Dukken i gresset.

Arvingen sin gamle Babyborn har vært så grei å stille opp på en fotoseanse for å vise fram dukkeklærne jeg har laget til SOS-barnebyen, så her kommer det som er ferdig så langt.

Babybornklær

Sparkebukse som får Arvingen og Altmuligmannen til å flire hver gang de ser den…

Babybornklær

Her med en genser som får hele greia til å se (om mulig) enda verre ut.

Babybornklær

Solkjoler må man ha, den ene med lue for sikkerhets skyld. Lett å fryse på hodet når man har så lite hår.

Sommerlig sett. Jakka har to ermer altså. Har bare tatt på den ene for å vise overdelen på sparkebuksa også.

Sparkebukse og lue. Den flotte hekleblomsten på lua er det dyktige Stillow som har hekla.

Ermeløs body og jakke, her kommer også Hong Kongknappene inn i bildet.

Modellen begynner å bli sliten og får slappe av litt i kjøreposen.

Genser, bukse og tre smekker.

Jakke. Modellen er temmelig lei så da var det bare å stappe inn smokken i håp om at hun skulle orke litt mer.

Body med lange ermer. Her er det også slutt på tålmodigheten. Modellen har fått nok og gidder ikke samarbeide litt engang. Når de bare legger seg ned og griner er det ikke annet å gjøre enn å gi seg – så da er det bare å takke for samarbeidet og håpe barnebydukkene blir fornøyd med utvalget.

Det var småsært (ikke surt, bare sært) å sitte ute en forsommerdag og kle av og på ei dukka. Det er temmelig mange år siden sist, og jeg kan ikke si jeg helt fant den samme gleden som da jeg drev med de samme syslene en gang på 60-tallet. Tror neppe jeg kommer til å ta opp den leken igjen.

Til slutt må jeg be om hjelp med noe ekkelt. Ikke snegleekkelt, jeg har lovet Kiwa at jeg (kanskje) ikke skal vise snegler flere ganger, hvertfall ikke i hver bloggpost.

Jeg har oppdaga ekle ting på stammen til trollhasselen min, og til tross for googling opp og i mente har jeg ikke klart å finne ut hva det kan være. Bildene er ikke helt gode, jeg klarte ikke å få dem bedre, mem kanskje en av dere som er innom her likevel kjenner igjen eklingene?

De hvite greiene er ikke dyr, de ser ut som en slags egg(de beveger seg ikke og har ikke bein, hoder etc). Det er garantert ikke lus av den sorten vi hadde på rosebuskene i byen hvertfall. De runde sakene er på størrelse med fyrstikkhoder og litt gummiaktige i overflaten. Når jeg pirker dem løs ser de ut for å være fulle av bittesmå egg og noe flytende guffegreier.

Denne gangen blir det ikke lenge til neste post. Det er nemlig to som syns jeg er en kreativ blogger, og så har jeg fått ei bokutfordring. Hvis det ikke skjer noe ekstremt (glir på ei brunsnegle og brekker lårhalsen f.eks.) så er jeg her igjen i morra!

11 svar til Dukken i gresset.

  1. Kiwa sier:

    Wow, det var litt av en samlig BB ting! Og den kjøreposen var jo lekker… :s

    Jeg lurer fælt på hva som har angrepet plantene dine!! De var skikkelig rare!

  2. Tittei sier:

    Heldige dukkene! Merkelige «egg». Spent på om noen ser hva det er.
    ps: Forsøk å ta bilde på litt lenger avstand, og så ta utsnitt og forstørre etterpå. eller kanskje det var det du gjorde? *lister meg vekk med de «gode» rådene mine*

  3. kicki sier:

    Hjelpe meg, du har jo strikket til hele byen alene. Utrolig fint gjort av deg!! Og den øverste var jo bare, ehhhh bærre lekker *fnis*

  4. tutten sier:

    Utrolig mye fine dukkeklær du har laget.De blir nok tatt vel imot.Aner ikke vilken merkelige dyr du har fått i hagen.Venter i spenning på svaret.

  5. Cruzidull sier:

    Oioi. Der var det jammen mye lekkert. Jeg kler av og på en liten dukke flere ganger til dagen, jeg. Kjempestas, men LilleCruz sin garderobe kan ikke måle seg med den du har produsert. Særlig den regnbuefluffen på bilde to, ubeskrivelig! Fantastisk! Kjempeinnsats har du gjort. Ps, gleder meg allerede til neste innleg!😀

  6. lises sier:

    Oi, en imponerende samlig med dukkeklær – helt fantastisk!

  7. Hege sier:

    Her var det jammen mange flott BB plagg!

  8. Elite sier:

    Så mye flott dukketøy.

    Guffen i hagen minner om skjoldlus.

  9. Muffin sier:

    Så mange herlige ting du har laget, tenker det er noen som blir glad for å få alt dette! Har en mistanke om at du har hatt det artig mens du produserte alt sammen.
    Eklingene i hagen er som Elite sier, veldig likt skjoldlus, hadde det på potteplantene mine. Du får høre med et gartneri om de har noe middel mot det.

  10. irenetur sier:

    Fantastisk samling dukkeklær du har laget! Det blir nok mange fornøyde dukkeforeldre. Du hadde ikke giddet å strikke den øverste i str irenetur, vel??

  11. Anne-Ruth sier:

    Å, så masse flott du har strikket!!! Fikk du med deg innlegget om at jeg skal besøke barnebyen 13. juni?

Legg igjen en kommentar

