Stillowteppe

desember 2, 2009

Omsider kan jeg avsløre noe som en del av medlemmene på Uformelt har bedrevet i det skjulte.

Vår kjære Stillow gifta seg i fjor og fikk nydelige lille Tilde i høst, og noe sånt kan da ikke passere i stillhet. Et lappeteppe må til!

Lappene ble strikka av følgende uformelle: Sommerfuglen, lise, Irene, Anette, Anne-Ruth, spøt-oline,  Vanja, HKangora, Margot, airin, Tittei, Cruzidull, Synnøve, strikkesilje, halaisa, Tone M, Merete, Kicki,  Tutten, Karianne, neet, Kiwa, Frk Snupp, Elisabeth Augusta, Fru Fryd, groh, mimouna, toneab, vivi, Lena og Fjompen. Jeg burde selvfølgelig linke til bloggene deres, men da ville ikke denne bloggposten bli ferdig før lillejulaften…

Lappene ble samla her hos meg

Møysommelig pusla sammen og montert

Vaska

Blokka

Pakka sammen med et kort made by Kiwa

Lappene hadde en interessant variasjon i både utforming og størrelse. Det er fascinerende å se hvor forskjellig resultat det kan bli av samme garn og maskeantall(var det en pen måte å si at altmuligmannen overhørte en del sjeldent brukte nordnorske gloser?).

Motivene var mangfoldige, og det ble en perfekt blanding av lapper med mønster og lapper med riller. Jeg viser et lite utvalg av hva teppet byr på. Over er en sau.

Babyfotspor

Diverse hullmønster


Hjerter og Bryggen

Kjære Stillow, jeg håper teppet gir deg og familien din varme og glede i mange år framover!

Og en stor takk til alle som strikka lapper – en ekstra stor takk til Tutten som bidro med 12 lapper helt alene!!!