Fisk, innvoller, kjøkken og til og med litt strikking.

Siden fisk i kombinasjon med innvoller har dukka opp på bloggstatistikken ved et par anledninger syns jeg det er på tide å tilfredsstille publikum. Vil dere ha fiskeinnvoller så skal dere få fiskeinnvoller!

2009_02110057

Her ligger to nysløyde fisk, innvollene ligger rett til høyre for dem.

2009_02110031

Om dette blir tørrfisk eller boknafisk vites ikke, det vil vel vise seg etterhvert.

Den blå og grønne lua er strikka i gram tredobbelt Oleanagarn, den grønnoransjelilla i Evilla 8/2. Begge på pinner 4.5.

2009_02110049

Det er ikke lett å ta et fint luebilde fra sia når man er både modell, kamerastativ og fotograf. Etter uttallige forsøk var kamerastativdelen sliten, modellen lei og dette det beste bildet. Jeg klarte ikke å få bakgrunnen ordentlig en gang, kjøkkenrestene lurte seg selvfølgelig med.

2009_02110041

Februarlue i luealongen har det også blitt, den heter Stripey og er strikka i henholdsvis grå Lavishalpakka og svart Fotrama. Lua er strikka på pinner 3.75 og det gikk med ca 70 gram.

2009_02110011

Etter at Kiwa fikk satt meg i gang ble det sannelig noen luer til babyer i Sierra Leone også. Det er ufattelig at babyer dør av varmetap når det er 30 grader!

2009_02110001

Siden jeg sitter noen timer i buss/bil i løpet av uka har det blitt noen fargerike kjøkkenkluter også i det siste. Heretter blir det bare røde og grå som kan matche det nye kjøkkenet vårt.

Apropos kjøkken – Matstellet blir så som så når man har bittelite nødkjøkken. Her er en højdare fra uka som gikk:

2009_02110023

Vannkokerpølse. Altmuligmannen har brukt vannkokern i ettertid og påstår at det ikke smaker pølse av instantkaffen hans.

2009_02110025

Ellers går det framover på kjøkkenfronten. Platene på en vegg er revet ned og nye satt opp. Vi skal såklart ha ventilatoren et litt annet sted enn den forrige og da må veggen plates på nytt. Tapet har forsvunnet, likeså vinduslister og det meste av strukturmalinga som var på brannmuren. Hva er det egentlig med strukturmaling som får ellers rasjonelle mennesker til å kline den på veggene sine? Hvorfor vil noen ha en vegg som skraper av deg alt som heter hud hvis du skulle være så uheldig å komme borti den? Er det bare jeg som syns det er meningsløst å dekke vegger med noe som er klin umulig å vaske? At det i tillegg er stygt skal jeg la være å nevne siden det er så mange som syns strukturmaling er pent, det kan jo ikke være andre grunner til at den finnes overalt.

2009_02110075

Tilbake til saken – nå driver vi med * sparkle, pusse, støvsuge, tørke resterende støv med fuktig klut. Gjenta fra * til fornøyd. Nå er vi på tredje runde, og en av oss er mer enn fornøyd, men altmuligmannen sier vi må gjøre mer hvis vi skal bli fornøyd med resultatet. Akkurat nå angrer jeg ikke så rent lite på at vi i tillegg til å droppe taklister vil ha listfrie dører og vinduer. At jeg var så teit å lufte idéen om å få skjult takplatene og få et glatt tak orker jeg ikke å tenke på en gang. Jeg kommer nok aldri til å lære meg å holde kjeft når jeg tror jeg har tenkt ut noe lurt. Men taket kommer til å bli fint! Det er hvertfall det jeg har som mantra når skuldra truer med å dette av.

2009_02110063

Hanskene er omsider ferdige. Det vil si, hvis jeg skal være helt ærlig og det skal man jo være, den ene er ferdig og den andre er ekstraferdig. Trådfestejobben på disse er av en eller annen grunn mye verre enn ellers, så jeg har festa alle ti trådene på den ekstraferdige hansken. Den andre har ni ufesta tråder og må fortsatt ligge ved siden av meg og se anklagende på meg til jeg får så dårlig samvittighet at den også blir ekstraferdig.

2009_02110068

Hanskene er strikka i Wollmeise 100% merino, pinner nr 2. Fingrene ble strikka på bambuspinner siden de var de eneste jeg hadde i 15 cm lengde. Maken til myke og vinglete pinner har jeg ikke opplevd, det var nesten som å strikke med lakrislisser.

