Uvenner kan være gode å ha.

Som oftest er det ikke særlig festlig å ha uvenner, men akkurat denne varianten er faktisk ganske grei.

Jeg er med på noe som heter hemmelig uvenn på Hobbyboden, og har faktisk fått to uvenner tildelt. Den ene uvennen skal få garn som jeg av en eller annen grunn ikke kommer til å bruke/ikke liker, den andre uvennen sender tilsvarende garn til meg. Nå er det en viss treghet i systemet mitt, så pakken til uvennen min er ikke overlatt til posten enda. Men uvennen som skal sende til meg har tydeligvis et helt annet system, for jeg fikk nemlig pakken min i dag.

Det var med litt blanda følelser jeg fiska pakken opp av postkassa. Glede fordi pakken ikke var særlig stor(den jeg sender blir nok en del større er jeg redd), og litt gruing for hva som ville komme ut av den helt normale og fredelige boblekonvolutten.

Det var faktisk ikke noe å grue seg så voldsomt for, bare se her:

2009_01310028

Fire nøster totalt, og i farger som faktisk er fine. Det er mer acryl i garnet enn jeg setter pris på (69% acryl, 31% mohair), men jeg får ta det som en utfordring å klare å lage noe av dette etterhvert. Kjære uvenn, tusen takk for at dette ikke ble så ille som jeg hadde fryktet!

Jeg har fått en award også, fra Felisi.

3237013748_c260a04ec0_m

Det er like koselig hver gang jeg får oppmerksomhet av denne sorten, de lyser opp i blogghverdagen. Tusen takk Felisi!

3 svar til Uvenner kan være gode å ha.

  1. mimouna sier:

    Det garnet så helt OK ut det, i alle fall for en som har strikket opp posevis av 80-talls-«mohair». :o)

    Ha en fortsatt fin søndagskveld!

  2. Januarsola sier:

    Så spennende, så kreativt ett påfunn!! Jeg sliter litt med å bli (u)venn med Hobbyboden. Mens sansynlig skyldes det meg selv fordi jeg må ha alt inn med teskje.
    Spent på hva du finner på å strikke av det garnet😉

  3. Ronille sier:

    Heisann. Innom med en god helg klem🙂

Legg igjen en kommentar

