Et snev av masseproduksjon.

Egentlig liker jeg ikke å lage flere like ting (bortsett fra sokker og votter der det helst skal være to like, eller hvertfall speilvendt like i vottetilfellet), men noen ganger blir det litt masseproduksjon likevel. I dette tilfellet er vinveskene omsider helt ferdige.

2008_111500141

Et lite nærbilde av pynten koster jeg også på meg. Av en eller annen grunn ender dekorbitene alltid på ei annen veske enn den er laga til når jeg mekker mer enn ei vinveske. Denne gangen fikk den turkise pynten som var beregna på den oransje, og den lysegrå endte opp med pynten som den lilla skulle ha. Det blir et lite puslespill hver gang.

2008_11150020

Det var frost i hagen den dagen bildene ble tatt, og da måtte jeg knipse litt ekstra. Syns det er så fascinerende å se hvordan selv et vissent og brunt blad kan bli et lite kunstverk.

2008_11150024

Årets siste rose. Den vokser på verdens mest puslete og stusslige rosebusk, den er vel på størrelse med ei ganske kort langstilka rose, men blomstre kan den. Den har stått i blomst absolutt hele sommern og høsten. Imponerende av en så unnselig liten kvist.

2008_11150029

Vi er i ferd med å planlegge kjøkkenoppussing, en gang etter jul legger det nåværende kjøkkenet ut på sin siste reis. I mellomtia går vi vitenskapelig til verks for at det nye kjøkkenet skal bli både fint og praktisk. Vi har hatt kjøkken med treplanker, grov skifer og høykantparkett tidligere. Denne gangen satser vi sannsynligvis på en eller annen form for vinyl eller gummi (slitesterkt, tåler vann, mykt, ikke kaldt, lett å vaske) og her er vi i gang med å teste prøvene under forskjellige lysforhold. I tillegg foretar vi den viktige og vitenskapelige smuletesten. Ikke at vi har smuler på gulvet, men skulle det ende opp en der er det viktig at den ikke vises vi ser den godt og kan fjerne den øyeblikkelig.

2008_11150030

Det kan hende vi velger denne lysegrå som såvidt skimtes under smulene.

2008_11150037

Jeg har lurt meg til å strikke litt på MysticEarth igjen. Det går tregt nå når alle mønsterdelene har kommet for flere uker sia. Det gir en ekstra dytt til å få det unna når det er en ny del rett rundt hjørnet. Menmen, ferdig skal det bli, jeg er godt i gang med del tre av fire. Laptopen er forøvrig et ypperlig mønsterstativ har jeg funnet ut, det er bare litt knotete å kommunisere på msn samtidig.

2008_11150041

Vottene jeg skulle feste tråder på??? Hysj da…

5 svar til Et snev av masseproduksjon.

  1. Muffin sier:

    Kjempefine vinvesker! Og sikkert helt klirrefrie, når man skal ut og gå.
    Og smuletest, det er viktig det. Kan ikke velge kjøkkengulv uten å teste først da. Egentlig en jobb for forbrukerinspektørene.

  2. Elin sier:

    Nå har jeg kosa meg nedover sida di, ledd som bare det- flotte kommentarer og mye flott håndarbeid! Takk for meg for denne gang. Ha en fin uke!

  3. lise sier:

    dyvekes vinvesker blir alltid flotte, men jeg må jo si at de blir aller flottest de som er laget av selveste dyveke. Flott pynt – det er et tålmodighetsarbeid som slett ikke alle vinveskestrikkere tar seg tid til. *host*

  4. Cruzidull sier:

    Hihi. Fikk litt medynk med den stakkars rosekvisten som har stått der og blomstret hardnakket i hele sommer/høst og enda bare blir omtalt i så nedlatende ordelag. Har du lest «den lille prinsen?» Forøvrig må du ikke glemme pels og sagmuggtesten😉

  5. mimouna sier:

    Flaskeposene blir flotte de, liker måten du dekorerer dem på. Og så minner du faktisk litt om tenåringen min, hun bruker også veldig opptatt av å få alle detaljene perfekte, bytter om på ting bruker masse tid. Men jammen blir det bra til slutt!

    Lykke til med nytt kjøkken!

Legg igjen en kommentar

