Pensjonister og det lille mysteriet.

Det lille mysteriet mitt fra forrige blogginnlegg utløste mange kreative forslag, kan hende det dukker opp flere ullkjettingmysterier her etterhvert!

Uansett, ullkjettingene skal faktisk ikke bli skjerf denne gangen, de skal sikre at vi ikke blotter oss for mye for nabooens 16-åring som har vindu rett mot badet vårt. Tittei klarte faktisk å gjette riktig, riktignok etter en runde med 20 spørsmål på msn. Syns hun må få en liten premie til tross for ørlite hjelp.

2008_11290004

Dette er bare begynnelsen altså, det skal være mye mer grått.

Så til pensjonisten. Nålesituasjonen min har vært ganske stusslig lenge. Broderinålene mine bor på et restestykke med lin.

2008_11290029

Nålene som brukes mest har hatt tilhold i denne saken:

2008_11290013

2008_11290015

2008_11290017

Jeg tror den stammer fra 60-tallet og skumgummien er så morken at det er like før nålene faller ut. Jeg arva den etter farmora mi og den har fulgt meg siden 1989, men nå er det bare å innse at den må pensjoneres og vandre til de evige nålebrevmarker. Takk for innsatsen!

Ekstranålene mine bor i denne:

2008_11290025

2008_11290027

Jeg tror den er enda eldre enn den røde plastsaken, også en arv etter farmor. Det er såvidt nålene holder seg på plass, hullene revner så lett.

Da jeg hadde bursdag tidligere i høst lurte Elisabeth Augusta på om jeg hadde noen ønsker, og siden jeg vet at hun er magisk med stoff og symaskin benytta jeg sjansen til å ønske meg noe som jeg egentlig har hatt planer om å sy selv i årevis. Jeg har tydeligvis vært litt snill i året som gikk, bare se hva som kom i posten:

2008_11290019

Nålebrevet er så forseggjort og fint, ingen tvil om hvem det tilhører!

2008_11290021

Det fulgte til og med noen knappeåler med, her har nålene mine begynt å flytte inn.

2008_11290023

Tusen takk Elisabeth Augusta, denne kommer til å bli mye brukt!!!

Omslagsjakken skal få knapper i stedet for bånd, og med en knappeskatt som denne…

2008_11290011

…er det ikke vanskelig å finne de perfekte knappene.

2008_11290005

Nå gjenstår det bare å se om skatten inneholder fire knapper som kan passe på halsen fra forrige bloggpost.

Det var flere som kommenterte hvor fine bildene var i den etterhvert så omtalte forrige bloggposten. Bildene ble tatt med snø som bakgrunn og det var blå himmel – da er det nesten umulig å ta dårlige bilder. Nå er snøen borte og skyene tilbake så da blir resultatet deretter!

7 svar til Pensjonister og det lille mysteriet.

  1. mereteveian sier:

    Så smart garding og flott nålebrev! Jeg husker dem, hos oss var de grønne fra DNC, – den norske creditbank. De varte lenge, lenge i syskrinet til mor (mor er flittig nålebruker) og til slutt ble skumgummin gul og morken, tørr også, som papir i oppløsning. Men de gjorde nytta si, så en smart ide var det!

  2. Cruzidull sier:

    Hahaha. Det er de fiffigste gardinene jeg noen gang har sett!
    Ellers var det et fantastisk fint nålebrev, heldige du. (jeg har faktisk likt som det røde, med minst like morken skumgummi og enda til har jeg et svart et og!). Ser ikke ut til at du behøver telle på knappene nei😀

  3. lise sier:

    Herlig nålebrev, og gardinen er kjempetøff!

  4. Cruzidull sier:

    Jeg har tagget deg!
    Hah!

  5. mimouna sier:

    Så det var gardiner det skulle bli! Får håpe at kjettinger i baderomsvinduet ikke bare gjør nabogutten ekstra nysgjerrig da. ;o)

    Flott nålebrev du hadde fått og artig å se de andre versjonene. Det er nok ikkemange som går rundt med nål og tråd i håndvesken mer nei.

    Knappene din så veldig kjente ut. Men nå er det slutt på posesalget, det er byttet ut med julepynt. Ble bomtur da jeg ville ha påfyll. :o(
    (Har muligens nok med de jeg fikk tak i da. Men mer er jo alltid bedre….)

  6. Tutten sier:

    For en produksjon du har .Jeg er kjempeimonert. Ha en strålende lørdagskveld.

  7. Tutten sier:

    og her kommer p-en som mangler (ha-ha )

Legg igjen en kommentar

