Høsten kom brått

Og da er det på tide å hente bloggen ut av respiratoren.

Sommeren har inneholdt mye av det en sommer skal, selv om det helst skulle vært litt mer sol og flere varmegrader.  Naboens sauer stakk innom og var riktig så hjelpsomme. Bringebærbuskene mine ble så grundig beskjært at det første og eneste bæret snart er klart for innhøsting.

2009_08180004

Hekkbeskjæringa resulterte i en brukbar haug med småved, så nå er vi klar for litt peiskos når høstmørket setter inn for fullt.

2009_08180050

Vi erklærte krig mot thujaen, og etter hard kamp ble vi kvitt nærmere 20 meter totalt. Et stort bed åpenbarte seg under alt buskaset, så her skal det bli busker og blomster etterhvert.

Før:

2009_08180090

Etter:

2009_08180102

Vakre blomster har blomstra, men krukkehagen min har vært heller stusslig i år. Den ligner ikke mye på de hagene man ser i interiørblader… Denne squashen ble årets eneste så langt. Urtene har vært greiere, og det har degusene nytt godt av.

2009_08180120

Jordbærsesongen bød på mange gode desserter og det største jordbæret jeg har sett (ikke hjemmedyrka altså).

2009_08180044

Madnesspremien ankom og ble straks omsatt i noe av det fineste garnet jeg har befølt.

2009_08180040

Pinnene kunne ikke vente på å få gjort jobben sin.

2009_08180140

Litt sørlandsferie ble det sannelig også.

2009_08180183

For en nordlending kjemisk rensa for insekts- slange- og eddekoppfobi var det en ny opplevelse å oppholde seg i flåttland. Jeg får åndenød og en akutt trang til å drepe bare ved tanken på de ekle krypene.

2009_08180144

Hvitvin i koppen og utsikt ut over buskas og hav er god trøst etter traumatiske flåttopplevelser.

2009_08180161

Sommeren har gitt en del strikketid også, her er Misfit Lite strikka i wollmeise på pinner 2,5.

2009_08180062

Tidlig i sommer ble Little sister dress strikka av restene etter Cruzidullteppet, og tok turen til Sandnes og Lillecruz.

2009_08180082

Disse flotte fyrene hadde reist motsatt vei like før, de kuleste maskemarkørene jeg har sett!  Tusen takk Cruzidull!!!

Sommeren ble avslutta med ei langhelg i Tananger med nærmere 70 andre strikkeentusiaster. En fantastisk opplevelse og vitamininnsprøytning som jeg kan leve lenge på. Jeg kjøpte riktignok ikke mer enn et par koner med garn som er nødvendig til et av vinterens planlagte prosjekt, skal heller la meg inspirere av det jeg allerede har i hus.

2009_08300009

Det viste seg forresten at jeg hadde blindpassasjerer med meg til Tananger. Disse to hadde lurt seg oppi strikkekurven min og dukka opp da et aldri så lite glass rødvin kom på bordet lørdagskvelden. Tror det var polposen og knaskerøttene som lokka, men de så passe forskremte ut da de skjønte hvor de hadde havna…

10 svar til Høsten kom brått

  1. Tittei sier:

    Herlig sommer. Minus flåttland da.
    Husket du å betale minibar-regningen i Tananger….?

  2. AnitaK sier:

    fantastisk.. jeg ble ett øyeblikk engstelig for hvem du hadde tatt bilde av..puh… kjekkt å treffe deg!!! klemmer i fleng

  3. irene-w sier:

    Takk for titten – moro å lese og se hva som har skjedd i sommer! Her er ingen squash klar for innhøsting ennå, men jeg håper på ihvertfall en….. de 5 første råtna før de var store nok. Men har høstet en agurk i dag da!🙂

  4. lise sier:

    Hehe, jeg ser deg for meg, med flått luskende i nærheten.

    Kom blindpassasjerene seg vel hjem igjen også? De lar dere gjerne reise på ferie alene etter den opplevelsen..?

  5. Cruzidull sier:

    Du får vokte vel på det bringebæret! Gleder meg enormt til å besøke både deg og kaninene på fredag!

    Forresten, de misfit-sokkene var nydelige, og at little sister satt som et skudd har du jo sett ved selvsyn😀

  6. vivi sier:

    Innholdsrik og flott sommer! Og den er jo ikke helt over enda, for noen;)

    Gleder meg til å se deg på fredag!

    Klem

  7. Sylvia sier:

    Kjekk sommer du har hatt, med flått og andre flotte opplevelser!!!!
    Det var da noen luringer som hadde sneket seg med på tur……..litt for mye vin?

  8. habitata sier:

    Du har altså en fantastisk blogg, vet du det? Jeg elsker de små finurlige strikketypene som dukker opp innimellom alt det andre. Skikkelig morsomt å titte innom etter sommeren.

  9. Vanja sier:

    Å! Hvordan kunne jeg gå glipp av muligheten til å hilse på de to sjarmørene i Tananger. *dåne* Det måtte være en lynvisitt de var på.

    Og for noen nydelige farger på Misfit-sokkene. Hva heter garnet?

    Klem fra Vanja (som ikkje lik å bli skræmt)

  10. kjerring sier:

    Takk for titten, masse flotte bilder, jeg holder også på med «little sisters dress» til min lille prinsesse.

Legg igjen en kommentar

