En rose er utsprungen.

Kanskje ikke en rose, men hvertfall en blomst. Jeg har hatt en sukkulent i årevis, sikkert 15-20 år. Den er litt rar, med lange blader som henger ned og da vi skulle selge huset mente interiøskonsulenten den måtte vekk for ‘den ga henne ingenting’. Akkurat der var jeg ikke enig med interiørdama så den fikk bli, og nå har den sannelig takka for tilliten og virkelig gitt meg en gave! Det kom en liten utvekst som etterhvert ble diger, og nå har den altså en blomst som er ca 20 cm i diameter:

Jeg har fått gaver i det siste også, Ronille ga bort gaver da hun runda 90.000 besøkende i bloggen sin, jeg fikk to fine kopptuer(midt i blinken, tusen takk), tyggis og et kort med en tekst mange bør ta til seg og etterleve!

Snille Kiwa kom over Evillagarn på tilbud og tok med to hesper til meg, er ikke hun verdens greieste?

Jeg har faktisk hobbyert litt i det siste også. Siden det var frist for å levere babybornutstyret fikk jeg omsider fart på Edith Pfaff og produserte to sett som kan brukes om hverandre. Gamle gardiner kan faktisk bli til brukbart dokketøy. Siden fristen viste seg å bli flytta til august klarer jeg kanskje å få gjort noe med flere av gardinene jeg har liggende.

Det går fremover med både hentesettet og Mysticmeadowssjalet. Begge deler ser ut for å bli riktig så bra. Hentebuksa ble riktignok størrelse altforstort på første forsøk, men sånn er det når man absolutt skal gjøre det på sin egen måte. Gensermønsteret er notert på de gule lappene, så hvis noen vil kopiere den er det bare å sette i gang…

Den forrige bloggposten var forresten mer hobbyrelatert enn den så ut for. Jeg glemte å nevne det, men kan jo skryte litt i etterkant. Både min forlovers og mitt antrekk var sydd(og tildels designet) av meg. Perlepynten på blomsten var også begått av undertegnede. Sånn, nok skryt for i dag.

En liten morsomhet fra bloggstatistikken min: Det siste døgnet har jeg hatt to besøkende innom som har brukt følgende søkekriterie: knitted bunad clothes for dolls
Fascinerende.

Og til slutt et bilde bare fordi jeg liker det.

15 svar til En rose er utsprungen.

  1. vibbedille sier:

    UUUtrooolig vakker blomst! Koselig blogg du har! Ha en herlig weekend! kooos deg! klem Vibbedille

  2. stillow sier:

    Så fantastisk den blomsten var! Også helt enormt svær! Håper du får ha gleden av den en god stund🙂

  3. Solveig sier:

    For en flott blomst. Slike overraskelser er hyggelige. Imponerende at du har sydd de flotte kjolene under. Ha en god helg!

  4. Cruzidull sier:

    Dærskern, det var da en vanvittig blomst! Svigermor har en plante som kan ligne noe. Den ble reddet fra hennes svigermors dødsbo så vidt jeg fortso, og her i vår blomstret den for første gang på vel 50 år!
    Flott dukkekreasjon, men med de stoffene er det greit at det er små størrelser. Kunne kanskje blitt litt overveldende ellers? (Tenker med skrekk og gru på en gravidekjole jeg aldri fikk meg til å bruke, strørelse telt med store prikker… Følte jeg fikk en målskive på magen)

  5. stillow sier:

    Har du forresten sett på oversikten over wordpress sine raskest voksende blogger (inne på dashboard’et ditt) i dag? Hvem andre ligger ikke på andreplass enn kjære deg? Gratulerer!🙂

  6. ronille sier:

    Ja her var det ei spennandes oppdatering, både sying og strikking🙂 Godt du likte klutane, ja tekten på kortet var heilt midt i blinken. Ha en fin kveld. klem

  7. vivi sier:

    Det var en nydelig blomst! Håper den varer lenge:)
    Du har så masse prosjekter på gang, jeg føler at jeg har helt tørke. Utsetter all moro til ferien, tror jeg. Ha en herlig helg!

  8. Anne-Ruth sier:

    WoW! Så flott den blomsten er!!!

  9. irenetur sier:

    Nydelig blomst, vel verdt å vente på! Og flotte bryllupsbilder. Ønsker deg en strålende helg.

  10. Ronille sier:

    Heisann. No er det helg, og for min del også sommerferie, 2 herlige måneder med fri🙂 Ønsker deg ei fin sankthanshelg. Klem fra Ronille

  11. turvid sier:

    For en flott blomst!

    Riktig god helg.🙂

  12. elisabethA sier:

    Det var en nydelig blomst. Koselig blogg. Ha en flott helg.

  13. petronella sier:

    Oi for en utrolig flott blomst🙂
    Lykke til med de mange strikkeprosjektene – de ser spennende ut. Ha også ei fin st. Hanshelg.

  14. Marita sier:

    En kaktusblomstring er det ikke mange som får se «live». Herlig!

  15. Sandra sier:

    heisann =) Du er bitt tagget, se bloggen min =) Fin blogg du har forresten😀 Masse flotte bilder her🙂 *nikker*

Legg igjen en kommentar

