Fornyelse

desember 3, 2009

Etter to år i et hus som ble bygd i -94 er det enkelte deler av huset som plager meg mer enn andre. 90-tallspeisen med mye teglstein som har vært et stort, sort hull på stua er en av dem.

I stedet for å leve med den var det like greit å prøve å gjøre noe med saken. Etter timevis med maskeringstape, heftgrunn og maling er peisen fremdeles ikke noe jeg ville valgt å ha på stua mi, men den er i det minste mye finere.

Jeg har strikka litt i det siste, selv om bloggen har bestått av den størsta møjliga tystnad. For at du som titter innom skal slippe å bla deg gjennom metervis med sokkebilder får jeg snike inn noen bilder her og der i dagene som kommer.

Den ene kollegaen til Altmuligmannen så fiskeluebildene her inne, og måtte bare ha en selv. Noen timers innsats ga følgende ullfisk:

Strikka i Oleanagarn på pinner 4,5 tror jeg…

Smått og stort

desember 3, 2009

Jeg har strikka mye med Finullgarn opp gjennom årene, har ikke tall på hvor mange meter som har beveget seg via pinnene mine på sin ferd fra nøste til ferdig produkt. Jeg kan ikke huske at jeg noensinne har funnet en knute i et Finullnøste, og som inbitt trådfesthater ville jeg sannsynligvis ikke hatt noe problem med å erindre en så traumatisk opplevelse.

Når jeg så for en gangs skyld skal strikke noe av Finull med perler på så måtte det jo skje, bare se:

Heldigvis er det snakk om votter som skal toves så det var bare å klippe bort knuten, tre på flere perler og knyte på nytt. Selv jeg liker trådfesting på tova produkter – tov og klipp!

Vi hadde blant annet sjampinjong til middag i går, er det noen som har sett større eksemplar av arten?

Nei, rømmebegeret er ikke en miniatyr.