Total utklassing

Så var 4.runde i SKP2008 ferdig for min del, og som vanlig vant söta bror. Til tross for nye Knitspickpinner og utstrakt bruk av doping i form av Redbull og Battery utover natta ble jeg fullstendig grusa av svensken.

Mønsteret ble lagt ut kl 14 i går, og viste seg å være Ziggy fra Knitty. Fine sokker som jeg kunne tenkt meg å strikke uansett.

Jeg strikka i vei med friskt mot og både pinner og garn fungerte bra. Denne gangen klarte jeg å starte på riktig mønster allerede ved første forsøk til og med. Den eneste nestenkrisen jeg hadde var da jeg klarte å dra ut den ene pinnen midt i shortrowhælen, men etter et øyeblikk der panikken nesten tok meg klarte jeg å lure pinnen på plass igjen uten at en eneste maske krølla seg. Med løse skuldre og fortsatt våkent blikk ble jeg ferdig med den første sokken kl 21.

Heiagjengen min glimra ved sitt fravær, og da husets øvrige beboere fant dynene sine allerede før 23 ble det etterhvert ganske kjedelig å være meg. Lydboka ble kjedelig, ikke kunne jeg ta meg tid til å leite etter noe bra på TV eller i DVD-skuffa, og mørkt var det så jeg kunne ikke følge med på båttrafikken. Da den evige eneren la ut de ferdige sokkene sine etter 11 timers strikking og jeg var midt på hælen på toersokken min gikk piffen litt ut av meg. Men gi seg går ikke. Et par bokser med Battery og Redbull sørga for at jeg ikke sovna (skjønt de siste omgangene med vrangbord ble strikka mens hodet måtte hvile litt mot sofaryggen og det ble mistenkelig mye ombytting av vrange og rette på slutten), og etter 14 timers strikking var jeg omsider i mål som nr 2. Hvordan jeg ligger an totalt vet jeg ikke enda, tror jeg var nr fire etter forrige runde så nå er det bare å vente på at de øvrige skal klokkes inn.

Kan ikke annet enn bøye meg i støvet for Barbro som har vært først ferdig i hver eneste runde så langt!

Og ja, jeg vet at bildene ikke er noe å skryte av. Når man strikker som en gal uten å ane hvor langt konkurrentene har kommet tar man seg ikke tid til å finne riktig bakgrunn og perfekt lys, da er det bare å slenge sokkene fra seg, knipse og overføre.

15 svar til Total utklassing

  1. Cruzidull sier:

    Åh hjelpes!!!
    Stm av beundring, dvs tilnærmet målløs…
    Lekre sokker!

  2. Kate sier:

    Jeg kjenner følelsen fra min deltagelse i sock of madness.Egentlig så er det jo helt galskap, men, så moro likevel. Og 14 timer er jo kjempebra *dåne*
    Sokkene ble forresten kjempeflotte.

  3. sipusa sier:

    wow! jeg er imponert over den farten deres altså!:-o
    Og sokkene: flotte:-D

  4. turvid sier:

    Imponert!

    Jeg fant ikke mønsteret før i dag jeg….

  5. Kiwa sier:

    Kjempeflotte sokker! Skulle mer enn gjerne holdt ut som heia gjeng, men ble nok litt fort trøtt ja.

  6. Merete sier:

    Psykofart! Imponerende!

  7. mereteveian sier:

    Utrolig kjapt strikket og godt jobba med å holde ut i ensomhet utover kvelden!
    *imponert*

  8. tutten sier:

    Kjempeflotte sokker og for en sokkestrikkefart på deg.

  9. lise sier:

    Du er kjapp som vanlig, og sokkene ble kjempefine, det kan jeg lett se, på tross av mangelen på «fotograf»-bilder.

  10. Solveig sier:

    Skal si det gikk unna. Tror ikke jeg hadde orket det tempoet. Skikkelig imponert!

  11. hobbyvenn sier:

    Himmel og hav for en fart på deg da! Et par sokker på 14 timer er jo imponerende… Og sjalet ditt er jo bare en nydelig drøm av et arbeid.

  12. Annevenn sier:

    Du er sprut spenna gæærn, vet du det? Knallflotte sokker, men laget av en gal, gal dame….😉

  13. Bobbi sier:

    Bedankt for the encouragement…Congrats on moving into 2nd place overall!

  14. Bim HD sier:

    Härliga färger!!!
    Hm, dock fick jag inte se Barbros färdiga sockar i lördags… Hm, kanske borde ha bett henne innan att ta med dem – sett alla fyra paren… Men, hon ÄR otrolig… oavsett vad hon är hittar på😉 Nu försökte hon sig ju på att lära oss spinna dessutom, hihihi… Energi kan man väl kalla att hon har, hrmpf…
    Må så grankott…

Legg igjen en kommentar

