Skjønnhet er forgjengelig.

Kaktusblomsten som var så vakker falma fort, og nå ligner den mest på noe man kan finne i avansert, japansk kokekunst.

Hentesettet er ferdig strikka. I skrivende stund gjenstår det bare å feste to tråder, sy på 10 knapper, vaske alle delene og blokke noen av dem. 100% ferdig-bildene will soon be shown in a blog near you.

Mystic meadows er i innspurten, bare 80 omganger igjen å strikke. Siden de 80 er konsentrasjonskrevende har jeg tillatt meg å begynne på prøvelappen til noe jeg har hatt lyst til å lage lenge. Regner med at mange kjenner igjen denne spede begynnelsen.

Vi har begynt på noe annet også, noe jeg har gledet meg til siden vi flytta inn i huset i november:

Allerede etter et strøk heftgrunn ser stua mye lysere ut. Den skarpøyde ser sikkert at det ikke er malt helt inntil glasset i alle vinduene. Det er fordi maskeringstapen mangler. Taperen hadde nemlig noe viktigere å gjøre på en lørdagskveld😉

Når dette prosjektet er ferdig har vi bare ca 20 vindu, 15 dører og et uant antall meter listverk og panel igjen å male…

9 svar til Skjønnhet er forgjengelig.

  1. Tittei sier:

    Jeg kjenner selvsagt igjen den spede begynnelse på et Babette blanket!
    Gleder meg til å se den ferdige stuen, det ble kjempestor forandring bare med heftgrunn, men ikke gi dere riktig ennå da…

  2. kicki sier:

    Oj, for en forandring. Det kommer til å bli kjempelekkert!! Gleder meg til innstrikkingen😉

  3. tutten sier:

    Det er deilig med en lysere stue.Gleder meg til å se det ferdige resultatet.Nydelig hentesett du har strikket.Ha en strålende søndag.

  4. vivi sier:

    Så lekkert det blir når man ser furuhelvetet forsvinne. Det gjorde ikke noe at du tok ned de lekre gardinene heller!
    Nå har min kjære akkurat lagt panel i taket nede i sokkeletasjen, så jeg tror jeg får løpe ned med kvistlakken. Her skal det ikke være noe umalt panel å se!
    Tuddelu!

  5. lises sier:

    Den kaktusblomsten minner om en død eksotisk fugl.. Det blir rålekkert med lys stue.

  6. Cruzidull sier:

    Det ble jammen et lekkert hentesett, gleder meg til å se det heeelt ferdig og tipper mottaker blir strålende fornøyd. En Dyveke som hekler er et nytt syn for meg i alle fall, i motsetning til Dyveke og Altmuligmann med malerkost. Lekkert blir det uavhengig av om taperen har gjort sin del av jobben ferdig eller ei. (Forøvrig trodde jeg det var en del av realiteten, at en taper nettopp måtte jobbe en lørdags kveld😉 )

    Lever i håp om at det blir Bergensstrikketreff den 17. eller 19. september slik at LilleCruz og OVERtegnede kan delta😀

  7. Murf sier:

    Bare 20 vinduer igjen? Ikke verst at dere har begynt, vi jobber ennå med å vurdere om vi skal male kjøkkenveggen som er furu, men da forplanter det seg ofte til andre rom også🙂

    Fint å få inspirasjon til å male, det er når jeg ser hvos fint det blir hos andre at jeg får lyst til å svinge kosten!

  8. Marihøna sier:

    Nå har jeg kost meg lenge i bloggen din og du lager så mye vakkert at jeg blir helt målløs! Hos meg er det helt tørke om dagen – håper det tar seg litt opp igjen snart.

    Stua blir kjempeflott – men fy søren for en jobb! Lykke til med de neste 20 vinduene!
    Ha en fortsatt flott sommeruke!

  9. sipusa sier:

    Nydelig hentesett!! Må komme tilbake og se på 100%-bildet!

    Ang ull så har jeg vasket i bare vann nettopp for å beholde mye av lanolinen, så ja, det lukter! Men hvis man vasker i milo og enda flere vaskevann (jeg hadde tre) så blir nok mer av lukten borte. Anbefaler nok også å vaske ulla før spinning når man ikke er sånn som meg, som elsker sauelukta!

Legg igjen en kommentar

