Ikke alltid like snill…

I går hadde vi bensinbilen vår på service siden vi skal ut på langtur snart (og nei, huset kommer ikke til å stå tomt siden vi skal ha feriegjester som passer på garn og dyr for oss).

Da altmuligmannen ringte ti på stengetid for å høre om bilen var ferdig og avtale hvor de skulle legge nøkkelen fikk han beskjed om at bilen ikke ble levert ut før de fikk betalt. Jaha, kunne det kanskje vært en idé å si fra om en sånn bagatell på forhånd? Kan det tenkes at vi hadde bilen til service akkurat denne dagen fordi vi hadde behov for den neste dag?

Siden det er min (teknisk sett altmuligmannen sin, men han kjører vanligvis min og jeg hans) bil og vi selvfølgelig vet hvor vi har det ekstra nøkkelsettet var det så klart ikke aktuelt å finne seg i bilverkstedet sine håpløse regler. Vi regna med at gisselet ikke ble holdt fanga innendørs så med ekstranøkkel og friskt mot la vi i vei for å sette den fri igjen.

Bilverkstedet hadde heldigvis ikke innkalt væpna styrker for å sikre gisselet, ei heller låst den inne. Så etter en meget vellykket aksjon har vi atter garasjen full og hvert sitt hjulsett å komme oss til jobb med.

… og verkstedet fikk pengene sine i dag.

Ellers har det ikke vært lett å finne nye venner til pelsballen vi har igjen. Jeg har tråla alt som er av Finnannonser, omplasseringssteder og andre dyrenettsteder. I tillegg har jeg ringt rundt til samtlige dyrebutikker innenfor rimelig kjøreavstand uten å finne ei eneste degusjente som kan flytte umiddelbart.

Det er flust med gutter og par, men siden vi ikke ønsker stadig økning av bestanden vi ha jenter. Om ei ukes tid ordner det seg heldigvis. Vi har fått reservert to unger som er klar for å forlate foreldrene neste torsdag. Inntil da får vi heller leve med at pelsballen vår har det fryktelig ensomt og kjedelig. Lurer du på hvordan degus ser ut er det masse bilder her.

6 svar til Ikke alltid like snill…

  1. Hannesol sier:

    Så hyggelig at dere har funnet en ny degusjente! -Apropos bil, opplevde det samme sjøl igår, men min var visst satt inne på verkstedet. Får den ikke ut uten kontant betaling selv om faktura var avtalt siden vi var på ferie da den ble satt inn*argh!* Har ikke vært slik før, men det har kommet noen nye «regler» ble vi fortalt… godt verkstedfyren ikke så meg gjennom tlf da jeg hørte det..hehe

  2. Hannesol sier:

    bare sånn bilps: får den heldigvis imorgen, det var ikke pengene det sto på men det å komme seg til verkstedet halvannen mil unna uten transportmuligheter på dagtid… Tullingene har attpåtil delvis sommerlukning!

  3. Anlen sier:

    Hehe, eg ser for meg gisselaksjonen:) Hadde nok ikkje komt på å gjere det samme! Men tøft gjort, det er det;) Degusane ser skikkelig sjarmerande ut, forstår godt at du blir glad i ein slik liten dott:)

  4. ronille sier:

    Hei. Her kommer ei lita helgahelsing. Sola skinner på sunnmøre, og vi har vore på badestranda i dag. Var der i går også, og eg bada mange ganger🙂 Håper det er like fint der du er som det er her🙂

  5. Kiwa sier:

    Hehe, ser for meg dere snike dere rundt, skule over skulderen og smette inn i bilen usett! Herlig! Bra dere fikk den ut da! Og at lille triste får nye venner!

  6. Kate sier:

    Så flott at dere fikk befridd bilen *glise* Jeg måtte jo inn og titte hva en degus var for noe, den ser jo søt og uskyldig ut.

Legg igjen en kommentar

