Må man så må man.

Jeg skulle ikke begynne å montere Babette enda, siden vi drar på ferie i kveld (og det er fremdeles noen som skal bo hos oss og verge garnlageret med livet om nødvendig). Men så var det 207 lapper som lå på armlenet til sofaen og mumla til meg. De ble mer og mer høyrøsta og til slutt umulig å overhøre.

Så nå er lappene pusla ut på et gammelt laken og festa med knappenåler. Syns fargefordelinga ble bra, og med passe mye ensfarga innimellom.

Jeg har valgt å hekle lappene sammen med fastmasker fra baksia, det blir finest selv om det tar tid og blir mange tråder å feste etterhvert. Alle trådene på lappene har jeg hekla inn etterhvert, men det tar sannelig tid å klippe dem bort. Så er det bare 204 lapper igjen å montere… på dette teppet…

Squashen som har vært omtalt her inne ved et par anledninger tidligere har gitt sin første avling, bare se:

De to små vennene som flytta inn hos oss i går ser ut for å trives hos oss. Fluffy har gått inn i adoptivmorsrollen med hele seg og holder et svare liv hver gang vi er i nærheten. Hun høres ut som ei hissig skjære og ungene gjemmer seg lydig i en krok og venter på at det skumle skal bli borte. Satser på at det roer seg ned etterhvert, for det er litt slitsomt å få så mye kjeft.

15 svar til Må man så må man.

  1. Tittei sier:

    Så mange umonterte lapper du har da. *fnis*

  2. Her blir det flotte farger. Gleder meg til å se teppet ferdig!

  3. Ronille sier:

    Heisann. En helgeklem på veg til deg, fra meg. Denne gjelder også neste helg, for da er eg på Santorini og kjem ikkje innom på besøk til deg🙂
    Klem fra Ronille

  4. sipusa sier:

    Oi, så lekkert det blir!
    Og smart måte å montere på:-D

  5. lise sier:

    Oh imponerende! Det kommer til å bli veldig flott!

  6. Har du tid til å reise på ferie og etterlate disse lappene hjemme altså?!

  7. kicki sier:

    Åj, så flott det kommer til å bli!! Men kan ikke feriegjestene settes til sånt kjekt arbeid da?

  8. vivi sier:

    Ha en herlig ferie! Ser ut som du har nok å gjøre på:)
    Herlige pelsdotter du har fått i hus! Og veldig kjekt at hun slipper å sture alene i buret sitt:)

  9. Monai sier:

    oj imponerende arbeid du holder på med.Blir spennende å se det ferdig montert.
    Ønsker deg en rikitg god helg!

  10. tutten sier:

    Gleder meg til å se teppet ferdig montert.Det ligger en nominasjon til deg i bloggen min.

  11. irenetur sier:

    Oi, går dette bra? Så glad som du er i montering? Men teppet blir helt nydelig da! Gleder meg til å se det ferdig.

  12. Felisi sier:

    Dette blir kjempeflott! Og lappene der de ligger er jo så vakre… Gleder meg til å se det ferdig, og ja da, jeg har veldig lyst til å kopiere…

  13. Cruzidull sier:

    …og så ble det stille.
    monterer du fortsatt?😉
    *ond latter*

  14. ronille sier:

    God helg klem på veg til deg fra meg🙂

  15. Kate sier:

    Der har du jammen litt av et arbeid foran deg, men hjelpe meg, så flott det teppet kommer til å bli. Egentlig er jeg stum av beundring.

Legg igjen en kommentar

