Bursdag er kjekt

Bursdag når man fyller 29 for 18. gang er ikke helt det samme som når man fyller 8. Ikke er det nedtelling i måneder før, ikke er det skummeltspennende om gjestene kommer eller ei(det var noe med ei historie i leseboka om ei som hadde bursdag og ingen kom), ikke behøver jeg å sove med vonde krøllruller og likevel ha pinnestritt hår fordi krøllene forsvinner etter noen minutter, ingen lakksko og strømpebukser med sig, ikke er det skuffende når pakkene ikke inneholder leker…

Likevel er det koselig å ha bursdag når ei god venninne kommer på helgebesøk fra Oslo og har rotta seg sammen med altmuligmannen så jeg ikke aner noe på forhånd (det var derfor mannen absolutt ikke ville ha strikkebursdag i heimen denne helga).

Det er alltid koselig å få blomster fra altmuligmannen, rosene var ekstra vakre i år.

Arvingen som vanligvis baker best i samarbeid med Toro og Mølleren tro til med baking fra grunnen og laga Oreo Dreamkake, den forsvant så fort at jeg bare fikk et lurvete bilde av den…

Og sannelig var det sol på formiddagen og jeg fikk gaver og telefoner i fleng – jeg har nok vært litt snill i år også!

På strikkefronten er det litt krise for tida. Jeg holder på med en jakke som den nye, lille nevøen skal få i julegave, og der har jeg tatt helt feil av hvor mye lammeull jeg hadde igjen, så med 10 av 24 cm strikka på ermene er det slutt på garnet. Regner med at jeg kommer til å sende ut et rop om hjelp til å få ferdigstilt jakken etterhvert, jeg har tross alt garn jeg kan bytteforhandle med.

Mystic earth har også utvikla seg i kriseretning. For det første er jeg håpløst i bakleksa. I morra kommer fjerde og siste mønsterdel, og jeg har såvidt starta på del to. Her er det bare å ta seg i nakken og hive pinnene inn i et høyere gir! Samtidig har jeg innsett at det ikke er veldig lenge til jul og jeg har mange som skal få ullgaver i år også. Jeg aner et ufospøkelse i det fjerne for Mystic earth, men det ser så fint ut at jeg MÅ få det i havn.

På den første delen var mønsteret så lett å strikke at jeg ble litt vel overmodig. Jeg klarte å strikke feil, og feilen var så synlig at jeg ikke hadde annet valg enn å rekke opp 8 pinner. Siden jeg er altfor lat til å ta opp så mye maske for maske var det bare å prøve å plukke opp som best jeg kunne og deretter rekke opp.

Det ble mye knot og enkelte mindre pene ord underveis, men jeg kom da i havn til slutt.

Den største bekymringa for øyeblikket er om jeg har nok garn, syns det går litt vel fort unna av nøstet.

15 svar til Bursdag er kjekt

  1. Tutten sier:

    Nydelige blomster du har fått og kaken ser deilig ut.Det er kjekt med overraskelsesbesøk.Ha en fortsatt fin kveld.

  2. lise sier:

    Gratulerer med dagen, Dyveke!

  3. Merete sier:

    Gratulerer med dagen! Hemmelige planer for dagen er alltid moro!

  4. Heidi Kim sier:

    Nydelige blomster, grattis med dagen.

    klem :o)

  5. Tittei sier:

    Gratulerer med vel overstått. Nydelig bukett fra altmuligmannen din. Jeg har en overraskelse til deg. Det er et miniskjørt i julefarger.😛

  6. Hege sier:

    Gratulerer med vel overstått!

  7. Villblomsten sier:

    Gratulere med dagen🙂
    kaken så deilig ut .-)

  8. Hobbyvenn sier:

    Gratulerer med vel overstått fødselsdag. Nydelige blomster du fikk. Og luen til kreftsaken var kjempefin.

  9. mimouna sier:

    Kjekt med slike sammensvergelser! Rosene var nydelige og kaken til å spise opp, hihi! Det ordner seg nok med strikkeprosjektene også.

    Nå angrer jeg på at jeg ikke kjøpte flere knapper, må ned gjen og se hvor mange jeg får oppi en liten pose. Kanskje dere har rotet opp noe spennende fra bunnen som jeg ikke så? ;o)

  10. vivi sier:

    Gratulerer så masse med dagen som var! Rosene var helt fantastiske:)
    Overraskelsesbursdager er kjempemoro! Håper dagen skal strikkes in også:)

    Stor klem!

  11. Merete sier:

    Vel overstått! For noen nydelige blomster. Kaka ser ikke verst ut den heller.
    Så moro med overraskelesbesøk da!
    Jeg er stadig imponert over mysteriestrikkingen din. Du er dyktig!
    Så nynevøen din for noen uker siden. Skjønn liten kar!
    Ha en fin helg!

  12. Sylvia sier:

    Grattis med vel overstått!!! den kaka så jammen god ut, mmmmm
    lekkert sjal du strikker, håper du holder tunga rett i munnen på resten av det.
    Og babette-teppet ditt ble bare griselekkert!!!!! Varmer godt, tenker jeg.

  13. ronille sier:

    Heisann. Innom for å ønske deg ei fin helg🙂

  14. Felisi sier:

    Gratulerer med dagen som var! Alltid like morsomt å fylle 29 ;o)
    Flotte roser du fikk, og den kaken så bare supergod ut…

  15. irene sier:

    Litt treig, jeg. Vel overstått bursdag, ser ut som du hadde en strålende dag. Og synd jeg ikke kunne komme på strikkebursdagen deres.
    Og sjølvsagt.. Gratulerer med 2 plassen på sokkestrikkingen.

Legg igjen en kommentar

