Sokker i lange baner

April har vært en måned i sokkenes tegn for min del.

2009_04260001

Ikke nok med at jeg er med på en sokkealong som kommer med et par sokker hver måned, og Sock Knitters Pentathlon(SKP) som kommer med nye sokker annenhver måned. Jeg klarte også å melde meg på Sock Madness som kommer med syv par sokker fortløpende. Så snart alle som er med har strikka ferdig ett par kommer det neste. Jeg er heldigvis blant de første ferdig så langt, dermed har jeg litt ekstra tid innimellom madnessokkene så jeg får unna de øvrige.

2009_04260009

SKP-sokkene viste seg å være bortimot identiske med et par sokker jeg laga uten mønster for et par år sia. Flotte sokker, men på grunn av kontstrikking på skaftet er de treeeeeeige å strikke. Etter det forrige paret sverga jeg dyrt og hellig på at aldri mer skulle mine pinner befatte seg med denslags. Jaja, så lenge holdt jeg det løftet. Strikka i Opalgarn på pinner 2,75.

2009_04260007

Sokkene fra andre runde i sock madness ble fine i den fargekombinasjonen jeg valgte, jeg får assosiasjoner til store kattedyr. Garnet er Opal Zirkus og Opal Uni, pinner 2,75.

2009_04260023

2009_04260015

Sokkene fra tredje runde i sock madness er strikka i et garn jeg gleda meg til å ta i bruk, og det kom fint til sin rett her. Det er Pagewood Farms Hand Dyed Sock Yarn og denne gangen på pinner 2,5.

2009_04260011

Sokkene som ligner mer på strikka kondomer er spiralsokker i babystørrelse, samme garn og pinner som sokkene rett over her, de er mitt aprilbidrag i sokkealongen.

2009_04260025

Jeg har begynt å sysle i hagen også. Her er jeg i ferd med å partere litt av ‘hekken’ som er overmoden for beskjæring.

2009_04200011

Det er mer enn nok igjen å ta av, dette er bare en brøkdel av hekkegalskapen!

8 svar til Sokker i lange baner

  1. lise sier:

    Jeg ville kalle deg sokkedronningen, men er litt usikkert på om det er udelt positivt.. Flotte sokker i alle fall, alle sammen.

  2. mimouna sier:

    Masse fine sokker. Jeg lider meg gjenom et par på pinne #3,5 nå og synes det er tynt. Jaja….

  3. Bente sier:

    Herlige tider og deilig med utearbeid😉
    Artig med nytt forum dere starter, blir sikkert gøy fremover.
    Liker også godt å strikke sokker (Bruker helst Fabel og alpakka, jeg da)- du er kjempeflink!

  4. Ja her var det masse flotte sokker,kjekt å strikke litt forskjellige sokker!! Du er jammen flittig og flink:)

  5. Fru Fryd sier:

    Så mange herlige sokker i lekre fagrer!!

  6. irenetur sier:

    Wow, så mange sokker, flotte var de også!!

  7. Tiara sier:

    Utrolig flotte sokker! Her har du hatt litt av en jobb:-)
    Kjempefin blogg du har med masse fint. Ha en flott uke!

  8. Tutten sier:

    Flotte sokker.Lykke til med hagearbeidet.Håper det blir litt mer hagevennlig vær snart.

Legg igjen en kommentar

