Fornyelse

Etter to år i et hus som ble bygd i -94 er det enkelte deler av huset som plager meg mer enn andre. 90-tallspeisen med mye teglstein som har vært et stort, sort hull på stua er en av dem.

I stedet for å leve med den var det like greit å prøve å gjøre noe med saken. Etter timevis med maskeringstape, heftgrunn og maling er peisen fremdeles ikke noe jeg ville valgt å ha på stua mi, men den er i det minste mye finere.

Jeg har strikka litt i det siste, selv om bloggen har bestått av den størsta møjliga tystnad. For at du som titter innom skal slippe å bla deg gjennom metervis med sokkebilder får jeg snike inn noen bilder her og der i dagene som kommer.

Den ene kollegaen til Altmuligmannen så fiskeluebildene her inne, og måtte bare ha en selv. Noen timers innsats ga følgende ullfisk:

Strikka i Oleanagarn på pinner 4,5 tror jeg…

6 svar til Fornyelse

  1. lise sier:

    Se der ja, nå er jo peisen så moderne som en sånn peis kan bli. Ja, det er jo ikke akkurat kjempemoderne, men, men.

    Fiskeluen din er så kul! Jeg tenkte å strikke en til det nye naustet til min stefar (til å henge på veggen, ja), men det har ikke blitt noe av enda.

    • mluni sier:

      Jeg har mest lyst til å hive ut hele peisdriten, men da må vi legge nytt gulv og få inn en ny peis – 3 liter maling er hakket billigere og enklere.

  2. Iryl sier:

    Utrolig hva maling kan gjøre. Det var en definitivt forbedring av peisen din🙂

    Ønsker deg en riktig god helg!

  3. AnitaK sier:

    Synes peisen din ble fin, maling er konge! Det er utrolig hva man må slite med når man kjøper hus som andre bygger, men men. Finnes værre ting her i verden enn en pen hvit peis… Ha en flott helg! Klemmer i fleng

  4. Grete sier:

    Er det ikke rart hvordan smaken forandrer seg? Peisen ble lekker!

  5. minon sier:

    Jeg synes peisen din ble kjempefin etter den ble malt.
    Ønsker deg en kjempefin helg!

Legg igjen en kommentar

