Høyt fiberinnhold

desember 5, 2009

Til tider er det behov for litt ekstra varme rundt halsen, så jeg har faktisk vært strikkeegoist i år.

Først følte jeg for en fargerik hverdagsvariant, karius(eller var det baktus, husker aldri hva som er hva) i noro kureyon sokkegarn.

Deretter en litt mer blingete variant i form av entomologysjalet fra knitty. Strikka i navnløs ebayalpakka.

Det blir nok første og siste gang jeg strikker sjal med perler. Over 1200 perler = 2,5 meter perler som skal skyves foran pinnene om igjen og om igjen og om igjen og om igjen og om igjen og om igjen.

Jeg er ikke helt fornøyd med å bruke alpakka til denne type sjal. Det holder ikke godt nok på formen etter å ha blitt blokka, jeg har hatt mye bedre resultat med rene ullsjal. Men ellers er jeg fornøyd altså – fargen og mønsteret er nydelige, og det gir god varme.