Valgets kval.

Noen har klart å melde meg på en sjalalong igjen. Første mønsterdel kommer i morra kveld, og denne Noen har tenkt å gjøre det skikkelig denne gangen. Noen har nemlig for vane å bare plukke til seg garn hun syns er fint, og pinner hun tror passer til. Så får resultatet bli som det blir.

Hittil har Noen vært fornøyd med resultatet, men denne gangen skal altså reglene følges. Prøvelapper skal behørig strikkes og strekkes og vurderes mot designerens anbefaling for å se om resultatet blir bra. Første forsøk fungerte ikke i det hele tatt, så det nøstet ligger pent på plass og venter på et annet mønster. Neste forsøk ble brukbart, men måtte strikkes med to pinnestørrelser for å se hva som ble finest, og for sikkerhets skyld måtte Noen teste med enda et garn for å se om tynt lacegarn er bedre enn garnet i ‘fingering’-tykkelse.

Resultat? Noen er fullstendig forvirra og aner ikke hva slags garn og evt hva slags pinnestørrelse som er best. Noen har også bestemt seg for å gå tilbake til den gamle fremgangsmåten neste gang siden Noen ikke klarer å ta de enkleste garnvalg.

Dette er de tre alternativene Noen sitter igjen med etter mye om og men. Har du en mening så kom gjerne med den!

Sjalet heter forresten Mysticmeadows, derfor syns Noen det grønne og gule Evillagarnet har farger som passer best til navnet…

Det har vært ei fantastisk helg, flere fine uker egentlig. Nå er hagen vanna og jeg venter på at det skal bli så seint at sneglene kommer ålende fram så jeg kan ta min vanlige kveldsrunde. Sånn ser rabarbraen min ut, den er nok øverst på sneglemenyen.

Den ene squashen ser enda verre ut, men det kan jeg ikke skylde på sneglene. Den ble satt ut en dag det var varmt, og glemt igjen da den kalde kvelden kom.

Valmuen har det i det minste bra. Den heter sikkert noe mer enn bare valmue, regner med at noen kan fortelle meg det i løpet av et par timer.

Skjoldlusa er i ferd med å tape kampen håper jeg. Helt vanlige gummihansker på hendene, gnikk og gnu – og spyle med godt trykk etterpå har fjerna de fleste. Resten får jeg ta etterhvert.

Neste hageoppgave er å få terrassen ferdig beisa, og helst få på enda et strøk. Sånn ser det ut etter at det siste spannet i første runde plutselig var tomt:

10 svar til Valgets kval.

  1. lises sier:

    Det grønne, det grønne!

  2. mimouna sier:

    Jeg likte også fargen på det grønne garnet best, men mønsteret kom tydeligst fram med det rosa. *hjelpsom/ slem, stryk det som ikke passer*

    Milde himmel, jeg har glemt å sjekke rabarbraen! Kanskje den er spist opp alt?? Jeg må visst ut med banaskall snart, verdens beste sneglefanger.

  3. kicki sier:

    Jeg også synes at Noen må velge det grønne garnet. Jeg er helt imponert over at noen melder seg på sjalalong etter sjalalong!!

  4. vivi sier:

    Jeg synes det grønne garnet var lekkert, men den nederste lappen til høyre så veldig fin ut den også. Mønsteret kom veldig godt frem:) Håper Noen klarer å bestemme seg.
    Jeg har ikke rabarbra i hagen. Kan det være at den rett og slett er spist opp?! Skrekk og gru. Ha en fin fin uke, ute som inne:)

  5. Tittei sier:

    OM du velger det grønne garnet, så hold deg for sikkerhets skyld innendørs. Man vet aldri hva sneglene tar fatt på etter rabarbrafesten.

  6. Cruzidull sier:

    LilleCruz og jeg holder en knapp på det grønne garnet! Kjempelekkert, og blir fint med fargeskifter😀
    Vivi skriver at hun ikke har rabarbra. Vi har ikke hage en gang… Derfor nyter jeg synet av din, med eller uten snegler og skjoldlus og selv om det ser ut til at krigen om rabarbraen må anses tapt…

  7. Fjompen sier:

    Jeg er enig med de andre her, gå for det grønne garnet🙂 Og jeg gleder meg til å se sjalet ta form.

  8. Anna sier:

    Båda garnen är fina, men jag håller nog med övriga om att det gröna är lite extra fint.

  9. SiriL sier:

    Grønt🙂 Lykke til videre…
    Ha en fortsatt fin kveld!

  10. turvid sier:

    Jeg stemmer grønt. Nydelig!

    Tusen takk for koselig hilsen i bloggen!

Legg igjen en kommentar