22 svar til Fisk, innvoller, kjøkken og til og med litt strikking.

  1. Cecilie sier:

    Fiskeluene dine var sinnsykt kule:-) Du er produktiv på luefronten.. Og hanskene dine var nyyyydelige:-)

  2. AnitaK sier:

    Nydelige hansker, og überkule fisker. Tror jeg trenger en fisk eller to altså… Lykke til med videre kjøkken, jeg sverget på at jeg aldri mer skulle pusse opp kjøkken etter at vi levde provisorisk i flere uker med kjøkken inkludert i en krok av stua🙂

  3. Du har vore skikkelig produktiv midt oppi oppussing!! Flotte luer og hansker:)

  4. Solveig sier:

    Her var det jammen mye fint på en gang. De hanskene toppet det hele – de var utrolig stilige.

  5. evitaknit sier:

    Fantastisk flotte hansker🙂
    De flotteste fiskene jeg har sett !
    Tusen takk for titten🙂

  6. Brit sier:

    Her går det for seg!!! At du i det hele tatt for ferdig strikkeprodukter midt i oppussingen blir jeg imponert over !!
    Hanskene var bare nydelige!!

  7. lykketrollet sier:

    Herlige fiskeluer, og for en herlig fremstilling.. hihi fikk meg en god latter her..

    Vanvittig nydelige hansker,

  8. Kiwa sier:

    Ja, der var tråder festet også ja! Stilig! Du er jammen flink. De fiskene var kjempestilig. Hmm har jeg ikke noe garn som kan passe til en fisk mon tro?

  9. Kiwa sier:

    Og så må du huske å legge bilde av luen i visningstråden…😉

  10. Tittei sier:

    Når du oppdaterer, så oppdaterer du sannelig. Fiskeluene var vanvittig kule der de hang på veggen. Den andre luen var også kul. (Husk å vise den!)
    Lekre hansker.
    Ellers må jeg si dere har noen skikkelige gourmet-måltider for tiden, hehe.
    Jeg er hjertens enig med deg angående strukturmaling. Jeg var på visning en gang der en kreativ sjel hadde pusset opp badet og hatt skikkelig grov strukturmaling på veggene…

  11. lise sier:

    Nå fikk jeg jammen lyst til å strikke fiskeluer som kan henge på veggen utenfor naustet til sommeren.. Utrolig kult bilde! Og ellers har du som vanlig disket opp med en mengde flotte bilder og artige historier.

  12. Tutten sier:

    Skal si du er produktiv :)Likte veldig godt fiskeluene dine og de andre luene var også fine.Lekre hansker og kjøkkenklutene ser flotte ut. Ser at det går fremover med kjøkkenet .Ha en fin kveld i snøen.

  13. mimouna sier:

    Oj, her var det mye nytt! Strikkingen var en del mer avansert enn matlagingen, hehe! Herlige fisker og flotte hansker.

  14. Mye fint, og særlig vantene! Jeg så dem I Vouge Knitting, og fikk lyst til å prøve dem.
    Et tips når det gjelder tynne pinner og fingerstrikking: På Pinnsvindesign kjøpte jeg fingerpinner – de er bare 10 cm og det er en fornøyelse å strikke med dem!

  15. vivi sier:

    Ler meg skakk her! Morsomt innlegg. Jeg tror jeg holder meg til kaffe, og ikke te, neste gang jeg besøker dere:)
    Riktig god helg!

  16. Mien sier:

    Så vanvittig kule fiskeluer! Februarlua ser morsom ut å strikke, lurer på om jeg skal prøve meg på den? De orange fingervantene var også lekre, litt av et arbeid du har lagt ned der.

  17. petronella sier:

    Oi så utrolig at du får tid til så mye flott strikking mens dere holder på å pusse opp kjøkkenet🙂

    Fiskeluene var råtøffe🙂

  18. Nå hopper jeg over mye jeg gjerne skulle kommentert her, men jeg må bare si: de hanskene var UTROLIG flotte!!!

  19. Villblomsten sier:

    kjempeflotte fiskeluer
    og kejmepflotte hansker🙂

  20. Villblomsten sier:

    skal selvfølgelig stå kjempeflotte hansker også🙂

    ( at jeg aldri kan lære meg å lese skikkelig igjennom først … )

  21. Eilen sier:

    De hanskene var jo helt nydelige, flotte å se på!

Legg igjen en kommentar

