Vi maler og vi maler

og vi syns faktisk det blir fint og flott.

Siden vi fremdeles bor i det tidligere nevnte huset fra 1994, og det er relativt sterkt angrepet av gulnet furupanelinfluensaen(nytter ikke å vaksinere seg mot den) er det en viss fare for at det kommer til å gå med noen liter maling framover.

Siden panelet er liggende og støv vises mye bedre på malte flater enn på gulna furu har jeg vært tilbakeholden med penselen hittil, men det er ei grense for hvor lenge jeg orker å bli møtt av gammelt panel hver gang jeg åpner døra inn til heimen.

Yttergangen vår vant makeoverloddtrekninga.

Før

Etter

Rommet ble mye større(kan ha en sammenheng med at ‘ting’ som sto der tidligere ikke skal stå der mer, og 90% av skoene som sto i og foran garderoben er sortert vekk) og gulvflisene som jeg ikke kunne fordra tidligere er nesten akseptable nå.

Da gjenstår bare kvistlakking*2, heftgrunn og to strøk oljemaling i 30 kvm hall, to etasjer trappeoppgang, loftsstue, gjesterom + et ukjent antall vinduskarmer, dører og taklister før panelinfluensaen er kurert *stønn*

Badstua skal få være som den er!

Vurderer å bli polygamist og anskaffe en Malemann i tillegg til Altmuligmannen.

6 svar til Vi maler og vi maler

  1. mereteveian sier:

    Det erpussig det der, – jeg kom heldigvis «i hus» etter paneltiden, så det er heller møbler som har fått gjennomgå hos meg. En mye enklere affære🙂
    Nydelig ble gangen, og et strøk, et rom av gangen så blir det nok som hjertet begjærer, – malt og lyst og fint.
    Jeg har sett at det er mye liv i bloggen din disse dagene i desember, og jeg liker det! Flott! Skal jeg sette deg på lista, tro?

  2. AnitaK sier:

    Jepp, kjenner følelsen… har nok av furu i heimen, men heller lite pågangsmot med kvistlakk. Vi tok minste motstandsvei vi, kjøpte en tomt og planlegger å bygge i stedet.. Blir ikke mye furupanel der.. Gleder meg til å se hvor mye du maler etterhvert! Klemmer i fleng

  3. 9na sier:

    Det var kjempefint, ikke gi deg…!

  4. lise sier:

    Lekkert, dyveke! Og veggene kan vel støvsuges med jevne mellomrom – det høres ut som en flott altmuligmann-jobb.😉

  5. Kicki sier:

    Det ble utrolig flott!! Jeg har malt panelet fra 2 etg og ned i kjelleren 3 ganger. Kjedelig, ja, men absolutt verdt det!!

  6. irene-w sier:

    Det ble veldig lekkert!

Legg igjen en kommentar

