdatert, men er dessverre ikke så flink til å legge igjen kommentarer. I det siste har jeg vært veldig interessert i progresjonen i teppene dine ettersom jeg også lager det. Ellers er jeg bare allment hobbyinteressert og prøver å få med meg det meste. Ta gjerne til deg tipset fra Baddie. Det er interessant med så mye info som mulig rundt det du lager.

    Gratulerer med 2-årsdagen!

  6. lise sier:

    Gratulerer med dagen! Skal si tiden raser avgårde, jeg husker godt den bloggløse tiden. Nå er alt blitt så meget bedre, og jeg er godt fornøyd med bloggen din som den er. Fine bilder, mye inspirasjon og gode historier.

  7. mona sier:

    Gratulerer med toårsdagen! :o)

    Jeg koser meg alltid her inne, liker måten du skriver på. Får meg ofte en god latter og kjenner meg igjen i en del beskrivelser. Ellers synes jeg at du er flink til å velge fine prosjekter og tar attpåtil gode bilder av dem. Bedre blir det vel ikke?

  8. Lunamon sier:

    gratulerer med dagen idag. jeg setter stor pris på blogger som er litt personlige, dvs ikke om uenigheter i familien, men om det du lager, spiser, unga og dyrene. livet byr jo på det meste og det er arti å lese andres skriblerier om dette. blir også glad for å lese om garnmengde og pinne nr og hvor mønsteret kan finnes. litt lat sånn, men da slipper jeg å google det opp. lykke til videre. må si at de bibette teppene dine er så flotte. jeg har nettopp bestilt garn til det jeg skal hekle, men regner med at det bare blir store ruter på meg, kanskje noen små, men ikke to’ere.. ha ei flott helg videre

  9. Kicki sier:

    Grattis med jubileum!! Jeg savner bilder av garnet ditt 😉 Ellers synes jeg du har en koselig blogg. Du lager masse fint, og hiver deg over ting som jeg knapt hadde turd å se mønsteret på. Vittige historier og sånn passe privat. Akkurat sånn som jeg liker det. Og du, ha en fin helg 🙂

  10. amylin sier:

    Gratulerer med to år! Har tittet innom her i det siste. Det er så kjekt med de felles trådene på Hobbyboden, da kommer jeg meg inn på blogger jeg vanligvis ikke er innom og det er så kjekt. Jeg bruker ikke bloglines, så jeg bruker mest trådene på HB. Kan ikke si jeg savner så mye her inne. Jeg synes du tar fine bilder av arbeidene dine, og jeg er fryktelig imponert over at du har laget to Babette. Synes ikke en blogg må inneholde privatlivet for å være bra, for jeg titter innom for å få inspirasjon om hobby. Kommer nok til å titte innom senere også. Og jo jeg ønser deg fortsatt en god helg.

  11. grethe sier:

    Jeg kommer stadig innom, og grunnen er fine håndarbeid og morsomme historier om blandt annet snegler:o) Vet ikke helt hvordan jeg kom innom her for første gang, kanskje gjennom hobbyboden….. usikker….. Men jeg husker det var ei tid med ny symaskin i eske, konfirmasjon og flytting.

    Gratulerer med dagen.
    Hurra hurra hurra!

  12. Bittami sier:

    Jeg har vært innom din blogg med jevne mellomrom den siste mnd, og jeg liker bloggen din godt. Særlig er jeg fasinert over bildene dine, og da spesielt nærbildene av smått og stort. De gir liksom nærhet til deg og ditt. Og så liker jeg betraktningene dine, og måten å fortelle på:-) Hvis jeg skulle si noe negativt, så er det at jeg ikke liker den blåfargen som dominerer på layout’en på bloggen (men jeg er ikke så veldig glad i blått, da, og i tillegg er den noe blass). Uansett, det har jo ikke noe å si for innholdet, men ville bare nevne det. Kikker nok mest på dine hobbyinnlegg, men blir ofte fenget i en historie fra deg – så dem liker jeg godt. Synes ikke du utleverer for mye, men holder en fin balanse der!
    Ha ei god natt, kommer jeg på noe mer, skal jeg komme tilbake og rable det ned!

  13. mereteveian sier:

    Gratulerer! Grunnen til at jeg er «fast leser» en noe av det samme som sagt herover: fantasi og kreative krumspring, bilder som illustrerer og tekst som kan få meg til å tenke og være fornøyd. Du har god vivkel på bildene, – de får meg til å «se» det du vil jeg skal se 🙂

    Så hva kan jeg ønske meg mer, – tja, hvis du vil holde fast ved at bloggpostene ikke skal bli «daglige», så er nok allikevel litt mer (tankedrypp + kreativt) av deg litt oftere bare fordi jeg gleder meg over hvert innlegg.
    Men jeg ser det, – blogging tar tid. Derfor, – innlegg med bilder, innlegg med prosjekter, innlegg med betraktninger (2 linjers innlegg?)… fortsatt god bloggbursdag!

  14. Cruzidull sier:

    Kicki var jammen inne på noe. Utlever deg mer, kom med bilder av garnlageret. Jeg vil se! (igjen)
    😉

  15. Sylvia sier:

    Heisann
    Jeg bare beundrer de teppene dine!! Du er så utholdende! Og jeg som nå sitter på gjerdet, for jeg har også så lyst til å lage et slikt flott digert teppe. Men kommer jeg til å få det ferdig, og holder jeg ut? Får jeg laget andre ting? Hvordan hadde du det da du holdt på med disse teppene da?

    Og ang. spørsmålet ditt, så må du blogge om det du har lyst til………det er jo derfor vi har blogg. men selvfølgelig skal det vel også være spennende for andre å lese, men det er jo opp til deg hva du vil ut med. Fortsett slik du gjør. Og lykke til da!!!!

  16. Sølvi sier:

    Det med bestilling var nå ikke alvorlig ment da, men flotte var de gardinene dine, og ideen var knallgod.

  17. Grete sier:

    Ja, bloggen er blitt en del av livet, og vi får venner som vi ikke kunna ha fått på annen måte. Gratulerer med 2 år, lykke til med de neste 2 år!

    Hilsen Grete

  18. Kiwa sier:

    Grattis med 2 år! Og i motsetning til Kicki og Cruz, så trenger ikke jeg se bilder av garnet ditt, ei heller vite hvor mye du har. Men jeg synes det er kjekt å få see det du lager, for du lager så utrolig mye fint! Hvor er feks PI? Og jeg kommer tilbake hver gang du sier du har blogget. *fnis* Men det er så kjekt her. Du skriver så herlig, tar fine bilder (jeg vil helst ha meg frabedt flere druknede snegler til sommeren) og har jevn oppdatering. Det er viktig det også.

    Men mest av alt så skal bloggen være kos og ikke stress! Skriv om det du synes er greit å skrive og kos deg med det!

    Håper vi ses snart!

  19. turvid sier:

    Gratulerer med 2 år!

    Jeg er «fast inventar» og kikker i bloggen din hver gang den oppdateres (via bloglines).

  20. Felisi sier:

    Skulle ønske jeg også hadde mulighet for å se hva folk hadde søkt på for å finne bloggen min. Torsk og innvoller er jo litt…søkt for å si det sånn 😉 Kan ikke se at du har skrevet mye om det emnet 😉

    Grattis med jubileet, jeg er blant dem som kommer tilbake gang på gang, du har flotte bilder, skriver godt og lager mye fint! Teppene ble så flotte, og jeg har sååå lyst til å sette igang jeg også. Men trådfestingen? Nei takk.

Legg igjen en kommentar