Oppsummering.

Neida, jeg har ikke strikka meg fast i sokkekonkurransen. Sokkene ble ferdig ganske kjapt etter mye knot. Mønsteret skulle offentliggjøres kl 01:00 2.mai, og jeg satt klar. Det ikke helt rasjonelle konkurransevesenet jeg har inne i meg hadde såklart overtatt kontrollen igjen. Mønsteret kom, og jeg satt i gang selv om jeg syns det var i overkant enkelt. I følge reglene skal de bli gradvis vanskeligere.

Joda, jeg hadde begynt på feil mønster. Rask opprekking og ny start fulgte.

En time seinere viste det seg at det var masse trykkefeil i mønsteret som var lagt ut, og det var ikke helt enkelt å finne ut hvordan det skulle være.  Ikke nok med at klokka var nærmere halv fire på natta – men med diagram fullt av feil, engelsk tekst fullt av feil og korrekt tysk tekst(ikke noe diagram der såklart) klarte jeg til slutt å finne ut av det. Jeg har riktignok hatt tysk på skolen, men det er 29 år sia siste tysktime og de inneholdt IKKE strikkeforkortelser.

Etter noen timers søvn gikk jeg på med korrekt mønster og krum hals, og ga meg ikke før sokkene var ferdige, 23,5 time etter at mønsteret var offentliggjort og som nummer fire i denne runden. Mønsteret heter forresten Berlin, noe som passer perfekt med dette garnet som ble kjøpt i Berlin.

Berlinsokker

Jeg har omsider fått på plass knapper i babygenserne, syns de ble fine. Her er forresten link til mønsteret for dere som har etterlyst det.

Babygensere

Det gule linstykket ble kritthvitt i tide til 17.mai. Noen runder med BioTex White og masse sol gjorde susen. Her ligger to biter av samme alen, det ene fullstendig ubehandla.

Lin

Babyborntøy til SOS-barnebyen blir det stadig mer av, jeg tror jeg må lage et eget innlegg med garderoben så langt. Her er et lite glimt av noe av det ekleste garnet jeg har hatt pinnene i:

Ekkelt, syntetisk garn i stygge farger på plastpinner – det framkalte brekningsfornemmelser i begynnelsen. Håper bare det finnes unger med en annen smak enn den jeg har!

Siden vi bor like ved sjøen er det mye rart å se. I løpet av noen minutter en onsdag formiddag kom begge disse forbi:

Statsraad Lehmkuhl

Helikopter

Krigen jeg erklærte i forrige innlegg har jeg vel innsett at jeg kommer til å tape skikkelig. Etter tre solrike og sneglefrie dager, der optimisten trodde det kanskje ikke var så mye snegler igjen i hagen, kom regnet. Den kvelden nytta det ikke å telle snegler. Kjøkkenvekta viste at det var nesten 700 gram snegler i denne bøtta. Det er ganske mange når minst halvparten er under en cm lange.

Det ser ikke så mye ut på bildet, men den er holdt på skrå så det ligger mange sneglelag under de relativt få som har klart å kare seg opp.

Ekle snegler

Til slutt noe litt vakrere – Mysticlightsjalet mitt har kommet seg løs fra knappenålene og ut i sola, her har dere henne:

Mysticlight

Mysticlight

Mysticlight

12 svar til Oppsummering.

  1. Cruzidull sier:

    Her er det vanligvis så mye flott å se på, men først sjokkerer du med acryl og plast og så… uten videre advarsler… en bøtte full av snegler? Måtte se litt ekstra på sjalet og de lekre sokkene for å konstatere at jeg virkelig var havnet i rette bloggen😀
    Gleder meg til innlegget med bb-garderoben til barnebyen😀

  2. hannebeate sier:

    Her var det mye flott, falt spesielt for det lekre sjalet, både i mønster, fasong og farge.
    Stakkars deg som har fått sneglen i hagen din. Det er min store frykt, tror ikke vi har noen i hagen, enda….
    Ha en fin uke

  3. Kiwa sier:

    Skal vi se: nydelig, flotte, nydelig, æsj og æææsj, wooow.
    😉

  4. kicki sier:

    Så lekkert sjal, Dyveke!!

  5. grethe sier:

    Oj…. her var det masse flott og se. (foruten sneglene da! Min mor er ogsp plaget. Tør ikke ta med noen avleggere fra hennes bed nei…. ikke snakk om!!!!)

  6. irenetur sier:

    Sokkene var knallflotte. Og sjalet var som andre sjal du lager, vanvittig nydelig, rett og slett!

  7. Hege sier:

    Flotte sokker!
    Å, jeg er SÅ glad for at vi ikke har snegler her i nord! Grøss, tror jeg hadde klikka skulle jeg ut og plukke de der hver dag!

  8. Ronille sier:

    Heisann. Ja så var atter ei veke over og det går mot helg🙂 Eg er ute på mi ukentlige bloggbesøkrunde for å ønske deg ei god helg.
    Klem fra Ronille

  9. mimouna sier:

    Hihi, her var det litt for enhver smak! Jeg er fortsatt lei meg for at jeg ikke oppdaget de babygenserne FØR vi var ferdige med sikle/gulpeperioden, de er jo bare geniale. Får gå på jakt etter annen baby som lekker da.

    Sjalet ditt var nydelig. Og snegler har jeg rikelig av selv.

    Oj, glemte nesten sokkene! Høres ut som litt av et prosjekt å få dem ferdige, men de ble jo fine da.

    Ha en god helg!

  10. Alma Merethe sier:

    Heia. Takk for du stakk innom meg. Ja eg ser du har krig mot de ufyselige sneglene. Det er ikke artig at man skal plages med slike kryp. Skulle ønske de kunne fryse ihjel alle sammen. Ja nok om de.

    Ser du strikker masse lækkert, til de voksne og små. Flotte sjal.

    Ha ei fin fin helg…

  11. lises sier:

    Sjalet ble utrolig flott, Dyveke!

    Her har vi (bank i bordet!) ikke sett så mye til brunsneglene så langt, det er vel det fine været som gjør det. Når de kommer, skal jeg prøve å se om jeg tør å klippe dem. Det gjør en hageglad og brunsnegllei venninne av meg, og hun påstår at det er det beste. De skrumper visst hen etterpå.

  12. vivi sier:

    Bare innom for å ønske deg en flott uke:)
    Håper du oppdaterer snart igjen. Jeg tror vi har vunnet over sneglene her, for det er mistenkelig lite av de i år. Kan de ha tatt veien ut til deg mon tro?

Legg igjen en kommentar

