Gulv under me

Det går fort framover på kjøkkenprosjektet vårt nå. I løpet av uka kom gulvet på plass, og det ble akkurat så fint som vi trodde.

2009_02200039

Veggene er også tapetsert og malt. Vi har valgt å gå for nøytralt eggeskallshvitt – det er lett å male over hvis vi skulle gå lei. Akkurat nå vil vi ha det lyst og luftig.

2009_02200025

Jeg foreslo å gå for en japansk stil og bare la tapeten være over vinduene.  Altmuligmannen overhørte meg glatt, han syns visst ikke det var noen god idé.

2009_02200023

Matstellet er fremdeles et kapittel for seg. Vi har konkludert med at rett-i-koppen ikke egner seg som menneskeføde, selv de mest altetende i heimen syns det var ekle greier.

I et forsøk på å få til et litt mer spennende måltid skulle vi ha blekksprutpølser med vannkokerpotetmos og ertestuing fra frysern. Pølsene ble ikke så veldig blekksprutete at det gjorde noe, men det ble i det minste et måltid som var litt mer spenende visuelt:

2009_02200047

Undertegnedes fat med noe som kunne tolkes som blekksprut, tronende på små knauser av potetmos og erter, og med rullestein av mais.

2009_02200053

Altmuligmannen kjørte den minimalistiske varianten med en liten haug av hver sort og en touch av sennep.

2009_02200055

Arvingen gikk for ketchup med tilbehør.

Egentlig har vi kommet mye lengre med kjøkkenet i løpet av helga, men det får jeg heller komme tilbake til etterhvert.

9 svar til Gulv under me

  1. Beyla sier:

    ai ai! dette blir knallflott jo!! Jeg er sjaaaaluuu! ;D Kom hit, så skal dere få skikkelig mat. Jeg lover!

  2. irene-w sier:

    morsomt med nytt kjøkken!

    Fiskeluene + de knalle handskene under her var bare helt herlige!!!

  3. AnitaK sier:

    Hehe, skikkelig gourmetmat🙂 Synes du har en kreativ tilnærming til matlagingen, altså. Ha en fin uke.

  4. amylin sier:

    Blir flott med nytt kjøkken! Mat og morsom mat er et tema hjemme hos oss også. Alltid gøy om man klarer å lage noe med maten.

  5. Merete sier:

    Ketchup med tilbehør, haha!

  6. lofothuldra sier:

    ÅÅ her foregår det ting… kjempe spent på hvordan dere får det.. SKAL også gjøre noe med kjøkken her.. humm Ha en fin uke. Hadde du vært nærmere kunne du ha spist middag her.. i dag blir det fiskeboller..

  7. lise sier:

    Jeg gleder meg til ferdigbildene kommer. Eller, egentlig gleder jeg meg vel mest til innstrikkingen.

  8. Tutten sier:

    Jeg også gleder meg til å se ferdigbilder av kjøkkenet og innstrikking.Pølsemåltidet så deilig ut🙂

  9. irenetur sier:

    Egentlig er jeg litt enig med deg at det var litt stilig med tapet foran vinduet, men gjerne ikke så superpraktisk her på denne kanten av landet, eller verden for den saks skyld..hehe

Legg igjen en kommentar

