Katta ut av sekken

Endelig kan jeg slippe en hemmelighet som diverse Bergensdamer har hatt i noen måneder, og som delvis er grunnen til at det har vært stille her inne i det siste. Påska mi gikk nemlig med til å få noe fornuftig og helst fint ut av dette:

2009_04130024

Lappene er laga av mange forskjellige, så selv om alle har brukt samme mønster var det en variasjon på over 5 cm i bredde og lengde. En skikkelig utfordring for en perfeksjonistisk anlagt montør!

2009_04130074

Her er hjerter i fleng og et par ugler

2009_04130080

En pus som er litt sjenert så den må man se litt ekstra etter

2009_04130082

En hel fiskestim, og til og med en enslig fisk som velger å svømme mot strømmen

2009_04130084

Og bryggehus for å minne om det mottakeren har flytta fra

2009_04130090

Når påska er over og man har krangla(altmuligmannen har overhørt en smule mer hverdagsnordnorsk enn han er vant til) med tildels noe motstridige lapper får man dette:

2009_04130076

Og når alle tråder er sydd pent på plass og teppet har fått en aldri så liten vask og strekk blir det så fint:

2009_041301021

Teppet er nemlig en bryllupsgave til Cruzidull fra en gjeng ivrige medstrikkere som hun flytta fra i fjor. Grunnmønster og montering står undertegnede for, men mange har vært med på utførelsen: Anne-Ruth, Dyveke, Elisabeth Augusta, Fjompen, Fru Fryd, Irenetur, Kicki, Kiwa, Lises, Merete, Sommerfuglen, Stillow, Synne(har ikke blogg), Tittei,  Tutten og Vivi(lista var borte da jeg skrev dette, så gi meg et hint hvis jeg har klart å glemme noen her).

Kjære Cruzidull og Cruzimannen – Gratulerer på forhånd med den store, store dagen deres!

22 svar til Katta ut av sekken

  1. lise sier:

    Så fint! Du har gjort en kjempejobb, Dyveke!

    Det er elleve år og en dag siden vi giftet oss, det er gjerne på tide med en ny runde..😉

  2. Altmuligmannen sier:

    Jeg synes hverdagsnordnorsk språk er vakkert. Dessuten er det nok det som må til for å få til noe så fint som dette. glad i deg!

  3. Kjempeflott teppe, det må eg sei var ein fin og artig bryllupsgave:)

  4. vivi sier:

    Tusen takk for en super utført jobb! Det ble kjempefint! Hverdagsnordnorsk, er da fint språk, det hender det blir flittig brukt her i heimen også😉

    Fint minne for Cruzidull og mann:)

  5. Dette var et fint teppe. Super bryllupspresang!

  6. Cruzidull sier:

    Teppet er bare så fantastisk fint! Jeg har kost meg enormt med det allerede og vist det frem til alle som har vært innom og skrytt hemningsløst av dere alle. Jeg er så uendelig takknemlig for den utrolige gaven. Jeg skal vise det frem i bloggen og, men ble tatt litt på sengen i helgen, bokstavelig talt, og det har vært lite rom for surfing.
    Tusen tusen takk!😀

  7. Fru Fryd sier:

    Så flink du har vært til å sette sammen alle de flotte lappene. (litt av en utfordring vil jeg tro) Det ble et kjempe supert flott teppe, som nok vil varme fam. Cruz:0)

  8. Merete sier:

    Og du monterte frivillig? Imponerende! For en hyggelig gave!

  9. Fjompen sier:

    Det ble et knallstilig teppe. Litt av en jobb du har hatt med monteringen.
    Og litt hverdagsnordnorsk innheklet i teppet,gjør slik at det blir mer slitesterkt🙂

  10. mimouna sier:

    Så flott det ble, kjempekoselig gave. Dere er både snille og flinke!

  11. Tutten sier:

    Du har vært kjempeflink med monteringsjobben og teppet ble nydelig🙂

  12. habitata sier:

    Kjempefint teppe. Heldige Cruzidull! Det var fine farger dere har valgt her, og morsomme mønstre på lappene, og ikke minst et godt skrevet blogginnlegg. Storkoser meg med velskrevne innlegg, så nå ligger du i lenkelista mi!

  13. irenetur sier:

    Hurra for Dyveke!!! For en jobb du har hatt, det ble utrolig flott!!

  14. Kicki sier:

    Du har gjort en kjempejobb, Dyveke. Tusen takk!!

  15. Tiriltunge sier:

    For en praktfull bryllupsgave. Den er godt mottatt forstår jeg. Dere har vært kjempeflinke.

  16. irene-w sier:

    wow!! For et fantastisk gave!

  17. Beyla sier:

    Naaawwww… ble så rørt at jeg begynte å surke! For en nydelig idé og for et vakkert resultat!!

  18. Teraks sier:

    Wow! Litt av en gave!Og det ble skikkelig smakfullt syns jeg. Gratulerer til Cruz x 2 (eller3?), og til Bergensdamene, dette var flott!

  19. Merete sier:

    Hurra for Dyveke som tok iniativ til teppet, og ikke minst monteringen. Det ble rett og slett veldig fint!

  20. Cecilie sier:

    Himmel og hav for en fantastisk gave!!! Og all ære til deg som har montert det:-)

  21. Anne-Ruth sier:

    Tusen takk Dyveke, for ide og montering! Teppet ble fantastisk fint, ble helt rørt når jeg plutselig oppdaget det på Cruzidullens blogg.

Legg igjen en kommentar

