Heeeelt ferdig.

Babette har fått to runder med staver rundt seg. Jeg har festa alle de 3 – tre trådene som ikke var hekla inn underveis. Hun er behørig håndvaska i milo og har fått en heisatur i sentrifugen. Nå ligger hun og tørker seg fint i form og i morra skal hun få sin faste plass i sofaen.

Her er hun etter montering men før kanten ble hekla på.

Jeg er fornøyd med monteringsresultatet. Alle hjørnene er der de skal være og lappene passa sammen sånn som de skulle. Teppet så litt bulkete ut før vask, men der det ligger nå ser det flatt og fint ut. Det er mulig jeg må bryte et av prinsippene mine og dampe det litt i kantene, men prinsipper er tross alt til for å brytes innimellom.

Neste post på programmet er å hekle de manglende 70 lappene til den toegga tvillingen hennes, Babis, og få montert sammen alle de tohundreognoen lappene. Kjedelig? Neida, dette er så utrolig artig og variert at det er klin umulig å bli lei. (Sannheten? Jeg var litt lei etter de tre første av de godt over 400 lappene, men der det er vilje er det vei)

Jeg har faktisk gjort litt annet i sommer også. Da vi var på bilferie nordpå la jeg etter meg et spor av kopptuer, de fleste fikk nye hjem etterhvert som de kom av pinnene. Dette er de få som fikk bli med meg hjem. Ser sokken på toppen kjent ut? Javisst, jeg laga dem til hentesettet til nevøen. Han kom til verden da vi var på motsatt kant av landet, og før vi kom oss hjem og fikk tatt vidunderet i øyesyn hadde han sannelig klart å vimse bort den ene sokken sin! Så dette er en erstatningssokk.

Dette har blitt noen sokker i mindre nusselige størrelser også. Et par Jaywalkers i bamboo-sokkegarn kjøpt på Andenes. Ziggy fra SKP fikk være med en gang til. Jeg rykka nemlig opp til andreplass totalt på SKP2008 og da kan man tillate seg litt reblogging og ekstraskryt. Det siste paret er helt ordinære sokker i 6-tråds garn som kanskje er opal og kanskje noe annet. Banderolen forsvant et sted nord for Polarsirkelen nemlig. Uansett er de strikka tå-opp og jeg laga hælen ut fra mitt eget hode, er riktig så fornøyd med resultatet.

Og så må jeg ikke glemme det viktigste. Jeg har strikka to luer til Irenesols lueaksjon. Mønsteret fant jeg i luealongen på Hobbyboden, garnet er dyrt og lekkert men det var det med banderoler som lever sitt eget liv og stikker av før jeg får blogga dem… Uansett håper jeg noen vil adoptere luene og få litt varme fra dem.

Borghild som la igjen en kommentar her for et par dager siden – hvis jeg skal hjelpe deg med å finne noen som kan strikke en babygenser for deg må du nesten legge igjen en mailadresse. Jeg aner ikke hvem du er eller hvor du bor, og da blir det litt vanskelig.

10 svar til Heeeelt ferdig.

  1. Helen Brekke sier:

    Wow, det teppet blir fantastisk fint! Jeg er imponert!

  2. Cruzidull sier:

    Her går det jo så det griner! Likevel savner jeg resultater av vidundermaskinen du kjøpte i fjor. Selv har jeg, med god hjelp fra Rita her i distriktet, lært meg å godsnakke med maskinen min😀
    Gleder meg til å se deg onsdag, og teppene! ferdig med tvillingen til da, ikke sant?
    *ond latter*

  3. lise sier:

    Kongeflott, Dyveke! Ser ut til at det kan være strikkeffektivt å kjøre på ferie, gitt.

  4. turvid sier:

    Fantastisk teppe – litt av en jobb!

  5. syglad sier:

    Nydelig teppe og for en jobb.
    Ønsker deg en flott helg🙂

  6. tutten sier:

    Teppet ble kjempefint og nå er vel den hvite sokken ferdig også (hi-hi)Ha en strålende helg.

  7. Ronille sier:

    Heisann. Innom for å ønske deg ei fin helg🙂 Gratulerer med nydelig teppe.
    Klem fra Ronille.

  8. Matja sier:

    Teppet ble nydelig.Det kan du trygt være stolt av.Ønsker deg en nydelig og kreativ helg:)

  9. irenetur sier:

    Gratulerer med andreplassen, bra jobbet. Neste gang blir det nok førsteplass. Og slitan med Babetteteppe, knallflott.

  10. vivi sier:

    Så lekkert det ble! Jeg tar gjerne et jeg også, hvis du har mer gåpåvilje;)
    Gratulerer med andreplassen, men så er du jo den flinkeste strikkeren jeg vet om!
    Ha en flott helg!

Legg igjen en kommentar

