Når man fester på lørdag…

…får man en fin dag på søndag. Hvertfall når festinga det er snakk om er av den fiberholdige sorten.

2008_112300141

Jeg er nok temmelig uforbederlig antitrådfester. Det samler seg nesten uten unntak opp en solid haug før jeg finner frem nåla og gjør prosjektene mine helt ferdige. Noe positivt er det med denne måten å gjøre det på. Jeg anser nemlig ting for å være ferdige når jeg feller av, og når trådene er festa er de ekstraferdige. Det gir dobbel tilfredsstillelse når nesten alt jeg lager blir ferdig to ganger!

2008_11230016

Denne gangen er det seks par mitered damemittens, og et par mitered herremittens som er ekstraferdige(ingen premie for å gjette riktig på herreparet dessverre).

2008_11230018

Noen i familien ønsker seg gult og grønt skjerf til jul, og hadde i tillegg litt dårlig lueutvalg. Når den samme unge damen forteller meg hvor heldig hun er som kjenner noen som er såååå flink til å strikke for hun vet ikke om noen andre som er såååå flinke – vel, da klarer ikke jeg å stå imot. Det ble ikke skjerf denne gangen, jeg syns denne halsen var så fin. Regner med at den unge damen aksepterer litt rosa og brunt i tillegg til bestillingsfargene, jeg syns Noro Kureyon hadde perfekte farger til dette settet. Hvis foreldrene til den unge damen er innom: dette har dere ikke sett!

2008_11230008

Prikkene er knappenålene som holder halsen utspent til den er tørr. Planen var å ta bilder ute i snøen, men siden det er snø ute er vaskerommet vårt så kaldt at ting tørker saktere enn ellers – så da ble også bildet så som så. Kan jo ikke vente helt til neste helg med å få tatt bilde!

Luemønster finner du her hos Supernøtt, og halsen her.

2008_11230010

Jeg laga en del av disse tøflene for to-tre år sia, det var artig å grave mønsteret frem fra glemselen igjen. Et av parene fra den gangen er nemlig utslitt og må erstattes med nye. Tøflene er heldigvis like store selv om de absolutt ikke ser sånn ut her.

2008_11230012

Et mysteriprosjekt er jeg også i gang med. Klarer du å gjette hva dette blir skal du sannelig få en premie! (Kiwa – beklager, du får ikke komme med forslag).

26 svar til Når man fester på lørdag…

  1. medina sier:

    Å du har vært produktiv i helgen. Nydelige votter!

  2. Kicki sier:

    Hjelpe meg for en produksjon det er hos deg!! Utrolig flotte votter. Jeg tenker den unge damen kommer til å bli suuuuperfornøyd med det fine settet.

  3. Tittei sier:

    Hahh! Kjettingskjerf.
    Bildene i snøen var nydelige. Alt var fint. *beveget*

  4. Kiwa sier:

    Hehe jeg vet jeg vet jeg vet… *furte*

    Utrolig mange fine votter og lue og hals og tøfler og og og!! En virkelig produktiv tid du er inni nå ja…

  5. Anne-Ruth sier:

    *he he* enkel…. det er jo det der kjettingskjerfet som flere strikket og tovet for et par år tilbake…

    Flotte votter du har produsert!!!

  6. Tittei sier:

    Ehmm, sånn sele som gitar skal henge i over skuldra?

  7. mluni sier:

    Det er nok ikke skjerf. Kjetting er riktig, men hva/hvor?

  8. mluni sier:

    ikke nøkkelring og ikke gitarsele.

  9. Annakin sier:

    Så många fina par med vantar du har stickat! Jag är imponerad av din produktion.
    Jag gissar att det ska bli ett halsband av kedjan, den ser riktigt tuff ut! : )

  10. mluni sier:

    Det skal ikke bli halsbånd heller, hvert lenkeledd er ca 8.5 cm langt.

  11. Stillow sier:

    Skal det bli en julelenkekjetting til juletreet?

    Ellers er jeg utrolig imponert over tempoet for tiden…

  12. lise sier:

    Jeg tipper det er er pynt til juletreet i utradisjonelle farger, som også kan brukes som kjetting av en pirat. Veldig populært hos små gutter…

    Nydelige votter!

  13. Tittei sier:

    Kan det muligens bli gardin til badet? Gjetter vilt her jeg nå altså.

  14. Merete sier:

    digget vottebildene! Utrolig stilig lagt ut!

  15. Hege sier:

    Guri, her var det mye flott!
    Vottene er nydelige, blir nok mange som blir glade på julaften.

  16. Hespetre sier:

    For noen nydelige votter!

  17. Monai sier:

    Koselig å titte innom bloggen din og så mye fint du lager.

  18. Solveig sier:

    Så mange fine votter! Ekstra fine i så flott garn!

  19. Baddie sier:

    Nydelige votter! Garnet og mønsteret passer så utrolig godt sammen. Jeg tror du lager juletrelenke som skal toves, før den henges på treet.

  20. jaja74 sier:

    Får en herlig side du har. Beundrer spes d settet med lue og hals i noen nydelige fargenyanser. Men lurte på en ting jeg. Er halsen strikket rundt el har du gjemt knappene på undersiden?

  21. glise sier:

    Ja- det er nok kjettingskjerf ja….kjempetøfft!!

  22. Cruzidull sier:

    skulle ønske jeg og kunne bli grepet av en slik strikkefrenesi frem mot jul! Kjempelekkert alt sammen. Hva gjelder de lenkene så lurer jeg på om du ikke skal holde fast avleggeren? Eller mulig du og altmuligmannen bare er invitert til veldig mange kinkypartyer frem mot jul??? (eller er det den spede begynnelse på en viss jakke i en viss bok? DMen det var da ikke lenker, bare pølser?)😀

  23. irenetur sier:

    Wow, for en produksjon du har hatt i det siste. Vottene var utrolig flotte, minner meg om at jeg har noe Norogarn liggende til det samme formålet, gjerne jeg skulle begynt etterhvert. Kan jo være snøen kommer tilbake.

  24. Hege sier:

    Dette var lekre farger! Hege

  25. Så fantastisk fine vottar. Alt det andre var også fint, men vottane har gjort usletteleg inntrykk på meg. Nyyyydelege. Kjempeimponert over produksjonen din! Eg føler eg ikkje får tid til å lage ein ting for tida… Du er flink!!

Legg igjen en kommentar

