Juleferie

Med juleferien kommer også juleinnspurten når man skal ha huset fylt til randen og vel så det hele jula. Men helt til påske får de ikke være her!

Husarbeid har i noe til felles med eksamen – det er ingen grenser for hva jeg bare MÅ sysle med for å unngå de kjedelige greiene. Siden Edith allerede har vært i sving var det greit å holde henne varm litt til.

2008_12190015

Det er noen som har uttrykt gjentatte ganger at finbestikket trenger mapper å bo i, og nå har det vært nevnt så mange ganger at det var på tide å lage mappene. Stoffet fant jeg i hyllene mine, mønsteret ble til underveis. Så får jeg bare håpe at mottaker og bestikk blir fornøyd.

2008_12190001

2008_12190003

Jeg liker hvertfall mappene så godt at jeg kommer til å lage noe lignende til både bestikket og strikkepinnene mine.

2008_12190018

Det går rette veien med kjoletunikaen min også. Nå er det bare litt mer enn et erme som gjenstår, i tillegg må jeg feste ca 9 tråder. Siden jeg strikker overnfra og ned slipper jeg å sy i ermer, og halskanten ble hekla i går. Knapper fant jeg på opphørssalg, syns de er så fine.

Og så driver jeg med produksjon av noe med minimalt fiberinnhold:

2008_12190023

2008_12190025

2008_12190030

Resirkulering!

4 svar til Juleferie

  1. amylin sier:

    Så fint etui! God jul!

  2. Grete sier:

    Dette var fine greier. God jul til deg!
    Hilsen Grete

  3. Beyla sier:

    *dør av latter* Sorry, men x-helsearbeideren i meg er seriøst schvinat, og hellig overbevist om at du slett ikke støper lys på det siste bildet, men er igang med å ta smertefulle tester med de lange q-tipsene av metall!! Den flotte slimhinnerosafarven var PERFEKT!!! (vi trenger ikke snakke dypt og lenge om virkelighetens verden idag, gjør vi vel? Husk at du snakker med damen som ble låst ut av bilen av sin egen hund. og ventet på Falc i over en time uten jakke, men i sludd)

  4. mimouna sier:

    Lysstøping er gøy det, jeg har resirkulert haugevis med stumper som farmor hadde spart på. Lurer på hvor de ble av, de forsvant visst da vi flyttet. Hmmm….

    De knappene så jeg også på, men jeg la dem pent tilbake. Regner med at de hadde endt opp der alle fine knapper ender opp her i huset: et hemmelig sted på tenåringens rom. Jeg får bare beholde alle de trauste hun ikke vil ha.

Legg igjen en kommentar

