Neste etappe

Siden gangen ble så fin har jeg tatt mot til meg og starta på neste etappe.

Hallen vår er relativt stor, med mange dører og bue(grøsse) og greier. Derfor er jeg redd jeg vil miste motet fullstendig hvis jeg skal gå løs på hele rommet. Dessuten står det noen møbler hist og her som må flyttes unna, og derfor er det greit å dele arealet opp og ta litt om gangen. Her er det partiet like innafor gangen som står for tur.

DSCF4196

I tastende stund er to strøk kvistlakk og et strøk heftgrunn på plass. ´Bare´ to strøk oljemaling gjenstår. Jeg har forøvrig funnet ut at kvistlakk slett ikke er så ille, de tre maligsstrøkene er mye mer tidkrevende. Vi har forresten ikke teppegulv i hallen, det er det geniale maleteppet vårt som ligger på gulvet. Teppet har plastbelegg under og suger greit til seg malingssøl uten at det trekker gjennom, dessuten ligger det stødig på gulvet i motsetning til malepapir som har en lei tendens til å skli når det absolutt skal ligge stille.

Da jeg sto opp i dag fant jeg og Altmuligmannen en overraskelse fra arvingen:

DSCF4200

For en koselig start på dagen! Men den lappen skjønner jeg ikkeno av, skulle tro jeg hadde skrapa hele kalenderen for tidlig før?!? *host*

4 svar til Neste etappe

  1. Marita sier:

    ojojoj, mye furu ja, uff. Det er et slit å male på, men resultatet blir jo flott da. Har tittet nedover i bloggen din. «Nordnorske gloser»? skjønner jo ikke hva du prater om *ler*

  2. mimouna sier:

    Hehe, det var litt furu ja. Men det blir fint når det er malt.

    Lyst på litt ferskenlyserosa fiskebeins-strukturtapet også? Den vil JEG gjerne bli kvitt. *grøss*

  3. lise sier:

    Det er godt du pusser litt opp så det ikke er det samme interiøret som møter oss hver gang vi skal på strikketreff. Ja, jeg regner med at dette er en oppkjøring til nyåret, med alle de besøkene du antagelig planlegger å ha da. :-p

  4. Vivi sier:

    Imponerende! Men skjønner godt at du maler! Jeg har enda traumer, etter å ha vokst opp i et furupalass fra 1982😉

Legg igjen en kommentar

