Sokker

Egentlig burde jeg vært vaksinert mot å strikke sokker etter madnessen i vår, men det ser ikke ut for at jeg klarer å bli lei av sokkestrikking. Jeg tror det er en kombinasjon av at det er så utrolig mange flotte sokkemønstre, og minst like mange forskjellige sokkegarn. Når jeg i tillegg kan bli ferdig med sokker i løpet av ikke altfor lang tid, og virkelig boltre meg i glade farger siden det uansett bare er sokker, så skjønner jeg visst hvorfor jeg fortsetter å strikke dem.

her er noen av sokkene jeg strikka i sommer:

2009_10040011

Punctuated rib socks strikka i String Theorys Caper sokkegarn, det desidert nydeligste garnet jeg har hatt på pinnene mine!

2009_10040015

Cookie A´s Kai-Meisokker er så fine at jeg måtte ha et par selv i tillegg til det første paret jeg strikka og ga bort.

2009_10040007

Stephanie van der Lindens Lizzysokker frister også til gjentakelse. Her er de strikka i HK Joy, et herlig, håndfarga garn fra HK Angora.

2009_10040019

Army-inspired socks fra en eller annen måned i sokkealongen som jeg tydeligvis har ramla fullstendig ut av. Neste år kommer jeg bare til å være med på en sokkealong (yeah, right), men der er jeg til gjengjeld nødt til å strikke alle sokkene på forhånd siden jeg er med og sjefer…

5 svar til Sokker

  1. Baddie sier:

    Her var det utrolig mange fine sokker! Har sett at det er mange fine sokkemønster der ute, men jeg kan jo ikke strikke hæler. Kanskje det er håp for en liten leksjon i hælstrikking hos the queen of socks i januar🙂 Ønsker deg en fin helg!

  2. lise sier:

    Nå gleder jeg meg til sokkedillen jeg skal pådra meg over jul. Huhei!

  3. Tutten sier:

    Stilige sokker .Ha en strålende helg.

  4. Så utrulig masse fine sokker du har strikka!! Likte spesielt godt dei oransje, ha ei fin helg:))

  5. mimouna sier:

    Åh, sukk…

    Jeg vil ha sånne sokker UTEN å måtte strikke dem på tynne pinner. Tror det kan bli litt vanskelig?

Legg igjen en kommentar

