Borte bra, men sannelig litt godt å komme hjem også.

Så var ei uke i Hellas allerede brukt opp. I år som i fjor dro vi til Giorgoupolis(uttales sånn ca jårjopolis etter hva jeg klarte å plukke opp) på Kreta, en fredelig liten fiskerlandsby. Ei uke med god mat, god drikke, fin tempertaur i vann og på land – et herlig liv.

Akkurat nå har jeg mange små ferieinntrykk i hodet mitt, så jeg lar dem bare slippe ut litt sånn hulter til bulter:

Cleaning lady som ikke er helt som alle andre kan klare å gjøre utrolig lite rent på hotellrom, og sørga for utrolig lite privatliv på morran når hun presterer å stikke hodet inn allerede fra kl 8 uten å banke på altfor mye først. Selv om jeg ikke er ekstremt sjenert syns jeg ikke det er så festlig når et fremmed menneske stimer rett inn mens jeg står der i nettoen og ifører meg solkrem. Neste ferie legger vi ikke noen tips til cleaning ladyen før siste dagen, så slipper vi kanskje den slags iver tidlig på morran!?! Karen på bildet over var klistra på veggen vår, en skjebne han delte med en del andre – veggene var temmelig flekkete.

Middelaldrende dansker på seriøs promilleferie klarer fint å komme til et nivå der det eneste de selv og andre forstår er ‘vesssiiiiirdo?’, og det kan være fryktelig vanskelig å treffe vannet selv om stranda er et par kilometer lang.

Kjøkkenpapir er tydeligvis et greit materiale til å isolere strømledninger med.

Når man har funnet byens beste taverna er det bare tull å spise andre steder. Så hvis du noen gang drar på ferie til G må d legge turen innom Babis taverna, de har fantastisk god mat. Hvis du bestiller snegler er det lurt å ha med en Clover softtouch nr 3, det var ikke lett å lirke dem ut med kniv og gaffel.

Yoghurt med timianhonning er akkurat like godt som i fjor.

Grekere er flinke til mye, men cocktails har et helt klart forbedringpotensiale. Mojito MÅ ha mer enn ett mynteblad for å få rette smaken.

Når passasjerer til fire forskjellige fly må vente i samme avgangshall blir det fullt, trangt og varmt. Det hadde kanskje gått litt fortere å fylle flyene hvis avgangene ble ropt opp over callinganlegget. Selv om personalet ved gaten var ansatt etter stemmevolumaudition klarte de ikke å rope så høyt at alle på flyplassen hørte dem.

Grunnen til at Clovern var med på tur er forresten at jeg hadde noen lapper igjen før jeg har nok til babette nr 2(heretter døpt om til Babis). Det er fremdeles flere lapper å hekle, selv om jeg har hatt fri hele uka har ikke heklelyste vært påtrengende. Så nå er strikkelysta på topp, armene har fått hvile, og jeg er klar for neste runde i SKP2008. Mønsteret legges ut kl 14 i morra, og da skal jeg sitte klar med printer og nypussa pinner.

5 svar til Borte bra, men sannelig litt godt å komme hjem også.

  1. lise sier:

    Altmuligmannen så glad og fornøyd ut, til tross for sneglene. Godt å ha deg tilbake, dyveke!

  2. grethe sier:

    Så deilig en ferie. Vi var også på Kreta i sommer…. og jeg så ikke en mygg. Det var en stor glede for mannen, for da satt jeg sammen med han om kvelden. Er det mygg skalkes alle luker. Jeg hater mygg og bittene klør sååååå….inni hampen.

  3. irenetur sier:

    Velkommen hjem igjen. Ser ut som dere har hatt en flott ferie, og lykke til med sokkestrikkingen i dag, du går vel for 1 plassen??

  4. Cruzidull sier:

    Så vidt jeg kan se er det ting som kan tyde på at du er alvorlig lei av heklingen?
    Velkommen hjem fra ferie, gleder meg til å sees snart😀

  5. tutten sier:

    Det er deilig med ferie.Vi er nettopp kommet hjem fra Bulgaria og vår cleaning lady kom aldri så tidlig hos oss.(heldigvis) Heier på sokkestrikkingen .

Legg igjen en kommentar

