Tilbake til hobbysaken igjen.

Nå er det sannelig på tide å vise at jeg faktisk bedriver litt hobbyering også.

2008_12140043

Jeg har nemlig sydd, og ikke bare det – jeg har fått testa teflonfoten min! Ja, ikke til meg selv altså, med det teflonhodet jeg har til tider holder det for min del. Jeg trenger ikke teflon i begge ender. Med teflonføtter hadde jeg vel havna i naboens hage både titt og ofte. Teflonfoten hører til her:

2008_12140045

Jeg har nemlig sydd julegave.

2008_12140047

Ser du ikke hva det er?

2008_12140049

Det er ei mappe, sydd av voksduk.

2008_12140053

Det er forresten en nytelse å sy på Edith Pfaff, jeg er like fornøyd hver gang hun henter undertråden helt selv, overtransporterer,  fester tråder og klipper dem over og løfter og senker foten i hytt og pine! Det er faktisk deilig å ha ei dyr kvalitetsmaskin!

2008_12140055

Lørdagskvelden ble benytta til peppernøttbaking. Siden oppskrifta kommer fra mormora mi som hadde 7 barn er det ikke få brett med kaker som skal steikes, og siden en noe umotivert arving gjorde unna trillinga på rekordtid ble resten av kvelden tilbrakt med denne utsikta, ventende på at steikeovnen skulle si pip. Det var forresten Altmuligmannen(jada, han bærer navnet med rette) som var steikevakt, jeg bare strikka og holdt med selskap og prøvesmakte.

2008_12140059

Jeg har forresten sydd mer også, men det får jeg heller komme tilbake til en annen dag. Det er grense for hvor mange dårlige innevinterlitenaturliglysbilder jeg får meg til å publisere på en gang.

4 svar til Tilbake til hobbysaken igjen.

  1. Kiwa sier:

    De sokkene ser lekre ut. Hvordan har du og HW-pinnene det sammen da? Er dere venner? Og det garnet ser utrolig fint ut altså!!

  2. Cruzidull sier:

    Stilig mappe du har sydd! Jeg lurer på når julebakeånden inntar heimen her, skikkelig imponert over alt du og altmuligmannen får til, for ikke å glamme arvingen. Forøvrig har jeg selv nok teflon i skallen til å dekke et helt kroppslig behov, så ser ikke for meg at det blir ny fot til symaskinen med det første, men skikkelig stilig!

  3. lise sier:

    Kult stoff på mappen, jeg trodde først det var et bilde av plenen..

  4. LindaN sier:

    Lise trodde det var bilde av plenen… jeg trodde du sydde i kunstgress eller dørmatte eller noe😉 Resulatet ble jo stilig da🙂

    GOD JUL🙂

Legg igjen en kommentar

