Det er ikke nødvendig å rope i skogen for å få svar!

Jeg fikk kjapt svar på det lille hagemysteriet mitt etter forrige bloggpost. MaritaBK (i tillegg til et par andre som også kjente til uvesenet fra før) kunne fortelle meg at det er skjoldlus som syns den skal bo på trollhasselen min.

Jeg er selvfølgelig ikke enig, særlig siden de ikke betaler husleie, så nå er det bare å eksperimentere seg fram til det mest effektive drapsvåpenet. Oppvaskbørste duger ikke til å få hull på skjoldene, kniv er neste våpen i rekka. Er spent på om grønnsåpevann tar kverken på dem, eller om jeg må ut med rødspriten og ruse dem over i en annen verden. Hva naboene tenker om hun nyinnflytta som suller rundt i hagen med pølseklype, oppvaskbørste og rødsprit behøver jeg vel ikke å bekymre meg om?

Jeg har fått en fin oppmerksomhet fra både Kiwa og Tittei. Begge syns jeg er en kreativ blogger. Tusen takk, det varmer virkelig!

Nå er det min tur til å gi den videre til fire nye. Jeg har valgt å gi den til fire bloggere jeg stadig må på besøk til, men jeg er ikke alltid like flink til å legge igjen spor etter meg.

Beyla – lager mye fint og skriver morsomt.
Sommerfuglen – kreativ som bare det og når over det meste.
Bortaboijn – aner ikke hva navnet betyr, men hun har en spesiell og underholdende stil.
Dolci – lager mye lekkert, nå er hun inne i en putestim som kan inspirere de fleste.
Jeg tar meg den frihet å gi denne til en ekstra blogger, nemlig Vivi som jeg håper å se mer til når eksamen snart er unnagjort!

I tillegg til å utnevne meg til en kreativ blogger (en god ting kan ikke nevnes for ofte…) fikk jeg denne utfordringa fra Tittei:

– Pick up the nearest book.
– Open on page 123.
– Find the fifth sentence.
– Post the next three sentences.
– Tag five people, and acknowledge who tagged you.

De to nærmeste bøkene hadde ikke nok sider, den nest nærmeste var ei lydbok, så jeg måtte faktisk opp av sofaen for å finne ei som kunne brukes. Her er det jeg fant:

Prøv bare sjøl å kom dæ opp i ei køya med 2,5 i promille. Det kræve det meste man kain fræmskaffe av konsentrasjon. Det va dæffør litt av et sjokkda vi blei vækt utpå formiddagen av en Ole «Ballong» som så ut som han va gravid i niende måned.

Sitatet er henta fra boka Full gass mé Kalle av Ørjan Haugli.

Jeg er litt sleip i dag og lar utfordringa gå videre til de som nettopp ble utnevnt til kreative bloggere(Veldig praktisk at jeg utnevnte en ekstra!): Beyla, Sommerfuglen, Bortaboijn, Dolci og Vivi.

Altmuligmannen har lagt nye låter ut på Urørtsia til bandet sitt, motor Ola. Ta en tur innom og lytt litt da vel.

8 svar til Det er ikke nødvendig å rope i skogen for å få svar!

  1. vivi sier:

    Tusen takk! For en ære, når det kommer fra deg:)
    Jeg skal hive inn et lite innlegg i bloggen min i dag, håper jeg. Har falt litt sammen, etter eksamen på mandag. Godt med en pause, hvor man gjør ikkeno. Masse stilige dukkeklær du har laget, lager du pelsbukser på bestilling? Det må jo bare bli årets mote? Ha en knall helg!

  2. syglad sier:

    Her var det masse flotte dukkeklær.
    Håper du tar knekken på disse udyrene i hagen din.. Ha en fin dag🙂

  3. Tusen tack till dej…kul🙂

  4. Cruzidull sier:

    Jeg er litt sent ute, men det liger jammen en utmerkelse til deg i min blogg og!😀
    Den er vel fortjent!

  5. Sommerfuglen sier:

    Tusen, tusen takk!
    Ønsker deg en strålende helg!

  6. one K sier:

    Tusen, tusen takk *klem*

    Ha en flott helg!

  7. Ronille sier:

    Heisann. Litt seint ute med å ønske deg god helg (grunnen ser du i bloggen min), men ønsker deg ei fortsatt fin helg. Her skinner sola, og eg sitter og koser meg med strikketøyet i solveggen🙂
    Klem fra Ronille

  8. Ronille sier:

    Jepp, klutane er strikka av garnet eg kjøpte på Rauma 19 mai, men dette er enkel og fort gjort strikking🙂

Legg igjen en kommentar

