Tak(e) on me.

Noen ganger viser gode idéer seg å være dårlige idéer, andre ganger er det omvendt. Denne gangen var idéen om å konvertere et takplatetak til et glatt tak svært så god da vi var på planleggingsstadiet. Da vi kom til utføring og sto der med sparkelspader og etterhvert pusseklosser på runde en og to og lurte på om vi måtte i gang med runde tre på 26 kvm takplater – da lurte jeg på om jeg noensinne kommer til å klare å legge de lure idéene mine innert i hjernen i et godt låst rom istedet for å lure altmuligmannen med på dem!

Men i dag er den gode  idéen som ble en elendig idé en fantastisk god idé igjen. Nå er nemlig alt som heter sparkling og pussing unnagjort, og tapeten er på plass i taket. Og det ser akkurat så glatt og fint ut som vi ville ha det! Nå skal det innrømmes at Altmuligmannen gjorde brorparten av jobben, med meg som håndlanger med pausestrikketøy rett utafor døra. Etterhvert som fingrene ble mer og mer limklissete ble det forresten så som så med strikkinga. Våtromslim og strikkepinner er ikke en kombinasjon jeg anbefaler for amatører.

I morra er det imidlertid min tur, da skal jeg få gleden av å male to strøk med hvitt i taket!

2009_02140060

Nå er vi stort sett ferdig med den kjedelige delen av oppussinga, alt det artige gjenstår.  116 kilo kjøleskap som står nede i boden og skal bukseres rundt huset og inn på øversia fortrenger jeg mer eller mindre elegant en sen kveldstime med rødvin i glasset.

2009_02140052

Jeg er ferdig med februarsokken, Kerttu. Den er strikka i 6-tråds fargerik opal + dempende ebayalpakka på pinner 3.5. Siden kjøkkenvekta er plassert et eller annet sted jeg ikke vet hvor er, og jeg er for lat til å gå ned på hobbyrommet og veie sokkene vet jeg sannelig ikke hvor mye garn som er brukt.  Sokkene er litt bråkete i fargene, men jeg tror likevel de evner å varme mottakern sine føtter.

10 svar til Tak(e) on me.

  1. Cruzidull sier:

    Hey hey! Her går det unna. (veldig så mye strikking du får gjort mens du pusser kjøkken ;))Er det utsiktene til hjemmelaget mat som er drivkraften?
    Har beundret fiskene nedenfor og nå beundrer jeg også sokkene over. Syns de ble kjempefine, jeg😀
    Pass nå for all del på de strikkeskuldrene mens du maler og ha en fortsatt fin søndag!

  2. Nunne sier:

    Skjønner ikke at du klarer med håndarbeide og oppussing samtidig!?
    Men du får tingene unna vei, ser jeg.
    Du er hvertfall flink, det ser jeg! Masse fint du strikker. Jeg har nettopp strikket et babyteppe, skal blogge det så snart jeg har fått Kerttusokkene av pinnene…
    Koselig å sitte med garn og piner🙂
    God søndag,
    fra Nunne.

  3. mimouna sier:

    Se der ja! Utrolig god når slike pytonjobber nærmer seg slutten og man kan nyte resultatet. Fine sokker, du er jammen litt altmuligdame du også. ;o)

    Ha en fin søndag!

  4. Muffin sier:

    Å for et fint tak.. eller himling, heter det vel? Ønsker meg et sånt, men får fortsette med å gå med solskjerm på kjøkkenet for å unngå synet av ubehandlet granpanel. *Sukk*

  5. AnitaK sier:

    Jøss, synes det er fantastisk at du faktisk får strikket noe oppe i all oppussinga. Fine sokker, jeg synes fargene ble fine🙂 Ha en fin dag

  6. Sol sier:

    Oppussing er så avgjort morsomst før og etter selve arbeidet. Lykke til med kjøleskapsdrassing🙂

  7. Felisi sier:

    Her var det da skjedd uhorvelig mye siden sist… Knallkule fiskeluer, lekre vanter, og fint tak! Mye finere med en glatt flate enn de der takplateskjøtene som jeg stirrer opp på… Lykke til videre med kjøkkenet!

  8. Beyla sier:

    Hey, jeg vil gjerne bestille både deg og altmuligmannen! Jeg har pause – ferdig med å bære alle eskene, midlertidig småblakk etter å ha kjøpt haugevis med nye møbler (spise ved et spisebord – heelt ny opplevelse etter å ha spist ved salongbordet i ÅTTE MÅNEDER (!!!) Ting tar tid sa du? Jepp. Vi var positive og trodde ting skulle ta meget kortere tid. men ja. såh, nå er det maling på gang.. tak.. vinduer må lakkes… gubber må kverkes (hvordan kan det være vanskelig å fatte at mørkt salongbord, furufarvede vinduer og hans kirsebærfarvede bokhylle fører til en fullstendig krasj i den stakkars stua mi?? Min geniale løsning: Jeg skal kjøpe brun lakkbeis og herpe alt som ikke matcher. hvis jeg ikke sier noe begynner jeg å tro han ikke kommer til å se det alikevel. hallo. all tiltro er død etter uttalelsen om at «trefarge er jo trefarge»

    *mumlekjefte*

    nytt kjøkken.. heh.. det dere bytta ut var en generasjon forbi det vi har!😉

  9. ronille sier:

    Heisann. Innom for å ønske deg ei fin helg🙂

  10. vivi sier:

    Takk for i går! Kjempekoselig, som alltid:o)
    Kjøkkenet blir kjempestilig! Nå må jeg ile inn og sjekke hvordan dere ligger an i strikkekonkurransen!

Legg igjen en kommentar

