Endelig!

Babislappene er samla til ett lappetepperike og alle levde lykkelig alle sine dager!

2009_01090023

…hvertfall når jeg er ferdig med å hekle ca 12 meter staver rundt kanten…

Jeg har såvidt begynt på januarlua i en luealong jeg har meldt meg på. Til tross for at jeg aldri bruker luer og husstandens andre medlemmer bare unntaksvis bruker luer skal jeg altså strikke minst 12 luer i løpet av 2009. Så hvis gavemottakende familie og venner er innom – gi meg et hint hvis du ser ei lue du ønsker deg til bursdag/jul!

2009_01090022

Dette er altså andre forsøk på januarlue. Altmuligmannen skal få den siden den strikkes av restene etter genseren hans, men på første forsøk ble den dessverre minst tre nummer for stor. Jaja, Rowan Summer Tweed er skikkelig vondt å strikke av,  på denne måten er jeg sikker på at jeg husker at jeg ikke skal kjøpe det flere ganger. De ferdige plaggene er myke og gode, men det er hardt å strikke med.

Vi skal snart pusse opp kjøkkenet vårt (jada, jeg vet at vi flytta fordi vi ikke orka mer rehabilitering – dette er oppussing, ikke rehabilitering). Nå har vi sannsynligvis bestemt oss for flisene vi skal ha over benken (benkeplate i rustfritt stål) . Flisene blir en kombinasjon av røde glassflis og stålfliser, og på veggen over flisene tenker vi å ha mønstret tapet. De røde flisene består av klart glass med farge på baksiden. Det gir dem en flott dybde. De er forøvrig ikke rutete, det bare ser sånn ut på bildet.

2009_010900061

Juletulipaner – fascinerende forfall.

2009_01090012a1

5 svar til Endelig!

  1. mimouna sier:

    Så flink du er med de teppene! 12 meter staver går som en drøm det!

    Stilige fliser, likte kombinassjonen av glass og stål. Og ja, forfall er fascinerende, i alle fall når det gjelder blomster.

    Ha en flott helg!

  2. Sommerfuglen sier:

    Gratulerer med så godt som ferdig teppe! Beundringsverdig!
    Om det er noen trøst, skal jeg til med å strikke 5-6 meter blonde. Det er i hvertfall planen. mulig jeg utsetter det litt til…
    knallflotte fliser!
    Ha en super helg!

  3. Bai sier:

    Godt å sjå at det er andre enn meg som har visna blomar – eg føler meg alltid som eit dårleg koneemne når slikt skjer.

    Lykke til med kjøkkenlaginga du også. Eg er enig i at eg ser meir fram til å bli ferdig enn å skru. Men det blir veldig bra når vi kjem oss gjennom det.

  4. Kicki sier:

    Så flink du er med babetten!! Det blir kjempelekkert. Gleder meg til å se kjøkkenet når det blir ferdig, det ser veldig lovende ut. Kommer nok til å bli dritlekkert.

  5. Tutten sier:

    Gratulerer med ferdig teppenr.2.Det er jo noen dager siden du blogget dette inlegget,så jeg regner med at du er ferdig nå🙂 Gardinene til badene ble stilige. Gleder meg til å se kjøkkenet når det er ferdig.

Legg igjen en kommentar

